اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هراس صهیونیست‌ها از پیشرفت ایران در پرتاب ماهواره به فضا

توانمندی جمهوری اسلامی ایران در پرتاب ماهواره به فضا واکنش صهیونیست‌ها را به همراه داشت.

هراس صهیونیست‌ها از پیشرفت ایران در پرتاب ماهواره به فضا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» به توانمندی سپاه در پرتاب ماهواره به فضا واکنش نشان داد و نوشت که اعتماد رو به رشد ایران در فضا در گزارشی قابل مشاهده است که در آن آمده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قصد دارد نه تنها یک ماهواره بلکه چندین ماهواره را ظرف سال آینده به فضا پرتاب کند.

در مقدمه این گزارش آمده است، ایران قصد دارد ماهواره‌ای دیگر به فضا پرتاب کند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار است در این پروژه نقش داشته باشد و این نشان می‌دهد که سپاه به دنبال نقش بیشتر و فرماندهی برنامه فضایی است.

طبق این گزارش، سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه هفته جاری این برنامه‌ها را اعلام کرد و توانمندی‌های پهپادی و موشکی ایران را مورد تقدیر قرار داد و نشان داد که برنامه‌های مختلف ایران به یکدیگر ارتباط دارند.

در این گزارش در خصوص برنامه ماهواره‌ای ایران نوشته است، ماهواره‌ها برای شناسایی قابل استفاده است و ماهواره‌های ایران احتمالاً کاربردهای گسترده‌تری دارند. استفاده از انواع متفاوتی از ماهواره‌بر (SLV) بسیار حائز اهمیت است.  

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد، ایران در سال‌های اخیر ماهواره‌بر «ذوالجناح» را تولید کرده است و از ماهواره‌بر «سفیر۲» در جریان آزمایش سال ۲۰۱۶ استفاده کرد. در ژوئن امسال، ایران اعلام کرد که آماده استفاده از موشک ماهواره‌بر با سوخت جامد ذوالجناح است و ایران همچنین اعلام کرد که سه محموله تحقیقاتی را در دسامبر سال گذشته به فضا پرتاب کرده است.

جروزالم‌پست سپس پیشرفت ایران در پرتاب ماهواره به فضا را یک تهدید توصیف کرد و  مدعی شد که این حقیقت که سپاه از این برنامه به عنوان پوششی برای تولید موشک‌های بزرگ‌تر با سوخت‌های بهتر و راکت‌های بهتر و دیگر فناوری‌ها استفاده می کند، احتمالاً تهدید بزرگ این برنامه است.

این گزارش سپس این گونه نوشت که گزارش‌ها نشان می‌دهد که سردار حاجی زاده که چهره اصلی در برنامه موشکی ایران محسوب می‌شود گفته است که ایران با ماهواره‌بر قائم ماهواره‌های جدیدی را در مدار قرار خواهد داد و این که وی این اظهارات را علنی می‌کند نمایانگر اعتماد ایران است.

این روزنامه صهیونیستی سپس اظهارات مقام‌های ایرانی را منعکس کرد و نوشت که ایران می‌گوید که برتری پهپادی آمریکا را تضعیف کرده است. سردار حاجی زاده در سخنرانی خود گفت: «آن‌ها می‌گویند که حریم هوایی و قدرت پهپادی و موشکی یک موضوع مهم‌تری از قدرت هسته‌ای است و آن‌ها همچنین می‌دانند که در بخش‌های دفاعی هم همینطور است».

جروزالم پست در ادامه گزارش خود با اشاره به این موارد نوشت، ایران بر این باور است که برنامه هوا و فضای این کشور بخشی از تلاش‌ها برای دستیابی به «استقلال» و نوعی از جدایی از دیگر قدرت‌های جهان است. ایران به موفقیت خود در پرتاب ماهواره امید در سال 2009 و ماهواره رصد در سال 2011 اشاره کرده است.

این گزارش در پایان به اظهارات مقام‌های ایرانی اشاره کرد و نوشت، مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند که چندین ماهواره برای پرتاب به مدار در اختیار دارند و این که موجب می‌شود که جمهوری اسلامی ایران به یکی از صادرکنندگان خدمات هوافضا تبدیل شود. آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» ظاهراً به توسعه صنعت هوافضا و سرمایه‌گذاری در بخش ماهواره‌برهای جدید و همچنین ماهواره‌بر فعلی ذوالجناح علاقمند است.

شیدا فرهادیانپور

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول