اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شورای امنیت، حمله ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد

شورای امنیت طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله توپخانه‌ای به استان دهوک، حمایت خود از تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال کشور عراق را اعلام کرد.

شورای امنیت، حمله ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل بامداد سه‌شنبه در جلسه فوق‌العاده خود درباره حمله توپخانه‌ای ترکیه به استان دهوک در شمال عراق، این حمله را محکوم کرد.

شورای امنیت طی بیانیه‌ای گفت: «اعضای شورای امنیت با شدیدترین لحن، حمله به استان دهوک در عراق به تاریخ بیستم جولای ۲۰۲۲ را محکوم کردند. این حمله منجر به کشته‌شدن ۹ غیرنظامی از جمله کودکان شد». 

در این بیانیه آمده است: «اعضای شورای امنیت همدردی عمیق خود را با خانواده‌های قربانیان [این حمله] اعلام می‌دارد و به آنها و دولت عراق و منطقه کردستان عراق تسلیت می‌گوید و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع و کامل دارد و حمایت خود از مسئولان عراقی برای تحقیقات [درباره این حمله] را اعلام می‌کند».

شورای امنیت با درخواست از تمام کشورهای عضو سازمان ملل برای همکاری فعالانه با دولت عراق و تمام مسئولان مربوطه جهت کمک به تحقیقات درباره حمله به استان دهوک، افزود: «اعضای شورای امنیت بار دیگر حمایت خود از استقلال، حاکمیت، اتحاد، تمامیت ارضی، فرایند‌های دموکراتیک و رفاه عراق را اعلام می‌دارد».

چهارشنبه هفته قبل بود که رسانه‌های محلی خبر دادند در حمله نیروهای ترکیه به شمال عراق یک گلوله توپ به تفرجگاهی در استان دهوک اصابت کرده و ۹ گردشگر جان خود را از دست داده‌اند.

به‌رغم آنکه مقامات بغداد تأکید دارند که این حمله توسط نیروهای ترکیه انجام شده است و آنکار مسئول کشته و زخمی شدن غیرنظامیان عراقی است، ترکیه می‌گوید که نیروهای این کشور به غیرنظامیان حمله نکرده‌اند.

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، چهارشنبه شب، در گفت‌وگو با شبکه «السومریه» در این باره گفت: «اگر مشکلی میان دولت ترکیه و حزب کارگران وجود دارد نباید این مشکل به داخل خاک عراق کشیده شود. برخی از کارشناسان نظامی عراقی ثابت کردند که این حمله از جانب ترکیه بوده است». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول