اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بررسی عملکرد سپاهان و ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات

تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات عملکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر داشتند.

بررسی عملکرد سپاهان و ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فصل نقل و انتقالات کم‌ کم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری با تکمیل لیست تیم‌هایشان وارد مرحله برگزاری اردوهای داخلی و خارجی جهت انجام بازی‌های تدارکاتی شده‌اند.

سپاهان و ذوب‌آهن، نمایندگان شایسته نصف‌جهان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به همین جهت وضعیت فعلی دو تیم در فصل نقل و انتقالات را مورد بررسی قرار دادیم.

انتخاب‌هایی که زمان از دست‌رفته را جبران کرد

سپاهان پس از انتخاب ژوزه مورایس پرتغالی، کار خود را در فصل نقل و انتقالات به صورت رسمی آغاز کرد و یکی پس از دیگری به معرفی بازیکنان جدید خود پرداخت.

میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، محمد علی‌نژاد، رامین رضائیان، الویس کامسوبا و مانوئل فرناندز بازیکنانی هستند که تا این لحظه به جمع طلایی‌پوشان زاینده‌رود اضافه شدند؛ سپاهانی‌ها به دنبال جذب دو بازیکن دیگر در پست‌های مدافع و مهاجم نیز هستند.

دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، سجاد شهباززاده، رضا میرزایی، عزت‌اله پورقاز و کریستوفر کنت اسامی بازیکنانی است که فصل آینده در سپاهان حضور نخواهند داشت؛ با توجه به ادامه فعالیت سپاهان در فصل نقل و انتقالات، احتمال جدایی یکی دو بازیکن دیگر وجود دارد.

باشگاه سپاهان به موقع وارد عمل شد

حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص شرایط سپاهان اظهار داشت: بعد از استعفای نویدکیا، در طی مدت کوتاهی چند بازیکن تأثیرگذار از سپاهان جدا شدند و این نگرانی را به وجود آورد که سپاهان بازیکن از دست می‌دهد و جایگزینی جذب نمی‌شود اما باشگاه سپاهان به موقع وارد عمل شد و مورایس را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کرد که انصافاً از رزومه خوبی برخوردار است.

وی‌ افزود: با توجه به این‌که بازیکنان در پیش فصل برای آمادگی‌ باید ۶ تا ۸ هفته در کنار تیم تمرین داشته باشند، سپاهان زمان زیادی را برای جذب بازیکنان طراز اول خارجی که حداقل فراتر از سطح لیگ برتر باشند، اختصاص داد؛ اگر بازیکنانی که جذب شدند و احتمالاً جذب خواهند شد از کیفیت خوبی برخوردار باشند، می‌توان گفت که ریسک سپاهان جواب داده و عملکردی مثبت داشته است.

چرخابی در رابطه با شرایط ذوب‌آهن نیز گفت: سال‌های گذشته به دوستانمان در باشگاه ذوب‌آهن گفته بودم که تارتار گزینه مناسبی برای نشستن بر روی نیمکت ذوب‌آهن است اما گوش‌ شنوایی نبود؛ تارتار مربی‌ است که می‌تواند تیم‌های‌ کم‌ستاره را به تیم‌هایی تبدیل کند که فوتبال خوبی‌ بازی می‌کنند.

پیش‌کسوت فوتبال اصفهان افزود: ذوب‌آهن در فصل قبل در مجموع نتایج خوبی گرفت و مطمئن باشید در صورتی که انتظارات کادر فنی برآورده شود، ذوب‌آهن امسال حرف‌‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ذوب‌آهن در مسیر ثبات گام برداشت

گاندو‌ها نیز پس از این‌که مدیران باشگاه با مهدی تارتار برای ادامه همکاری‌ به توافق دست یافتند، مبنای فعالیت خود در فصل نقل و انتقالات را بر حفظ اسکلت تیم گذاشتند و به جز یکی دو مورد، عملکرد موفقی داشتند.

سبزپوشان اصفهانی آرمان اکوان، احسان پنشنبه، امیرحسین جدی، شهرام سالاری و محمد ابراهیم رضازاده را به خدمت گرفتند، نادر محمدی نیز که این روزها در تمرینات ذوب‌آهن حضور دارد، احتمالاً به زودی قراردادش را امضا خواهد کرد.

محمد خدابنده‌لو، میلاد کر، علی خدادادی، رضا خالقی‌فر، سجاد دانایی، عارف رستمی، امیر شبانی، حسین ابراهیمی و حسین شنانی خروجی‌های ذوب‌آهن در پایان لیگ بیست و یکم لقب گرفتند.

ذوب‌آهن نسبت به دو فصل پیش عملکرد بهتری داشت

فرشید طالبی مدافع سابق سپاهان و ذوب‌آهن شرایط سبزپوشان را خوب ارزیابی کرد و گفت: من همیشه به ثبات اعتقاد داشتم، تارتار فصل گذشته به ذوب‌‌آهن آمد، تیم نیاز به تغییرات گسترده داشت؛ شاید نزدیک به ۱۴‌ بازیکن به تیم اضافه شدند و نیاز به زمان داشتند تا با یکدیگر هماهنگ شوند، با همه این تفاسیر ذوب‌آهن نسبت به دو فصل پیش عملکرد بهتری داشت.

وی افزود: برای فصل جدید مدیران باشگاه به درستی و خیلی زود قرارداد تارتار را تمدید کردند و این اتفاق خوبی برای یک باشگاه است، اسکلت تیم هم با توجه به تفکرات تارتار و شناختی که از بازیکنان داشت حفظ شد‌؛ در دیدار تدارکاتی‌ که با ذوب‌آهن داشتیم، تیم بسیار خوبی‌ نشان داد؛ طبیعتاً تیم‌ها این روز‌ها در شرایط بدنسازی قرار دارند و از آمادگی ۱۰۰ درصدی برخوردار نیستند اما ذوبی‌ها بازی خوبی به نمایش گذاشتند‌.

طالبی در پایان با اشاره به ثبات ساختاری دو نماینده اصفهان در سالیان گذشته، خاطرنشان کرد:‌ اگر تغییری در نیمکت ذوب‌آهن به وجود می‌آمد، باعث می‌‌شد که این ثبات دوباره بهم بریزد، اتفاقی‌ که در ۱۰ سال اخیر برای سپاهان و ذوب‌آهن بارها تکرار شد و باشگاه‌هایی که از نظر ساختار در ایران و آسیا زبان‌زد بودند، حتی سپاهان تیمی بود که فوتبال ایران را از حالت دوقطبی خارج کرد، دچار تغییر و تحولات زیادی در حوزه مدیریتی، کادر‌فنی و بازیکنان شدند و از صلابت همیشگی خود فاصله گرفتند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول