اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دانشگاه فرهنگیان محل تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش همانند قانون اساسی است که در آن به نیروی انسانی توجه ویژه‌ای شده‌است و محل تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.

دانشگاه فرهنگیان محل تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه جایگاه معلم بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش همانند قانون اساسی است که  در آن به نیروی انسانی توجه ویژه‌ای شده‌است و محل تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود:  اگر ما بتوانیم  دانشگاه فرهنگیان را به صورت کامل در حوزه  کمی و کیفی در خدمت  آموزش و پرورش قرار دهیم و به آن  توجه و در راستای فرصتی مناسب برای تربیت  نیروی انسانی تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه کنیم، در این صورت در آموزش و پرورش مشکل نیروی انسانی کمی و کیفی نخواهیم داشت.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: اگر یک معلم و یک دانشجو برای معلمی تربیت شود، می‌توانیم آینده  آموزش و پرورش  را تأمین شده ببینیم چرا که در جایگاهی به نام  دانشگاه فرهنگیان  تربیت می‌شود، تعلیم می‌بیند  و حقوق معلمی را یاد  می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: فلسفه معلمی این است که او در دانشگاه فرهنگیان تربیت شود، زیرا او می‌خواهد عامل اصلی تربیت نیروی انسانی هر جامعه باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان  جزء اصلی  و شاخص سند تحول بنیادین است؛ دانشگاه فرهنگیان  در سال ۱۳۹۱  و با ورودی ۲۵ هزار  دانشجو معلم  آن هم از بهترین  دانش آموزان تأسیس می‌شود و هر ساله باید  ارتقا یابد  تا ما با کمبود نیروی انسانی مواجه نباشیم، اما الان حدود ۱۹۰ هزار نیروی انسانی در کل کشور کمبود داریم و در استان اصفهان  نیز حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی کسری  داریم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول