اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

جوان بوشهری که تیر غیب بر قلب آمریکا شد+ عکس

گرما بر جانشان رخنه کرده بود اما گرمای شعله انگیزه آنها برای سرکوب آمریکا بیشتر بود، نادر چشم بربست و زیر لب با خود گفت: «خدایا اگر برای توست که پیروزی این ملت تضمین شده است.» پس برخواست و جهانی را در حیرت برد.

جوان بوشهری که تیر غیب بر قلب آمریکا شد+ عکس

خبرگزاری فارس - فاطمه مظفری پور: ۱۴ خردادماه سال ۱۳۴۲ بود که روستای نوکار شهرستان دشتی، قدمگاه تولد فرزندی شد که آوازه نامش هنوز هم رعشه بر اندام آمریکایی‌ها می‌اندازد.

آن روز، دشتی بر بالین خاک خود می‌بالید که قدم فرزندی بر آن خواهد نشست که فردای یک ملت را آباد خواهد ساخت؛ این دیار با نام «نادر مهدوی» علم به دوش مقاومت یک سرزمین گشت.

دغدغه اسلام رخنه بر جانش داشت

نادر در خاک دلاورپرور دشتی رخ نمود و رشد کرد، هرچه گذر عمر بر قامت نادر می‌افزود، دغدغه‌ او برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی سرزمینش هم بزرگ‌تر می‌شد، نادر چنان انگیزه بر قلبش خانه افکنده بود که سردمداران پاسداشت خاک این سرزمین، فرماندهی ناوگروه دریایی ذوالفقار، وابسته به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به نادر سپردند.

این دیار سرخ‌فام، خوب به‌ یاد دارد عملیات کربلای سه را که چطور نادر مهدوی و چندین تن از جوانان پا به کار اسلام، شبیه به نادر، علم آزادی بر دوش گرفته و با ایثارشان فتح اسکله و پایانه نفتی الامیه عراق را به ارمغان آوردند.

جوانانی که روی جوانان را سپید کردند

در بحبوحه باریدن توپ و خمپاره بر سر مردم ایران، میدان، میدان آزادگی بود و میدان‌دار، جوانان و نوجوانانی بودند که برخی‌ها اگرچه آنها را «بچه» می‌خواند اما همین بچه‌ها با پشت کردن به بزرگانی که بزرگی را نیاموخته بودند و با اتکا به بزرگان اسلام، دست بر گریبان آمریکا شدند.

نادر درست ۲۱ساله بود که گروهان دریاییِ ناوتیپ امیرالمؤمنین (ع) را بنیان نهاد اما هدف مقدس او قدرت بخشیدن به اسلام بود، پس ولع خود برای رسیدن به این هدف مقدس را سرازیر روح ساخت و مدتی بعد ناوگروه دریایی ذوالفقار را شکل بخشید.

ایران در مقابله با ابرقدرت‌های پوشالی کمر خم نکرد

در دوران جنگ تحمیلی که آمریکا به طور مخفیانه در پشت خاکریزهای عراق، از دشمنان حمایت می‌کرد، وقتی که ناتوانی قدرت نظامی عراق در دریا را دید، خود وارد میدان شد تا مدعی ابرقدرت بودن شود.

در آن روزهای گرم خلیج همیشه فارس ایران، آمریکا به بهانه حفاظت از نفتکش‌های برخی از کشورهای عربی وارد خلیج‌فارس شد، اوراق تاریخ خوب به یاد دارد تیرماه سال ۱۳۶۶ که اولین کاروان از نفتکش‌های کویتی آن‌ هم با پرچم علنی شده آمریکا و اسکورت کامل نظامی تجاوز خود به آب‌های این مملکت را آغاز کرد.

آمریکا از همان زمان که به ادعای ابر قدرتی‌اش به آب‌های ما تجاوز کرد، عملیات روانی همه‌جانبه خود در بین مردم نیز بنا نهاد تا این ملت را از درون نابود کند اما بازهم جوانان کوچک این سرزمین، رگ غیرتشان اجازه نداد که دشمن بر یک وجب از دارایی ملتش قدم نهد پس با نام یا زهرا از جای برخواستند.

سوگلی آمریکا در دل آتش افتاد

کاروان نفتکش‌های آمریکایی، نفتکش کویتی اَلرَّخاء با نام مبدّل «بریجتون» وجود داشت که آمریکا بیش از دیگر نفتکش‌ها به آن بها داده بود و آن را سوگلی و نشان قدرت خود می‌دانست.

نادر و یارانش در تاریخ دوم مرداد 66، بازهم علم به دوش ملت خود شدند و جان‌برکف دست گرفته و با کار گذاری مین در مسیر کشتی بریجتون، آن را به آتش کشیدند، آتشی که دودش از همان سال تاکنون بر ریه‌های آمریکا سکونت گزیده است.

 

حفره‌ای به بزرگی ۴۳ مترمربع که توسط نادر و یارانش بر قلب آمریکا نشسته بود، پیکره این قدرت پوشالی را در هم شکست زیرا آمریکا در مخیله خود چنان قرار داده بود که با اتکا به قدرت نظامی خود وجهه نظامی ایران را مخدوش کرده و قطعنامه ۵۹۸ را به تیربار قدرت پوشالی خود ببرد اما نادر مهدوی‌های ایران‌زمین با نشان دادن قدرتشان، جهان را میخکوب عظمت ایران ساختند.

این پیروزی را خدا رقم زد

نادر در شرح این واقعه گفته بود: «ما نبودیم که دشمن را فراری دادیم بلکه این خداوند بود که ملت ما را عزیز و دشمنان ما را ذلیل و امام ما را شاد نمود و جملگی باور داشتیم که: وَ ما رَمَیْتَ اِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمی».

نادر با همین چند کلام، بدنه آمریکای پوشالی را به خاکستری مخوف تبدیل کرد و اما آمریکا مثل تمام شکست‌هایی که در طول تاریخ از ایران خورده است، تنها حرکتی که داشت، کتمان درد این شکست بود، اما این واقعه چنان در آمریکا رسوخ یافته بود که ابرقدرت پرمدعا، مبدل به قدرت پوشالی و واهی شد.

نادر و یاران جان‌برکف اسلام، با رشادت خود، نه‌تنها مردم آن زمان را به قله عزت رساندند بلکه تاریخ پیروزمندانه ایران را نیز به ثبت اوراق تاریخ رساندند و به همین علت است که پس از رسیدن نادر به «شهید نادر مهدوی» هزاران نادر مهدوی دیگر از این سرزمین برخواسته و مسیر روشن شهید نادر را دنبال کردند.

به گزارش فارس، سرزمین ایران، از ابتدای تاریخ حضور تا به امروز به گواه تاریخ، مورد تهدید بسیاری از مدعیان قرار گرفته است اما هر بار این ملت و سرزمین با توکل به خالق خود و با علم به دست گرفتن جوانان، هر بار شاهد مالیده شدن چهره مخدوش دشمنان به خاک بوده‌ایم و این ثابت می‌کند که جوانان هرکجا که باشند با مجاهدت خود، یک دنیا را می‌توانند تسخیر عملکردشان کنند و اما امید است این تجربه اعتماد به نسل جوان، از کتاب تاریخ بیرون کشیده شده و سرلوحه مسؤولان این سرزمین قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول