اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رأفت:‌ فدراسیون جای تهدید باید عذرخواهی کند/مشکل اسکوچیچ باید درون خانواده حل می شد

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: فدراسیون جای صدور بیانیه تهدیدآمیز باید از همه عذرخواهی کند.

رأفت:‌ فدراسیون جای تهدید باید عذرخواهی کند/مشکل اسکوچیچ باید درون خانواده حل می شد

پایان رأفت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد عملکرد فدراسیون فوتبال در حواشی اخیر تیم ملی اظهار داشت: در این چند وقت در مورد  این حواشی صحبت‌های زیادی شد و موضوع در کل دنیا پیچید. به هیچ‌وجه از روش و عملکرد فدراسیون خوشم نیامد و اصلاً نفهمیدم موضوع چه بود و چرا این اتفاقات افتاد؟ در نهایت هم در یک روز دو تصمیم گرفتند. کمیته فنی رأی به برکناری اسکوچیچ داد اما ناگهان اعضای هیأت رئیسه فدراسیون او را ابقا کردند.

* فدراسیون نتوانست جایگزین مناسبی برای اسکوچیچ پیدا کند

وی افزود: احساس می‌کنم فدراسیون فوتبال به این دلیل که نتوانست جایگزین مناسبی برای اسکوچیچ پیدا کند، حاضر به ادامه همکاری با او شد. علی دایی و جواد نکونام پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را رد کردند. فضا برای کار کردن کارلوس کی‌روش هم مهیا نبود. در نهایت اسکوچیچ ماندگار شد اما چه لزومی داشت با این اتفاقات همه فوتبالی‌ها، اهالی رسانه، بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را درگیر کرده و دو دستگی ایجاد کنند.

* فدراسیون باید درون خانواده بحث اسکوچیچ را حل می‌کرد

مهاجم اسبق پرسپولیس در مورد اینکه آیا فدراسیونی که چنین شرایطی را ایجاد کرده، می‌تواند در آینده عملکرد خوبی داشته باشد، عنوان کرد:‌ متأسفانه فضا اکنون خیلی شلوغ شده است. منتظر بودم فدراسیون فوتبال و سرپرست آن از مردم، رسانه‌ها و پیشکسوتان عذرخواهی کنند. در این مدت ذهنیت همه درگیر شد و اختلافات زیادی پیش آمد. اگر فدراسیون با اسکوچیچ مشکل داشت باید این موضوع را درون خانواده حل می‌کرد و نباید موضوع تا این اندازه بزرگ می‌شد. 

رأفت تصریح کرد: آخرش هم آقایان آمده‌اند و می‌گویند از امروز دنبال همدلی باشید. تا روز گذشته دنبال همدلی نبودند، چه اتفاقی افتاده که ناگهان یادشان افتاد که همه باید یکدل و همدل باشند؟ مردم همیشه پشت تیم ملی هستند و پیشکسوتان از این تیم حمایت می‌کنند همانگونه که اگر فدراسیون عملکرد خوبی داشته باشد از آن هم حمایت خواهند کرد. همه ما عاشق فوتبال هستیم و دوست نداریم با چنین مشکلاتی روبه‌رو شویم. 

* به جای تهدید کردن فدراسیون باید عذرخواهی رسمی می کرد

وی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال تهدید کرده از این به بعد هر فردی مخل نظم  تیم ملی شود با او برخورد خواهد کرد، گفت: این کار قشنگ نبود. به جای صادر کردن چنین بیانیه‌ای انتظار داشتم فدراسیون فوتبال عذرخواهی رسمی از کل اهالی فوتبال و علاقه‌مندان به تیم ملی می‌کرد. اسکوچیچ را خرد کردند و اکنون می‌گویند می‌خواهیم از او حمایت کنیم. در شرایطی که از روز اول می‌توانستند موضوع را به گونه‌ای مدیریت کنند که حمایت از این مربی علنی دیده شود نه فقط با بیانیه دادن.

* خود مسئولان فدراسیون مخل نظم تیم ملی شدند

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد اینکه پس از اظهارات اخیر احسان اصولی سخنگوی فدراسیون، شائبه خط خوردن برخی نفرات از اردوی آتی تیم ملی پیش آمده است، توضیح داد: خود مسئولان فدراسیون اخلال ایجاد کردند. مردم از کجا می‌دانستند قرار است اسکوچیچ را کنار بگذارند. خودشان این موضوع را رسانه‌ای کردند. مردم و پیشکسوتان نیز دل‌شان به حال تیم ملی می‌سوزد و به همین دلیل واکنش نشان می‌دهند و اظهارنظر می‌کنند. اگر من به عنوان پیشکسوت فوتبال صحبت نکنم چه کسی باید حرف بزند؟ من هم اگر حرفی می‌زنم به دلیل ناراحتی‌ام از رفتارهای دوگانه و سه‌گانه خود مسئولان فدراسیون فوتبال است.

* تیم ملی با این اتفاقات تحقیر می شود

رأفت ادامه داد: دلم از این اتفاقات شکست. احساس کردم تیم ملی در این قضیه تحقیر می‌شود. این تحقیر فقط مربوط به فدراسیون و تیم ملی هم نبود بلکه ایران به عنوان کشوری که یکی از 32 کشور شرکت کننده در جام جهانی است، اخبار اینچنینی‌اش در دنیا بازتاب پیدا می‌کند. هر روز می‌بینیم رسانه‌های خارجی در مورد وضعیت تیم ملی مطالبی منتشر کرده و آن را نقد می‌کردند.

* چند دستگی در تیم ملی قشنگ نیست

وی تصریح کرد:‌ باید از 3-4 ماه قبل برنامه‌ای مدون در نظر می‌گرفتیم تا بدانیم قرار است در جام جهانی چگونه بازی کنیم نه اینکه چهار ماه به شروع مسابقات مانده بازیکن با بازیکن، فدراسیون با مربی و کادر فنی با بازیکنان اختلاف داشته و دچار چند دستگی شوند. این اتفاقات زیبا نبود و باز هم تأکید می‌کنم به عنوان یک پیشکسوت همچنان منتظر عذرخواهی رسمی فدراسیون فوتبال هستم. موضوعی که تاکنون اتفاق نیفتاده اما برعکس آقایان تهدید می‌کنند. این کار اصلاً قشنگ نیست. 

* از سرپرست فعلی فدراسیون هم مثل رئیس قبلی چیزی ندیدیم

وی در مورد اینکه با این تفاسیر آیا تصور می‌کند مسئولان فعلی فدراسیون در صورت تبدیل وضعیت خود از موقت به دائمی می‌توانند فوتبال کشورمان را به آرامش برسانند، اظهار داشت:‌ همانگونه که از رئیس قبلی چیز خاصی ندیدیم از سرپرست فعلی فدراسیون هم چیزی نمی‌بینیم. در ابتدای مطرح شدن این حواشی به یکی از دوستانم گفتم اکنون باید همدل و متحد باشند. اگر اسکوچیچ ضعف دارد باید کادر فنی، برنامه‌ها و ایده‌هایش را تقویت کرد. اکنون تیم ملی ایران می‌خواهد به جام جهانی برود نه فقط اسکوچیچ؛ باید منافع فوتبال کشورمان را در نظر بگیریم نه این مربی. اما این اتفاقات بد معضل بسیار بزرگی را رقم زد. فدراسیون فوتبال مقصر این شلوغ‌کاری‌ها بود. بعدش هم بیانیه داد که هیچکس صحبت نکند تا همدلی ایجاد شود. در حالیکه همه ما پشت تیم ملی هستیم و دوست داریم بهترین نتایج را بگیرد.

 

* بازیکنان و هرکس دیگری باید وظیفه خودشان را انجام بدهند

پیشکسوت فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: عملکرد و برداشت آقایان در این مدت خیلی بد بود. به همین دلیل باید بیانیه رسمی می‌دادند و بابت این اتفاقات که خودشان عامل آن بودند، معذرت‌خواهی می‌کردند. همه ما دوست داریم شرایط تیم ملی خوب باشد و در جام جهانی بهترین عملکرد را ارائه بدهد. این نکته نیز نباید فراموش شود که نباید بازیکنان از وظیفه خود خارج شوند و احساس کنند که آنها باید تصمیم‌ بگیرند. فدراسیون فوتبال باید قاطع باشد و پشت سرمربی‌اش بایستد همانگونه که بازیکن و مربی باید وظیفه خودشان را بدانند. فدراسیون در رأس کار است و باید به حدی قدرت داشته باشد که هیچکس جرأت حرف زدن خارج از وظیفه‌اش را نداشته باشد اما متأسفانه فدراسیون فوق‌العاده‌ ضعیفی داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول