اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برخی جریانات سیاسی اجازه عبرت گرفتن از تاریخ را به انسان‌ها نمی‌دهند

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: امروزه بعضی از حکومت‌ها و جریان‌های سیاسی از این صفت فراموشی سوءاستفاده می‌کنند و با استفاده از این صفت با وعده‌های جذاب از مردم رای می‌گیرند و اجازه عبرت گرفتن از تاریخ را به انسان‌ها نمی‌دهند.

برخی جریانات سیاسی اجازه عبرت گرفتن از تاریخ را به انسان‌ها نمی‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌رضا پناهیان سه‌شنبه‌شب همزمان با شب میلاد امام کاظم(ع) طی سخنانی در ادامه سلسله مباحث جهاد تبیین در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: یکی از ضرورت‌های جهاد تبیین، ویژگی فردی و اجتماعی است که در باطن انسان‌ها وجود دارد که عبارت از صفت نسیان و فراموشی، چرا که انسان موجودی فراموشکار است.

وی افزود: امروزه بعضی از حکومت‌ها و جریان‌های سیاسی از این صفت فراموشی سوء استفاده می‌کنند و با استفاده از این صفت با وعده‌های جذاب از مردم رای می‌گیرند و اجازه عبرت گرفتن از تاریخ را به انسان‌ها نمی‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: عتبات مقدس اهل‌بیت(ع) ایستگاه‌هایی هستند که مانع از فراموشی انسان‌ها می‌شوند به همین خاطر باید اهتمام ویژه به اماکن مقدس داشته باشیم چرا که این اماکن محل ذکر خداوند است و مانع نسیان انسان می‌شود.

پناهیان تاکید کرد: یادآوری «ایام الله» درآیات قرآن کریم بسیار مورد تذکر واقع شده است و رسالت اصلی انبیاء الهی یادآوری این ایام و هدایت انسان‌ها از تاریکی به سمت نور است.

وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات اصلی مملکت به خاطر نسیانی است که نسبت به روز غدیر داشته ایم و مناسک اصلی این روزبزرگ مثل انفاق، اطعام، هدایا و… را فراموش کرده‌ایم.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: برکات وجود مرقد مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در مرکز جهان تشیع قابل شمارش نیست چرا که خون دل‌ها خورده شده است تا این میراث گرانبها به دست ما رسیده است.

پناهیان تاکید کرد: اهل‌بیت(ع) با سختی‌هایی که به جان خریدند همواره تلاش می‌کردند با مسئله نسیان در طول تاریخ مقابله نمایند.

وی افزود: خداوند از فراموش نمودن نعمات توسط انسان‌ها غضب می‌کند در حالیکه عده‌ای نمی‌دانند در دوران پهلوی چه جنایت‌هایی انجام می‌شد و در دوران دفاع مقدس چقدر زندگی کردن سخت بود اما متاسفانه آن دوران را فراموش کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: دشمنان با برنامه‌ریزی، هر ده سال یکبار با توجه به خالی شدن حافظه ملت و فراموشی انسان‌ها، فتنه درست می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره شهدای دفاع مقدس، پاسداشت فرماندهان و شهدای دفاع مقدس، انتشار خاطرات شهدا و چاپ کتاب در خصوص دفاع مقدس و شهدا در راستای ممانعت از نسیان در جامعه است به همین خاطر نباید یاد و نام شهدا به فراموشی سپرده شوند چرا که نسیان یک بلای بزرگ در جامعه است.

 پناهیان تاکید کرد: خواندن روضه‌های اهل‌بیت(ع) در مجالس عزاداری تماما در راستای جلوگیری از فراموشی سختی‌های اهل‌بیت(ع) است که در طول تاریخ برای دین الهی از جان خود گذشت کردند.

وی افزود: مردم عزیز ایران اسلامی به خوبی توانستند امامزادگان را در این خاک مورد اکرام قرار بدهند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: امام هادی(ع) دو اثر جاودانه برای شیعه به یادگار گذاشته است که یکی زیارت جامعه کبیره و دیگری زیارت‌غدیریه است، که غوغاست.

پناهیان تاکید کرد: زیارت قبور ائمه اطهار و امامزادگان دارای برکات بسیاری است چرا که چراغ اصلی این اماکن مقدس همین زائرانی هستند که به این اماکن مراجعه می‌کنند و خود را  از مسئله نسیان دور می‌کنند.

انتهای پیام/78032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول