اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کارگاه سواد رسانه در شهرقدس برگزار شد

دوره تخصصی سواد رسانه در راستای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای با همکاری قرارگاه فضای مجازی شهرستان قدس برگزار شد.

کارگاه سواد رسانه در شهرقدس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، کارگاه تخصصی آموزش تولید محتوا و سواد رسانه در راستای ارتقای سطح سواد رسانه با همکاری قرارگاه فضای مجازی شهرستان قدس و با حضور نوجوانان و جوانان فعال و علاقه‌مندان به حوزه رسانه عصر امروز در سالن جلسات مجتمع فرهنگی حضرت باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

حسین معینی، جانشین سردبیری استان‌های خبرگزاری فارس با تاکید بر اهمیت و جایگاه خبر و اطلاع رسانی درخصوص ارزش‌های خبری توضیحاتی ارائه داد و به چگونگی پرداختن به رویدادها، زاویه نگاه، مدیریت ذهن، دقت، صحت و سرعت در تهیه خبر پرداخت. 

 

همچنین در بخش آموزش خبرنویسی به ارکان اصلی خبر، تیتر خبری، لید نویسی، پاراگراف مکمل، تنظیم محتوا، انتخاب سوژه درست، دروازه‌بانی خبر و انتخاب تصویر مناسب با توجه به موضوع مطرح شده و ایجاد جذابیت در تهیه خبر و گزارش نکاتی اشاره شد. 

میرزا زاده در حوزه فن بیان و گویندگی در ادامه این کارگاه در ارتباط با انواع صدا، ابزارهای مورد استفاده در گویندگی، حرکات و زبان بدن، اصول و آداب پرورش صدا، لحن و نفوذ کلام و مراقبت از زمان توضیحاتی ارائه داد.

همچنین سمیرا چوبداری در حوزه نویسندگی درباره تعریف داستان، شخصیت‌های داستان، ارتباط شخصیت‌های داستان، توصیف، زاویه دید، نکات قابل توجه داخل داستان مانند تخیلی بودن، شخصیت محور و اتفاقات رخ داده و همچنین روایت‌گری، نقطه شروع و فضاسازی مطالبی مطرح کرد.

 

پایان بخش این دوره آموزش تولید محتوا توسط رحیم زاده فعال رسانه‌ای بود که به اهمیت ایده پردازی در تولید محتوا، کادربندی مناسب در تصویر برداری، استفاده از جلوه‌های ویژه و توجه به زمان فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مواردی را اشاره کرد.

قابل ذکر است، این دوره در راستای جهاد تبیین و به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور و گرامیداشت عملیات مرصاد برگزار شد. 

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول