اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نشست مسئولان اجرایی و متولیان نماز جمعه در قلعه‌رئیسی/تریبونی که صدای مردم محروم است

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: تریبون نماز جمعه نقش بسزایی در پیگیری و رفع مشکلات بخش چاروسا دارد.

نشست مسئولان اجرایی و متولیان نماز جمعه در قلعه‌رئیسی/تریبونی که صدای مردم محروم است

به گزارش خبرگزا ی فارس از چاروسا،  به مناسبت سالروز اولین نماز جمعه در کشور نشست شورای اداری بخش چاروسا با حضور امام جمعه قلعه رئیسی و اعضای شورای اداری برگزار شد.

سیدشرمت الله داربام بخشدار چاروسا در این نشست با گرامیداشت 5 مرداد سالروز اولین نماز جمعه در کشور بیان کرد:  نماز جمعه در ترویج فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی دارد و ائمه جمعه نقش بسزایی در انسجام و اتحاد جامعه دارند و برای ایفای این نقش مهم همواره چتر خود را گسترده نگاه می‌دارند.

بخشدار چاروسا با بیان اینکه نماز جمعه نقش بسزایی در برطرف کردن مشکلات و تریبونی برای بیان خدمات نظام است عنوان کرد: تریبون نماز جمعه در قلعه رییسی در طول سالهای گذشته نقش به سزایی در پیگیری مشکلات مردم داشت و مسئولان به خصوص مدیران در شورای اداری باید از نقدهای منصفانه ائمه جمعه استقبال کنند.

وی از مدیران ادارات خواست تا حضور باشکوهی در نماز جمعه داشته باشند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی هم تاکید کرد: در نگاه رهبر حکیم انقلاب خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و تقواست، چون نماز جمعه برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است و همچنان که خدمت به نماز جمعه خدمت به آگاهی سراسری ملت ایران است.

وی افزود: چون نماز جمعه یک عمل صرفا عبادی نیست و عملی است که در ذات و ترکیب خود آگاهی بخش است،  هم اجتماع عظیم مسلمانان را هر هفته تشکیل می دهد و به رخ دوست و دشمن می کشد و هم به وسیله خطیب جمعه اوضاع و احوال سیاسی برای آنها تشریح و تبیین می شود و حقیقتا نماز جمعه در اسلام ترکیب عجیبی است از یک طرف توصیه مردم به تقوا و پاکدامنی و اعراض از هواهای نفسانی است و از طرف دیگر آگاه کردن مردم از جریانهای سیاسی و توطئه های دشمنان و نیازهای دوستان و اوضاع دنیای اسلام است.

وی افزود:  قدر این فریضه عظیم را باید خیلی دانست و امروز به برکت انقلاب اسلامی و با هوشیاری امام بزرگوار نماز جمعه به یک سنت پایدار در کشور تبدیل شده و قبل از نظام اسلامی مردم ما با معنا و حقیقت نماز جمعه آشنا نبودند و این لطف خدا بر ملت ما بود و یکی از برکات انقلاب اسلامی محسوب می شود.

صلواتی با بیان اینکه ما توانستیم این دریچه دلگشا به سمت معنویت و آگاهی را به روی خود باز کنیم و تریبون نماز جمعه فرصت و بازوی توانمند مسئولان است و باید از این فرصت در جهت خدمت به مردم استفاده کنند یادآور شد: یکی از رسالت های نماز جمعه هدایتگری و تشویق و ترغیب مسئولان به خدمت مردم است و تریبون نماز جمعه چاروسا مسئول و مدیر یاور است و مدیرانی در صراط مستقیم ولایت و در خط مقدم خدمت جهادی به مردم باشند مورد حمایت هستند و بارها اعلام کردیم نهادها و ادارات خدمات خودشان را اعلام کنند تا در نماز جمعه برای مردم مطرح شود.

وی افزود: حضور مسئولان در نماز جمعه و پاسخگویی به مردم و دیدار با مردم باعث موفقیت آن نهاد و اداره می شود چون خدمات و زحمات و تلاش های خودشان را به اطلاع مردم می رسانند و این باعث امیدواری و رضایتمندی مردم می شود.

 

انتهای پیام/۸۲٠۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول