اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

مبارزه بزرگ مهاجمان بارسلونا و رئال ؛ بنزما مهاجم بهتری است یا لواندوفسکی ؟ +عکس و جدول

به بهانه انتقال لواندوفسکی به بارسلونا نگاهی به مقایسه آماری این بازیکن با کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید بیاندازیم.

مبارزه بزرگ مهاجمان بارسلونا و رئال ؛ بنزما مهاجم بهتری است یا لواندوفسکی ؟ +عکس و جدول

به گزارش خبرگزاری فارس، لواندوفسکی یکی از هیجان‌انگیزترین انتقال‌های تابستان کنونی را رقم زد و روز گذشته به صورت رسمی به بارسلونا پیوست.

انتقال لواندوفسکی باعث شد تا بسیاری از تقابل بزرگ او و بنزما در فصل پیش رو در لالیگا صحبت کنند. 2 مهاجم برتر اروپا که سالیان سال برای تیم‌هایشان گلزنی کردند، اکنون به تیتر رسانه‌ها بدل شدند که چه کسی مهاجم بهتری در فوتبال است؟

لواندوفسکی که سال گذشته بالاتر از مسی، امباپه و بنزما بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شد، امسال تا لحظه کنونی عقب تر از مهاجم فرانسوی است و باید تا پایان سال عملکردی درخشان از خود به ثبت رساند تا بتواند جای او را در صدر تصاحب کند. اکنون بسیاری معتقدند که بنزما به دلیل درخشش در لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته، شانس اصلی کسب توپ طلا و عنوان بهترین بازیکن سال فیفاست.

ال‌کلاسیکو که در سال‌های گذشته نبرد بزرگ مسی و رونالدو بود، حالا می‌تواند به آوردگاه تقابل جذاب بنزما و لواندوفسکی بدل شود.

در گزارش زیر به بررسی عملکرد لواندوفسکی و بنزما در دنیای فوتبال خواهیم پرداخت و سوال مهم این است که کدامیک مهاجم بهتری در دنیای فوتبال است؟

*رابرت لواندوفسکی

ماشین گلزنی لهستانی کار حرفه‌ای خود را در «لخ پوزنان» آغاز کرد و خیلی زود به گزینه مهم کلوپ در دورتموند بدل شد.

لواندوفسکی در لیگ لهستان درخشید و آقای گل این رقابت در فصل 2009-2010 شد. سپس با 4.75 میلیون یورو در سال 2010 و در زمانی که 22 سال سن داشت به بوندس لیگا رسید و به عنصر مهم خط تهاجمی یورگن کلوپ نام گرفت.

لواندوفسکی گلزن اصلی دورتموند شد و ضمن قهرمانی در بوندس لیگا به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز رسید و در پایان قراردادش در سال 2014 به بایرن مونیخ پیوست تا زیر نظر گواردیولا به درخشش خود ادامه دهد.

ستاره لهستانی در بایرن هر کار که خواست انجام داد. تمام رکوردها را جابه‌جا کرد و به «گرد مولر» جدید بوندس لیگا نام گرفت. به یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال آلمان بدل شد و با بایرن مونیخ به 19 قهرمانی رسید که مهمترین آن قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپای سال 2020 بود.

 

*آمار لواندوفسکی در زیر را مشاهده کنید:

 

لخ پوزنان

2008-2010

دورتموند

2010-2014

بایرن مونیخ

2014-2022

مجموع
لواندوفسکی

82 بازی

41 گل

20 پاس گل

187 بازی

103 گل

42 پاس گل

375 بازی

344 گل

72 پاس گل

644 بازی

488 گل

134 پاس گل

 

*کریم بنزما

13 فصل از حضور بنزما در رئال مادرید گذشت و این بازیکن در بالاترین سطح و آمادگی خودش می‌خواهد چهاردهمین فصل را با قدرت آغاز کند.

بنزما در سال 2009 با 41 میلیون یورو به مادرید پیوست. او در لیون 4 فصل عالی را از خود به جای گذاشت. بازیکنی که از 17 سالگی فوتبالش را در سطح اول فرانسه آغاز کرد با لیون به 7 قهرمانی رسید که مهمترین آن 4 قهرمانی در لوشامپیونه فرانسه بود. بنزما در لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکردی عالی داشت تا اینکه به گزینه اصلی مورینیو در تابستان 2011 نام گرفت.

ستاره فرانسه سال 2011 به رئال مادرید آمد ولی در کنار هیگواین، رونالدو و دیگر مهاجمان نتوانست به فرمانده اصلی خط تهاجمی مادرید نام گیرد.

با رفتن هیگواین اوضاع برای رئال نیز بهتر شد و زوج خط حمله عالی رونالدو و بنزما به افتخارات بزرگی رسید که از مهمترین آنها می‌توان به 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در 5 سال اشاره کرد.

بنزما پس از رفتن رونالدو بار اصلی تیم را بر دوش کشید و فصل قبل یک شاهکار بزرگ رقم زد. او فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا بهترین گلزن شد و مقابل پاریس، چلسی و سیتی ناجی بزرگ نام گرفت.

بنزما در رئال مادرید تاکنون توانسته 22 قهرمانی بدست آورد و باید دید امسال نیز می‌تواند به جامی برسد یا خیر.

عملکرد بنزما در دوران فوتبال را در زیر مشاهده کنید:

 

لیون

2004-2009

رئال مادرید

2009-2022

مجموع
بنزما

148 بازی

66 گل

27 پاس گل

604 بازی

323 گل

159 پاس گل

752 بازی

389 گل

186 پاس گل

 

*مقایسه بنزما و لواندوفسکی

بنزما 246 روز از لواندوفسکی بزرگتر است و زودتر توانست به سطح اول فوتبال اروپا برسد.

ستاره  رئال مادرید کمتر از لواندوفسکی گل زده ولی بیشتر توانسته بازیسازی کند.

بنزما در 752 بازی به 389 گل و  186 پاس گل رسید ولی لواندوفسکی در 664 بازی به 488 گل و 134 پاس گل دست یافته است.

از لحاظ جام نیز بنزما در فرانسه و در اسپانیا تاکنون توانسته به 29 جام برسد ولی لواندوفسکی تنها 26 جام را بالای سر برده است. بنزما 5 بار قهرمان اروپا شده در صورتی که لواندوفسکی تنها یک بار با بایرن مونیخ به این افتخار دست یافت.

امسال تقابل بزرگ آنها در لالیگا خواهد بود و بسیار منتظرند تا مشاهده کنند چه بازیکنی می‌تواند عنوان آقای گلی در لالیگا، «پی‌چی‌چی» را بدست آورد.

پس از رفتن مسی ، بنزما برای اولین بار به آقای گلی در لالیگا رسید. آیا سال بعد نیز در حضور لواندوفسکی می‌تواند این جایزه را از آن خود کند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول