اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی به ازای اشتغالزایی برای ۴۰ نفر

سرپرست اداره بهزیستی ورامین گفت: با تفاهم نامه همکاری بین سازمان فنی و حرفه ای و بهزیستی در زمینه اشتغال بهبود یافتگان، به هریک از این افراد یکصد میلیون تومان تسهیلات و به‌ کارفرمایانی که زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند، ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی به ازای اشتغالزایی برای ۴۰ نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، احسان ثامنی راد سرپرست بهزیستی شهرستان ورامین بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درخصوص تداوم فعالیت مرکز طلوع رهایی ایثار، اظهار کرد: طول درمان فرد معتاد در این مرکز به مدت یکسال بوده و افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، مددکاری، آموزش های شغلی و غیره قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در کنار درمان این افراد خانواده های آنان نیز آموزش های لازم را کسب می‌کنند، گفت: آموزش های ارائه شده به معتادان و خانواده های آنان در این مراکز تا یکسال خواهد بود.

سرپرست اداره بهزیستی ورامین افزود: تفاهم نامه همکاری بین سازمان فنی و حرفه ای و بهزیستی به منظور اخذ مدرک فنی حرفه‌ای(آرایشگری، خیاطی، جوشکاری و غیره) انجام گرفته، در زمینه اشتغال بهبود یافتگان، به هریک از این افراد یکصد میلیون تومان تسهیلات و یا در صورتی که فردی به‌عنوان کارفرما زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند، ۴میلیارد تومان تسهیلات با بهره چهار درصد پرداخت می‌شود.  

ثامنی راد ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را به‌عنوان یکی از مراکز جدید بهزیستی که نقش مهمی در تاثیرگذاری عدم بازگشت معتادان به مصرف مواد را دارند، مهم دانست و بیان کرد: طی بررسی مطالعات و اقدامات ۲۰ سال اخیر در بهزیستی کشور این مسأله مورد تاکید قرار گرفت که راهکاری برای افزایش درصد بهبودی و پیشگیری از شکست درمان بکارگیری شود که در این زمینه ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: درمان معتادان در گذشته بدون توجه به نوع مصرف فرد و علت اعتیاد با بهره گیری از یک شیوه درمانی انجام می‌شد که درصد موفقیت آن بین پنج تا ۱۰ درصد بود.

سرپرست اداره بهزیستی ورامین در پایان اذعان کرد: این در حالی است که با ایجاد این مراکز و درمان تخصصی، فرد معتاد با توجه به ماده مصرفی آنها و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار و مدیر مرکز درصد موفقیت بهبودی به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

ثامنی راد این مرکز را راهی برای رهایی معتادین از بند اعتیاد و بازتوانی آنان و بازگشت به جامعه و خانواده دانست و افزود: تمام اهتمام و تلاش بهزیستی، بازگرداندن افراد گرفتار در دام اعتیاد به جامعه است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول