اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان پاسگاه‌های مرزی با ایران را فعال می‌کند

مقامات محلی طالبان در هرات اعلام کردند که کار بازسازی پاسگاه‌های نظامی را در نوار مرزی افغانستان با ایران شروع کرده و قرار است این مقرهای نظامی به‌زودی فعال شوند.

طالبان پاسگاه‌های مرزی با ایران را فعال می‌کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقامات لشگر 207 الفاروق طالبان اعلام کردند که روند بازسازی پاسگاه‌های مرزی با ایران به زودی آغاز می‌شود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط لشگر 207 الفاروق مستقر در هرات، کار بازسازی برجک‌های مرزبانی با دستور مستقیم وزارت دفاع انجام شده است؛ این اقدام فراگیر بوده و شامل تمام نقاط مرزی افغانستان با کشورهای همسایه خواهد بود. 

طبق این گزارش قرار است پس از بازسازی این پاسگاه‌های مرزی، نیروهای طالبان برای حفاظت از مرزها در آن مستقر شوند. 

حکومت موقت طالبان در حالی روند بازسازی پاسگاه‌های مرزی با ایران را آغاز کرده است که در ماه‌های اخیر بروز اختلاف بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی سبب تنش‌های پراکنده‌ای شده است.

«احمد وحیدی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود بروز این درگیری‌ها به دلیل توجیه نبودن مرزبانان حکومت موقت طالبان نسبت به مسائل مرزی است.

نمایندگی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در هرات  نیز در اطلاعیه‌ای نسبت به سوءاستفاده برخی باندهای مافیایی از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف را دارند هشدار داده است.

در این اطلاعیه آمده است: «اخیرا مشاهده می‌گردد که قاچاقچیان داخلی با همکاری قاچاقچیان و باندهای مافیایی بیرون از کشور، همواره به بهانه اینکه جوانان را به کشورهای ترکیه و اروپایی انتقال داده، آنان را در ایران و مسیر راه ترکیه یه گروگان می‌گیرند و از خانواده‌هایشان پول مطالبه می‌نمایند. بنابراین به جوانان ابلاغ و توصیه می‌گردد تا فریب و دچار دسیسه این افراد و باندهای مافیایی قرار نگیرند.»

این اطلاعیه در ادامه افزود در صورتیکه افراد اقدام به مسافرت‌های غیر قانونی نمایند آنگاه مسولیت به‌عهده خود افراد و خانواده‌هایشان خواهد بود.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر و با نامناسب شدن وضعیت اقتصادی در افغانستان، میزان مهاجرت‌های غیرقانونی شهروندان این کشور به کشورهای همسایه از جمله پاکستان و ایران افزایش چشمگیری داشته است.

در همین حال اما مقامات محلی طالبان در نیمروز چندی پیش اعلام کردند که به طور متوسط روزانه هزار مهاجر از ایران وارد افغانستان می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول