اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

راه‌اندازی بیمارستان فیروزآبادی یک سال پس از افتتاح

بیمارستان جدید فیروزآبادی شهرری که پارسال افتتاح شده بود، در مدت ۶ ماه گذشته با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان تجهیز شد و به بهره‌برداری رسید.

راه‌اندازی بیمارستان فیروزآبادی یک سال پس از افتتاح

خبرگزاری فارس از ری؛ بیمارستان آیت الله فیروزآبادی شهرری که در سال ۱۳۱۳ احداث شده است، در مساحتی بالغ بر ۳۶ هزار مترمربع با ظرفیت بیش از ۵۰۰ تخت درمانی و اشتغال هشتصد نفر پاسخگوی بیماران جنوب پایتخت است. 

بیمارستان جدید فیروزآبادی نیز که به عنوان جایگزین بیمارستان قدیمی در نظر گرفته شده، از حدود ۱۶ سال پیش کلنگ زنی شده اما احداث آن متوقف شده بود که پس از سال‌ها وعده و وعید مسؤولان، در پی شیوع ویروس کرونا، فاز نخست آن در شانزدهم فروردین ماه ۱۳۹۹ و فاز نهایی آن در بیست و هفتم خرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید اما پس از افتتاح، نسبت به تجهیز امکانات و استخدام پرسنل اقدامی نشد.

امروز دوم مرداد ماه ۱۴۰۱ و با گذشت حدود یک سال از آیین افتتاح، این بیمارستان تجهیز و راه‌اندازی شد و به عنوان یک بیمارستان جامع با تجهیزات پیشرفته و دارای بخش‌های مختلف درمانی به ارائه خدمات به مردم ساکنان جنوب پایتخت می‌پردازد.

آیین راه‌اندازی ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی صبح امروز با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، حجت‌الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت‌الاسلام شاه‌چراغی امام جمعه شهرری، جعفر شربیانی رئیس شورای شهرستان ری و سایر مسؤولان برگزار شد و ساختمان قدیم این بیمارستان نیز به عنوان دانشکده دندانپزشکی استفاده خواهد شد.

تجهیز بیمارستان فیروزآبادی در مدت ۶ ماه

وزیر بهداشت در این آیین با اشاره به افتتاح ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی در سال گذشته، اظهار کرد: این بیمارستان با حمایت وزارت بهداشت در مدت ۶ ماه تجهیز شد و با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه‌ها به عنوان یک بیمارستان جامع، آماده خدمت رسانی است.

وی با بیان اینکه بعضی از بخش‌ها و امکانات این بیمارستان در کشور بی نظیر است، گفت: هم اکنون همه امکانات و تجهیزات در بیمارستان فیروزآبادی وجود دارد و در بحث خدمات درمان هیچ کمبودی وجود ندارد.

عین اللهی ادامه داد: مردم شهرری برای درمان مجبور بودند به تهران و مناطق بالای شهر مراجعه کنند که اکنون با تجهیز این بیمارستان، انواع خدمات درمانی به مردم ارائه می‌شود و به زودی بخش جراحی قلب نیز راه اندازی خواهد شد تا مردم شهرری از خدمات این بیمارستان دولتی بهره مند شوند.

آغاز به کار دانشکده دندان پزشکی در بیمارستان فیروزآبادی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران  نیز در این آیین با اشاره دو برابر شدن ظرفیت بیمارستان فیروزآبادی اظهار کرد: بیمارستان قدیم فیروز آبادی با ظرفیت ۲۵۰ تخت در حال فعالیت بود که امروز تعداد تخت‌ها در بیمارستان جدید به بیش از ۵۰۰ تخت رسید که با استفاده از تجهیزات به روز به مردم جنوب تهران خدمات رسانی خواهد کرد.

وی گفت: این بیمارستان در دوران اوج کرونا افتتاح شده بود اما امروز با تجهیز بخش‌ها و تکمیل آماده خدمات رسانی مناسب به شهروندان شد.

پازوکی تصریح کرد: بالغ بر ۱۱۷ میلیارد تومان برای تکمیل بنا و ۱۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز بخش‌ها هزینه شد که تلاش کردیم بهترین تجهیزات را تهیه کنیم و برای این کار از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کردیم.

وی با اشاره به آغاز پروژه دانشکده دندانپزشکی در بیمارستان فیروزآبادی گفت: یکی از موضوعاتی که هزینه‌های سنگینی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند، مربوط به دهان و دندان است و دانشکده‌های تخصصی بهترین خدمات را با کمترین هزینه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته دندانپزشکی به عنوان جزئی از بیمارستان محسوب می شود و از آنجا که بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان نیاز به مشاوره‌های تخصصی دارد لذا پروژه دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این بیمارستان آغاز به کار کرد.

پازوکی خاطرنشان کرد: خدمات بیماری‌های دهان و دندان اغلب گران و شامل پوشش بیمه‌ای نمی‌شود لذا این دانشکده خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه به مردم شریف شهرستان ری ارائه خواهد کرد.

خانه‌های سازمانی دانشجویان و کادر درمان در شهرری احداث می‌شود

حمید زمانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان، شهرستان ری به سایر شهرستان‌های هم‌جوار نیز خدمات‌دهی می‌کند لذا توسعه این خدمات باید در ری افزایش یابد.

وی گفت: وظیفه ما در شهرستان ری استفاده از منابع بومی و احصای توانمندی‌های خیرین در جهت پیشبرد امور است.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: به منظور رفاه کارکنان، ساخت خانه‌های سازمانی اساتید و خوابگاه مربوط به دانشجویان و کارکنان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

زمانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان ری در حوزه بهداشت و درمان زیرساخت‌های این حوزه را تقویت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت پس از آیین افتتاح، از بخش‌های مختلف بیمارستان فیروزآبادی و تجهیزات و امکانات نصب شده بازدید کرد.

عین الهی همچنین از تعدادی از بیماران بستری در این مرکز درمانی ملاقات کرد و در جریان روند درمانی آنها قرار گرفت.

وزیر بهداشت در ادامه با تعدادی از پرسنل و کادر درمان دیدار و گفت‌وگو کرد و برای پیگیری مشکلات مطرح شده قول مساعد داد.

عین الهی در پایان حضور خود در بیمارستان فیروزآبادی شهرری، پرچم متبرک حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را که خادمان آستان در این مکان آورده بودند، زیارت کرد.

بیمارستان جدید فیروزآبادی نیازمند نیروی انسانی

بیمارستان جدید فیروزآبادی پس از چندین سال بلاتکلیفی، با تلاش وزارت بهداشت و سایر مجموعه‌ها، با تجهیز بهترین امکانات به بهره برداری رسید و ظرفیت درمانی آن دو برابر شد، اما هنوز هیچ نیروی انسانی به این مجموعه اضافه نشده است لذا امیدواریم وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران، برای جبران کمبود نیروی انسانی و ارائه خدمات مطلوب به بیماران، نسبت به استخدام نیروی جدید اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول