اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سند مهارت آموزی و بومی کردن دانش و خرد جمعی در خراسان‌شمالی تدوین شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی گفت: سندهای متعددی در حوزه‌های مختلف استان تدوین شده اما با تدوین سند توسعه ای مهارت آموزی و بومی کردن دانش و خرد جمعی می‌توان در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشت.

سند مهارت آموزی و بومی کردن دانش و خرد جمعی در خراسان‌شمالی تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، ناصر فخر موحدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی در جلسه شورای مهارت استان اظهار کرد: سندهای متعددی در حوزه‌های مختلف استان تدوین شده اما با تدوین سند توسعه ای مهارت آموزی و بومی کردن دانش و خرد جمعی می‌توان در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشت.

وی با بیان اینکه توجه به فضای کارآفرینی و اشتغال حائز اهمیت است، گفت: با راه اندازی کانون کارآفرینان با سبک و سیاق جدید در سطح استان و انتقال دانش و تجربیات سایر استان‌ها می‌توان نقشه راهی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت طراحی کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی بهره‌مندی از ظرفیت مهارت آموزی را بهترین جایگزین برای پر کردن خلأهای این حوزه دانست و افزود: آگاهی بخشی و تشکیل کمیته عملیاتی می‌تواند این خلأهای موجود را پر کند.

در ادامه این جلسه دکتر علی حسین شهریور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه امروز را مهارت آموزی دانست و گفت: تدوین استانداردهای آموزش مهارتی، اجرای آموزش بخش دولتی و غیر دولتی و سنجش صلاحیت حرفه ای و صدور گواهینامه از مهم ترین وظایف سازمان فنی و حرفه ای کشور است.

وی افزود: در سال تا یک میلیون و پانصد هزار نفر مورد سنجش مهارت قرار می‌گیرند که از این تعداد نهصد هزار نفر موفق به اخذ گواهینامه مهارت می‌شوند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول