اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

آغاز دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران با حضور رئیس‌جمهور

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی کشورمان آغاز به‌کار کرد و در این مراسم به اهمیت لزوم صادرات محصولات فرهنگی و توجه به اقتصاد فرهنگ اشاره شد.

آغاز دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.

وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه توسعه صادرات فرهنگی و صنایع خلاق فرهنگی باید توسعه یابد، گفت: این اقدام باید توسط رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از مرزها صورت گیرد که البته تاحدودی در این بخش فعالیت‌هایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی رایزنان فرهنگی تلاش برای صادرات محصولات فرهنگی است، افزود: امیدواریم با همت رایزنان فرهنگی بحث نمایشگاه‌های آثار فاخر هنری را در خارج از کشور داشته باشیم.

همچنین حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در این مراسم با اشاره به نقش سازمان فرهنگ ‌و ارتباطات اسلامی در دیپلماسی فرهنگی و لزوم ایجاد تحول در عرصه امور بین المللی و فرهنگی گفت: رایزنان فرهنگی به عنوان سربازان خط مقدم نبرد فرهنگی از همه ظرفیت‌های خود باید استفاده کنند. بر همین اساس، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در خارج از کشور تلاش رایزنان فرهنگی را می‌طلبد.

پس از مراسم افتتاحیه، در نخستین روز اجلاس رایزنان فرهنگی، به اهمیت اقتصاد فرهنگی اشاره و نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات‌محور افتتاح شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حاشیه این نمایشگاه، با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بیش از ۸۰ موسسه فرهنگی حضور دارند، گفت: هدف ما از راه‌اندازی نمایشگاه محصولات فرهنگی، نشان دادن ظرفیت و‌توانمندی هنرمندان کشورمان در عرصه‌های مختلف است. 

وی با بیان اینکه ما انتظار داریم که رایزن‌های فرهنگی برای صادر مردن محصولات فرهنگی کشورمان به سایر کشورها تلاش کنند، افزود: ما نقش تسهیل‌گر را برای صادرات محصولات فرهنگی ایفا خواهیم کرد و امیدواریم که با حضور نخبگان بتوانیم این مسیر را بخوبی طی کنیم.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره برگزاری جشنواره از ایران تصریح کرد: پس از برگزاری این جشنواره، از بین شرکت‌کنندگان ظرفیت‌هایی که توانایی صادرات محصولات را داشتند، انتخاب کردیم تا با توانمند‌سازی آن‌ها زمینه را برای صادرات محصولات فاخر ایرانی مهیا کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌ مسیر آینده اقتصاد فرهنگ را روشن ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه ما در ابتدای مسیر هستیم، اما با شناسایی ظرفیت‌های داخلی و نیازهای خارجی، می‌توانیم صنعت هنری ایران را جهانی کنیم که در این رابطه نخستین گام پیوند ظرفیت داخلی و خارجی برای رسیدن به این هدف است.

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری‌ اسلام ایران از امروز به مدت ۶ روز با شعار دیپلماسی فرهنگی دانش‌بنیان و هم‌گرا، صادرات فرهنگ ‌در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود و در این رویداد ۶۰ رایزن جمهوری‌‌ اسلامی ایران در کشورهای مختلف حضور دارند.

سخنان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، ریاست جمهوری متعاقباً منتشر می‌شود.

‌‌‌انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول