اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

درک پیام عاشورا زمینه‌ساز ظهور است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به جولان و حربه‌های رسانه‌ای القای غلط و تبلیغات رسانه‌ای دشمن گفت: هر وقت پیام عاشورا بهتر درک شد زمینه ظهور زودتر اتفاق خواهد افتاد، شورآفرینی و نظام بخشی در سوگواری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

درک پیام عاشورا زمینه‌ساز ظهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی با موضوع محرم در سالن ولایت این اداره‌کل، اظهار کرد: دشمن در ماه محرم تلاش دارد این فرهنگ را خنثی کند و جلسات تعظیم شعائر حسینی را به انحراف بکشاند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و وابسته به رژیم صهیونیستی برای ترویج قمه‌زنی برنامه‌ریزی دارند، گفت: این رسانه‌ها سعی دارند مجالس اهل بیت (ع) را با آداب جعلی و خرافی به انحراف بکشاند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برای اینکه خود و جامعه رشد پیدا کند باید نهایت استفاده را از معارف ماه محرم و صفر ببریم، افزود: آحاد مردم و تشکل‌های دینی برای ایجاد فضای اثرگذار در ماه محرم باید تلاش کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه امسال در گیلان نهضت تبلیغ و  تمامی افراد و نهادهای تبلیغی تلاش دارند برنامه‌های پربارتری  برگزار کنند، افزود: با درک پیام عاشورای حسینی ظرفیت پذیرش حکومت جهانی به وجود می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه گیلانی‌ها امسال در بحث عید غدیر پرشورتر از سال‌های گذشته ورود کردند، تصریح کرد: مردم گیلان عاشق اهل بیت (ع) هستند و در عید غدیر با آماری که از طریق تماس تلفنی به دست آوردیم مشخص شد پخت غذای خانگی در درصدی بالایی از منازل این افراد انجام شده و همینطور در گوشه و کنار و حتی در روستاهای اهل سنت حضور پرشوری در این زمینه وجود داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه دشمن با جولان و حربه‌های رسانه‌ای القای غلط و تبلیغات رسانه‌ای را مثل اینکه مردم نسبت به دین و حجاب بی‌تقاوت هستند در حال انجام دادن است، افزود: هر وقت پیام عاشورا بهتر درک شد زمینه ظهور زودتر اتفاق خواهد افتاد، شورآفرینی و نظام بخشی در سوگواری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدوی با تأکید بر اینکه اگر موج شیوع کرونا رشد داشته باشد هیچ تعارضی با برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم ندارد، تصریح کرد: تمامی مساجد، حسینه و تکایا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند مراسم را برگزار کنند و در این راستا باید از ماسک و ظروف یکبار مصرف برای توزیع غذا استفاده شود.

وی با بیان اینکه امسال فضای عمومی شهر متناسب با ایام عزاداری خواهد بود، گفت: برخی از ارگان‌ها مانند شهرداری در بحث نصب پرچم و فضاسازی شهری و محیطی با ایفای نقش محتوایی و استفاده از احادیث اهل بیت (ع)، شخصیت‌های برجسته دینی ویژه محرم جدیت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در بحث عاشورا برای الگودهی و هویت بخشی به جوانان، به سیره اصحاب اباعبدالله الحسین (ع) باید بیشتر پرداخته شود، افزود: علاوه بر شیوه تبلیغ سنتی مانند منابر مساجد، نباید از فضای مجازی غافل باشیم و می‌توان از سخنرانی‌های کوتاه کارشناسان دینی‌ و محتواهای دینی استفاده کرد.

مهدوی با اشاره به اینکه از دستگاه‌های فرهنگی دیگر مانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری انتظار داریم برگزاری سوگواره‌هایی در حوزه محرم مانند مسابقات نقاشی، شعر، پوستر و ... را در دستور کار داشته باشند، گفت: ظهور و بروز ارادت مردم گیلان نسبت به اهل بیت (ع) و ولایت‌مداری آن‌ها در نهضت تبلیغ و فضای رسانه‌ای باید پررنگ جلوه داده شود.

وی با بیان اینکه به منظور هویت‌بخشی به نسل امروز بر روی شخصیتی مانند اسلم دیلمی که اهل دیلمان گیلان و از شهدای عاشورا است باید کار شود، گفت: دستگاه‌های فرهنگی برای بزرگداشت چنین شخصیت‌هایی همت بالا داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تجمعات خوب ولایی مردم گیلان و شهر رشت در سطح ملی و شبکه‌های رسانه‌ای انعکاس داده شده است، بیان کرد: تجمع مردم در میدان شهدای ذهاب رشت هم‌زمان با روز عاشورا امسال پرشورتر برگزار می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه گیلان در بحث رسانه‌ای به واسطه فراگیری اثر «سلام فرمانده» در سطح کشور جلودار است، اظهار کرد: شعارهای «نسل به نسل در پناهت هستیم» و «ما خانوادگی به حسین دل سپردیم» از شعارهای محوری مراسم‌های ماه محرم سال جاری است.

وی همچنین خبر داد که چندسالی به واسطه شیوع ویروس کرونا اعزام مبلغ در سطح محلات و روستاها فراگیر نبود ولی امسال اعزام مبلغین به سراسر استان فراگیر است و موج اخیر کرونا مانع این کار نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه تکایا و ایستگا‌ه‌های صلواتی در سطح شهر برای برپایی باید از اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان مجوز بگیرند، تصریح کرد: صفحه اینستاگرامی هیئت نگار به نشانی @heyat_negar به منظور انعکاس عملکرد، اخبار مجالس عزاداری، اطلاع‌رسانی جلسات عزاداری، انتشار کلیپ‌ها، تولید محتوا و... مجموعه‌های دینی در سطح استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول