اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برخی دستگاه‌های دولتی از اجرای قانون استخدام ۳ درصد ویژه معلولین خودداری می‌کنند

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۱۷ هزار و ۸۶۹ نفر تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند و طبق قانون تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند ۳ درصد از نیروهای مورد نیاز خود را از معلولین انتخاب کنند، ولی دستگاه هایی نیز هستند که این قانون را رعایت نمی‌کنند.

برخی دستگاه‌های دولتی از اجرای قانون استخدام ۳ درصد ویژه معلولین خودداری می‌کنند

محسن توحیدی مقدم، مدیرکل بهزیستی خراسان‌‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۱۷ هزار و ۸۶۹ نفر معادل ۴۲ هزار و ۲۶۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۹۲۵ نفر مستمری بگیر و مابقی به نوعی از خدمات غیر مستمر و خدمات بهزیستی در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.

وی در خصوص استخدام معلولین در دستگاه‌های دولتی گفت: طبق قانون تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند ۳ درصد از نیروهای مورد نیاز خود را از معلولین انتخاب کنند و این به گونه‌ای است که معلول هم شرایط عمومی را داشته باشد و زمانی که در شرایط مساوی قرار می‌گیرد، می‌تواند از سهمیه استفاده کند، ولی دستگاه‌هایی نیز هستند که این قانون را رعایت نمی‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی به وجود ۱۴ مرکز نگهداری ایتام از شیرخوار تا ۱۸ سال در مراکز شبانه روزی اشاره کرد و افزود: این مراکز تحت پوشش این نهاد هستند و ۲۲۱ نفر در این مراکز مقیم هستند.

وی همچنین از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبرداد و بیان داشت: در تمامی شهرستان‌های استان ۸ مرکز اورژانس اجتماعی و ۴ نفر مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان خیابانی و بازپروری و سلامت وجود دارند که به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهند.

توحیدی مقدم همچنین به فعالیت ۲۳ مرکز شبانه روزی توان بخشی آموزش و نگهداری معلولین ذهنی جسمی روانی و سالمندان اشاره کرد و گفت: در این مراکز ۷۴۰ نفر از خدمات شبانه روزی ما استفاده می‌کنند و ۲۱ مرکز روزانه خدمات آموزشی و توانبخشی شامل کودکان اوتیسم، کودکان معلولی ذهنی، جسمی و حرکتی، مرکز روزانه سالمندان کم شنوا و ناشنوا که ۶۵۵ نفر هم روزانه در این مرکز از خدمات بهره می‌برند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ۹۶۰ نفر کودک شبه خانواده در استان تصریح کرد: این افراد دارای خانواده موثر نیستند و در کنار افراد موثر مانند عمو، مادربزرگ و پدربزرگ زندگی می‌کنند و از خدمات بهزیستی استفاده بهره‌مند هستند. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول