اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برخورد قاطع با هرگونه کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با کسانی که اقدام به ذبح غیربهداشتی، غیرشرعی و غیرمجاز می‌کنند، برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

برخورد قاطع با هرگونه کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه

حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در فصل گرم سال بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یکی از شایع‌ترین و کشنده‌ترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عامل اصلی انتقال دهنده این بیماری از طریق گزش کنه آلوده به دام است که هیچ‌گونه علائم مشخصی در دام ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان در هنگام ذبح یا ارتباط با لاشه دام آلوده (به دنبال تماس با پوست یا لاشه حیوان) وجود دارد. 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه کشتارهای غیرمجاز و غیربهداشتی را مهمترین عامل انتقال بیماری کریمه کنگو به انسان دانست و گفت: هم‌استانی‌های توجه کنند، از مصرف گوشت خام دام استیحصالی که خارج از نظارت‌های دامپزشکی توسط افراد ناشناس و خارج از چرخه نظارت استحصال می‌شود، خودداری کنند. 

حیدری از برخورد قاطع با کشتار‌های غیرمجاز خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون تحت عنوان اکیپ‌های مشترک و اکیپ‌های مستقر دامپزشکی بالغ بر ۱۲ هزار مورد بازدید و نظارت بهداشتی از اماکن دارای پروانه صنفی و کشتارگاه دام طیور انجام شده و در این راستا با افراد تهدید کننده سلامت در قالب طرح‌های مشترک از طریق مرجع قضایی برخورد و علاوه بر معرفی به دستگاه قضایی؛ ابزارآلات جمع و لاشه کشتار نیز ضبط می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول