اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تکمیل مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی همدان نیازمند اعتبار است

رییس جهاد دانشگاهی استان همدان گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی همدان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد که تکمیل و بهره‌برداری آن نیازمند اعتبار است.

تکمیل مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی همدان نیازمند اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی کلانترنیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چهارم مرداد ماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که در سال ۵۹ به دستور امام(ره) تاسیس شده و با دو رویکرد فرهنگی و پژوهشی فعال بوده و با این دو ماموریت تاثیرات خود را در جامعه گذاشته است.

وی با بیان اینکه شعار جهاد دانشگاهی ارتباط جامعه و دانشگاه است افزود: این نهاد به دنبال رفع نیازهای جامعه از طریق کارهای دانش بنیان و پژوهشی و رفع موانع صنعت، پزشکی و فرهنگ و...‌ است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش و فناوری در بخش پزشکی یک مرکز خدمات و طب کار فعالیت دارد افزود: این بخش اولین مرکز طب کار استان همدان است و حوزه آزمایشگاه تشخیص طبی نیز دومین آزمایشگاهی است که در همدان تاسیس شده است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته سلامتکده طب سنتی افتتاح شد که خدمات خوبی را زیرپوشش استانداردهای وزارت بهداشت ارائه می‌کند عنوان کرد: این مرکز بخش‌های مختلفی اعم از داروخانه طب سنتی، اتاق اعمال یداوی، طب سوزنی، ماساژتراپی یا ماساژ درمانی دارد‌.

کلانترنیا در ادامه به مرکز خدمات تخصصی سفال اشاره کرد و گفت: این مرکز با توجه به ظرفیت همدان به واسطه شهر لالجین پایه‌گذاری شده و جایگاه ویژه‌ای دارد به طوری که چند آزمایشگاه و دو کارگاه میناکاری دارد.

وی ساخت کاشی‌های سنتی و کاشی‌های با کاربرد خاص را از محصولات این مرکز دانست و گفت: در این مرکز محصولات دانش‌بنیان متعددی شامل لعاب بدون سرب، کاشی با استحکام بالا، لعاب آنتی باکتریال و لعاب شب‌تاب نیز تولید شده است. 

رییس جهاد دانشگاهی استان همدان با بیان اینکه مرکز تخصصی سفال موجب اشتغال ۳۰ نفر که در تولید و عرضه محصولات همکاری دارند، شده است افزود: خدمات تخصصی مشاوره خانواده و سلامت روان نیز یکی از فعالیت‌هاست که سال گذشته مجوز آن از جهاد دانشگاهی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش گروه توسعه اشتغال روستایی را داریم که از سال ۹۹ فعالیت خود را شروع کرده است عنوان کرد: در این حوزه طرح‌های مختلف پژوهشی در حوزه توسعه روستایی فعال است.

کلانترنیا در ادامه سخنانش به نمایندگی بند ناف رویان همدان که در حوزه پژوهشی مستقر است، اشاره کرد و گفت: مرکز خون بند ناف رویان همدان سومین مرکز در کشور است که حدود پنج هزار نمونه در آن نگهداری می‌شود.

وی به ایجاد مرکز خدمات تخصصی سیر نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی همدان و برتری نسبی بالایی که نسبت به مناطق دیگر دارد، باعث می‌شود هر چه بیشتر ترغیب شده و وارد کار شویم.

رییس جهاد دانشگاهی همدان از راه‌اندازی خط تولیدی اسانس سیر خبر داد و گفت: این مرکز علاوه بر کاربرد پزشکی و دارویی در  صنعت نیز کاربرد دارد و ما را به سمتی می‌برد که از خام فروشی جلوگیری کرده و باعث کسب ثروت بیشتر و اشتغال بهتر و رفتن به سمت صادرات این محصول به جای واردات باشیم‌.

وی به آموزش بلند مدت و کوتاه مدت در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در بخش آموزش مقطع‌دار یا بلندمدت هزار دانشجو در ۳۰ رشته تحصیل می‌کنند.

کلانترنیا در حوزه آموزش کوتاه مدت به آموزش کارکنان دولت که طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرای است، اشاره کرد و گفت: آموزش تخصصی و عمومی نیز در قالب دوره‌های مهارت محور از جمله تعمیرات موبایل، نصب دوربین‌های مدار بسته، تعمیرات پکیج و تکنسین داروخانه‌ها، دستیاری پزشک و... است و طبق رصدی که صورت گرفت، غالب آنها مشغول به کار می‌شوند.

وی به طرح توسعه مشاغل خانگی در سه سال اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد که ۲ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال خانگی را در ۱۱ رسته شغلی داشتیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان همدان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی خبرگزاری ایسنا، ایکنا، سیناپرس، مرکز افکارسنجی ایسپا و سازمان انتشارات فعال است افزود: سازمان انتشارات شعبه همدان نیز که از سال ۹۹ کار خود را شروع کرده طی این دو سال ۸ مورد کتاب چاپ کرده که سعی شد کتاب‌هایی با رنگ و بوی دانشگاهی و پژوهشی باشد که مورد استقبال اساتید و دانشجویان نیز قرار گیرد.

وی از ایجاد و راه‌اندازی مرکز ناباروری نیز خبر داد و یادآور شد: در این مرکز علاوه بر حوزه درمان، طرح پایش سرطان سینه را نیز ذیل همین درمانگاه خواهیم داشت.

کلانترنیا با اشاره به اینکه برای مرکز ناباروری دچار کمبود تجهیزات شدیم که امیدواریم مسوولان استانی کمک کنند افزود: مرکز ناباروری بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۶۰ درصد تجهیزات آن آماده است که در افق‌های آینده درمان‌های دیگر بخش زنان نیز در این مرکز دیده خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول