اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترس صهیونیست‌ها از «معادله جدید» حزب‌الله؛ میدان «کاریش» ناامن است

مرکز مطالعاتی امور عمومی «اورشلیم» در گزارشی به تحلیل سخنان دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت صهیونیست‌ها از «معادله جدید» مقاومت لبنان نگرانند.

ترس صهیونیست‌ها از «معادله جدید» حزب‌الله؛ میدان «کاریش» ناامن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز مطالعاتی امور عمومی «اورشلیم» وابسته به رژیم صهیونیستی به تحلیل سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و معادله جدیدی که وی به پرونده تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و تل‌آویو تحمیل کرده است، پرداخته است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، در مقدمه این تحلیل آمده است: «حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، معادله جدیدی را برای مذاکره بر سر تعیین مرز دریایی بین اسرائیل و لبنان تعیین می‌کند. نصرالله در سطح منطقه‌ای تهدید می‌کند که اگر حقوق لبنان طی هفته های آینده رعایت نشود، تمام سکوهای نفت و گاز اسرائیل را در سرتاسر دریای مدیترانه مورد هدف قرار خواهند داد».

این گزارش اذعان می‌کند که رهبر جنبش حزب‌الله از سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه استفاده کرد و به ایالات متحده و رژیم صهیونیستی درباره تلاش‌هایشان برای نادیده گرفته شدن حقوق لبنان در زمینه نفت و گاز طبیعی در آب‌های اقتصادی این کشور هشدار داد.

این مرکز مطالعاتی عبری در تحلیل سخنرانی سیدحسن نصرالله درباره آغاز استخراج گاز از میدان «کاریش» نوشت: «نصرالله گفت که اگر لبنان ظرف دو ماه به حقوق خود نرسد، شرایط بسیار سخت خواهد شد. وی توضیح داد که ضعف آمریکا و اسرائیل بر اثر نیاز فوری آن‌ها به گاز و نفت است که به لبنان و حزب‌الله این توانایی را می‌دهد این وضعیت را منفجر کنند».

گزارش این مرکز صهیونیستی به شباهت سخنان سیدحسن نصرالله درباره میدان کاریش با حملات موشکی به حیفا اشاره می‌کند و می نویسد: «این بار هم رهبر حزب‌الله از معادلات جدید در کاریش و بعد کاریش سخن گفت».

این گزارش ادامه داد: «اکنون نصرالله تهدید می‌کند که پهپادهای جنگی و موشک‌های راکتی را به سمت سکوی گازی کاریش و همچنین اهدافی فراتر از آن پرتاب خواهد کرد؛ در حالی که به میادین گاز طبیعی اسرائیل در دریای مدیترانه اشاره می‌کند».

این مرکز مطالعاتی در گزارش خود می‌نویسد: «نصرالله در پاسخ به هشدار «بنی گانتز» وزیر جنگ تل‌آویو مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی آماده جنگ است و اگر فوران کند، اسرائیل به شهرهای صور، صیدا و پایتخت بیروت خواهد رسید، گفته است که وی خود را مسخره کرده و به مردمش خندیده است».

گزارش مرکز عبری در ادامه افزود: «نصرالله سلاح پهپادی در اختیار سازمان خود را به نمایش درآورد و تاکید کرد که آنچه به سمت سکوی کارش پرتاب شد فقط یک شروع فروتنانه بود و هدف از آن این است که به اسرائیل و تیمی که بر روی این سکوی کار می‌کنند بفهماند که در وضعیت ناامنی قرار دارند. نه تنها آن میدان گازی بلکه منطقه در معرض تهدیدی جدی است؛ این پیام هم به اسرائیل رسید و فهمیده شد».

تحلیل این مرکز مطالعاتی عبری در پایان نوشت: «سخنرانی نصرالله از مرحله جدیدی در یک جبهه گسترده خبر می‌دهد؛ مرحله‌ای که نه تنها در دریای مدیترانه در سواحل لبنان متمرکز است، بلکه یک جنگ علیه تمام پروژه‌های استخراج نفت و گاز طبیعی در دریای مدیترانه است. نصرالله هشدار داد که اگر مذاکرات به بن بست برسد، هیچکس نمی‌تواند گاز و نفت را استخراج و بفروشد».

این تحلیل‌های عبری در حالی منتشر می‌شوند که سید حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود گفته بود: «پس از صحبتمان درباره مرزهای دریایی [لبنان]، وزرای دشمن تهدید کردند و حرف‌ها زدند؛ مِن جمله وزیر جنگشان گانتز که گفت بار دیگر به بیروت خواهند آمد (بیروت را اشغال خواهند کرد)، او می‌داند که هم ساکنان [اراضی اشغالی] و هم به خود دارد دروغ می‌گوید.گانتز جرأت ندارد چند قدم به سوی غزه‌ی تحت محاصره بردارد. اگر امور را از بیست یا سی سال گذشته تا به امروز مورد ارزیابی قرار دهد، ما به او توصیه می‌کنیم که جنگ سی‌وسه‌روزه را به یاد آورد».

انتهای پیام/م/ ت 27

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول