اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر ایتالیا در پارلمان این کشور، اعلام استعفا کرد

به رغم مخالفت رئیس‌جمهور ایتالیا با استعفای ماریو دراگی نخست‌وزیر این کشور، دراگی در پارلمان اعلام استعفا کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا در پارلمان این کشور، اعلام استعفا کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت چند روز از اعلام استعفای ماریو دراگی نخست‌وزیر ایتالیا، او روز پنجشنبه (امروز) در پارلمان این کشور از کناره‌گیری خود خبر داد.

بیست و سوم تیر ماه بود که تصمیم ماریو دراگی نخست‌وزیر ایتالیا برای استعفا از مقامش و مخالفت رئیس‌جمهور ایتالیا با این تصمیم خبرساز شد. تصمیم دراگی به دنبال اختلافات داخلی در کابینه ائتلافی ایتالیا اتخاذ شد.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، ماریو دراگی روز پنجشنبه (امروز) در پارلمان ایتالیا اعلام کرد که از منصب خود به عنوان نخست‌وزیر و رئیس کابینه ائتلافی این کشور استفا می‌دهد.

این رسانه با اشاره به اعلام استعفای نخست‌وزیر ایتالیا نوشت:«(این تصمیم) راه را برای برگزاری انتخابات سراسری جدید و باز شدن فصلی جدید از تردید و بلاتکلیفی سیاسی (در ایتالیا) هموار می‌کند».

ماریو دراگی هفته گذشته به رغم جان به در بردن از رأی عدم اعتماد گفته بود که از سمتش استعفا خواهد کرد. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که آینده دولت ایتالیا بعد از آنکه «جنبش ۵ ستاره» یکی از احزاب متحد دولت در کابینه ائتلافی حمایتش از دولت را پس گرفت.

سنای ایتالیا هفته گذشته رأی عدم اعتماد به دولت دراگی را تأیید نکرد اما این رأی‌گیری توسط جنبش ۵ ستاره بایکوت شده بود. نمایندگان جنبش ۵ ستاره به دلیل اختلاف بر سر یک لایحه کمک عمومی در پی افزایش قیمت انرژی، از شرکت در این رأی‌‌گیری خودداری کردند.

ماریو دراگی فوریه ۲۰۲۱ به عنوان ششمین نخست‌وزیر ایتالیا طی ۱۰ سال گذشته  قدرت را در دست گرفت. وی که پیش از نخست‌وزیری ایتالیا، رئیس بانک مرکزی اروپا بود بارها گفته بود که جنبش ۵ ستاره از شریکان ائتلافی به حساب می‌‌آید و قصد ندارد بدون مشارکت آنها دولت را اداره نماید.

اعلام استعفای ماریو دراگی در شرایطی انجام شده که به دنبال فشارهای آمریکا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تشدید فشارها علیه روسیه، دولت ایتالیا مواضع تندی در پیش گرفت و نفت و گاز روسیه را تحریم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول