اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک سوم آمریکایی‌ها آماده به دست گرفتن سلاح علیه دولت فاسدشان

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده تقریباً یک سوم آمریکایی‌ها معتقدند ممکن است به زودی لازم باشد علیه دولت «فاسد» کشورشان سلاح به دست شوند.

یک سوم آمریکایی‌ها آماده به دست گرفتن سلاح علیه دولت فاسدشان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نظرسنجی جدید مؤسسه سیاست دانشگاه شیکاگو، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که دولت ایالات متحده فاسد است و تقریباً یک سوم می‌گویند ممکن است به زودی لازم باشد علیه آن سلاح به دست بگیرند.

بر اساس این نظرسنجی، دو سوم جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها می‌گویند که دولت «فاسد و فریبکار علیه مردم عادی مثل من» است. در بین رای‌دهندگان لیبرال ۵۱ درصد این نظر را دارند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، ۲۸ درصد از کل رأی‌دهندگان، از جمله ۳۷ درصد از دارندگان اسلحه موافق بودند که «ممکن است به زودی لازم باشد شهروندان علیه دولت اسلحه به دست بگیرند»، دیدگاهی که حدود ۳۵ درصد از جمهوری‌خواهان و حدود ۳۵ درصد از مستقل‌ها داشتند. از هر پنج دموکرات، یک نفر همین نظر را داشت. 

طبق این گزارش، این یافته‌ها پس از آن به دست آمد که کمیته مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره، آخرین جلسه استماع خود در تابستان را به پایان رساند و به دنبال آن است که ترامپ را در قلب تلاش‌ها برای سرنگونی انتخابات ۲۰۲۰ قرار دهد. این هیأت گفت که ترامپ به آسانی این حمله را از طرف حامیانش پذیرفت و حتی آن‌ها را تشویق کرد و نزدیک به سه ساعت شاهد پخش خشونت از تلویزیون بود تا سرانجام بیانیه‌ای صادر کرد و به آن‌ها گفت که به خانه بروند.

به نوشته هیل، با این وجود، ترامپ همچنان از حمایت گسترده‌ای در میان جمهوری خواهان برخوردار است که بیشتر نگران تورم، آموزش و جنایت هستند تا حادثه مرگبار ششم ژانویه. بر اساس نظرسنجی دانشگاه شیکاگو، حدود ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که انتخابات منصفانه و دقیق است، اما این رقم در بین جمهوری‌خواهان ۳۳ درصد است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، این نظرسنجی نشان می‌دهد که شکاف بین محافظه‌کاران و لیبرال‌ها در سراسر آمریکا در حال افزایش است و یک چهارم آمریکایی‌ها می‌گویند که دوستان خود را به خاطر سیاست از دست داده‌اند. بیش از 70 درصد از جمهوری‌خواهان و بیش از 70 درصد از دموکرات‌ها موافقند که طرف مقابل «عموماً قلدرهایی هستند که می‌خواهند عقاید سیاسی خود را بر مخالفان تحمیل کنند».

این نظرسنجی همچنین نشان داد که نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند طرف مقابل اطلاعات نادرست از سیاست دارد به دلیل منابعی که اطلاعات و اخبار خود را از آن دریافت می‌کند. نظرسنجی دانشگاه شیکاگو - استراتژی‌های افکار عمومی - گروه استراتژی «بننسون» از ۱۹ تا ۲۳ مه (29 اردیبهشت تا دوم خرداد) بین ۱۰۰۰ رای‌دهنده ثبت نام شده آمریکایی با حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳.۵۳ درصد انجام شد.

پیش‌تر همچنین نتایج یک نظرسنجی نشان داد نیمی از آمریکایی‌ها انتظار دارند «ظرف چند سال آینده» در کشورشان جنگ داخلی رخ دهد. برنامه تحقیقاتی مقابله با خشونت و مرکز تحقیقات خشونت در کالیفرنیا با همکاری یکدیگر درباره وقوع جنگ داخلی در آمریکا نظرسنجی انجام دادند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۰.۱ درصد از آمریکایی‌ها گفتند موافق هستند که به زودی جنگ داخلی در آمریکا رخ می‌دهد. 

طبق نتایج این نظرسنجی، دو سوم از آمریکایی‌ها می‌گویند دموکراسی در کشورشان با «تهدید جدی» مواجه است و ۹۰ درصد نیز معتقدند که اهمیت وجود دموکراسی در آمریکا «زیاد» یا «خیلی زیاد» است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول