اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

«معلم فداکار شفتی» نمونه بارز انسان تربیت‌یافته

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان یکی از وظایف اصلی این نهاد را تلاش در جهت پرورش بعد روحی و خصلت های برتر انسانی دانست و گفت: یکی از نمونه های بارز و کامل پرورش صحیح ابعاد روحی انسان را می توان در شخصیت مرحوم امید زاده دید.

«معلم فداکار شفتی» نمونه بارز انسان تربیت‌یافته

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز در یادواره معلم فداکار حسن امیدزاده در مسجد جامع امیدمحله روستای بیجارسر با اشاره به ابعاد جسمانی و روحانی انسان، اظهار کرد: وجه تمایز و دلیل برتری انسان بر سایر مخلوقات بعد روحی انسان است که نیاز به پرورش و توجه ویژه دارد.

 

وی یکی از وظایف اصلی آموزش و‌ پرورش را تلاش در جهت پرورش بعد روحی و خصلت های برتر انسانی دانست و افزود: یکی از نمونه های بارز و کامل پرورش صحیح ابعاد روحی انسان را می توان در شخصیت مرحوم امید زاده دید که در واقعه ی آتش سوزی کلاس درس، برای نجات دادن جان دانش آموزان به دل آتش زد و دچار سوختگی شد و با فداکاری و ایثار خود تا ابد در خاطرات ماندگار شد.

 

خلیل بهروزی فر، نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم رسالت معلمان در امر تربیت نیروی انسانی را رسالتی خطیر برشمرد و اظهار کرد: پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف حاصل تلاش و زحمات فرهنگیان جامعه و تربیت صحیح نیروی انسانی است.

 

وی با اشاره به فداکاری مرحوم امیدزاده در نجات دادن جان دانش آموزان از شعله های آتش، افزود: ایمان و اعتقاد قلبی مرحوم امید زاده زمینه ساز این حرکت بزرگ بوده است.

 

صغری شاد چوبری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان شفت نیز در این مراسم حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت معلم فداکار و شهیدان این منطقه را نشانگر ارادت و علاقه ی مردم به شخصیت هایی دانست که برای آسایش و آرامش مردم جانانه از جان شیرین خود گذشتند.

گفتنی است در پایان این مراسم مسئولین با حضور بر مزار شهدا و مرحوم امید زاده با غبارروبی و گلباران مزار آن‌ها ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گلکون کفن منطقه بیجارسر و معلم فداکار شفتی مرحوم امید زاده ادای احترام کرده و یاد و خاطره شان را گرامی داشتند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول