اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

موافقت آمریکا با فروش موشک‌های هوا به هوا، به ژاپن

پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با فروش حدود ۳۰۰ میلیون دلار موشک‌های هوا به هوا، به ژاپن موافقت کرده است.

موافقت آمریکا با فروش موشک‌های هوا به هوا، به ژاپن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اقدامات دولت‌های مختلف آمریکا برای ایجاد رقابت تسلیحاتی در جهان و فروش سلاح‌های انبوهی که تولید می‌کند، واشنگتن موشک‌های جدیدی به توکیو می‌دهد.

وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه از موافقت وزارت خارجه این کشور با فروش حدود سیصد میلیون دلار موشک‌های هوا به هوا، به ژاپن خبر داد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در بیانیه پنتاگون آمده است که فروش احتمالی موشک‌های هوا به هوای میان برد پیشرفته (AIM-120C-7/8) به ارزش دقیق ۲۹۳ میلیون دلار به ژاپن تایید شده است.

پنتاگون گفت که اسناد توافق احتمالی به کنگره آمریکا ارائه شده و این قرارداد به درخواست طرف ژاپنی برنامه‌ریزی شده است که می‌خواهد ۱۵۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد و سه یگان هدایت‌کننده آنها را خریداری کند.

طبق این گزارش، این قرارداد همچنین شامل تامین کانتینرهای موشک AIM-120 برای بخش‌های کنترل و تجهیزات مربوطه، قطعات یدکی و همچنین خدمات فنی و لجستیکی است.

وزارت دفاع آمریکا توضیح داد: «این قرارداد، با حمایت از بزرگترین متحد آمریکا، که عاملی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه است، به سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده کمک خواهد کرد».

این وزارتخانه همچنین افزود که تحویل موشک‌های بیشتر که ژاپن در حال حاضر در زرادخانه خود دارد «توانایی آن را برای پاسخ به تهدیدات فعلی و آینده برای دفاع از خود و محافظت از ارتش ایالات متحده مستقر در منطقه بهبود می‌بخشد».

روز گذشته بود که سازمان هوافضای ژاپن در اقدامی احتمالا تنش‌زا از اولین آزمایش موفق پرتاب موتورموشک ابرفراصوت خبر داد.

این موتور  با استفاده از موشک «اس-۵۲۰»  آزمایش شد. این آزمایش در ۲۴ ژوئن (۳ تیر) ۲۰۲۲ از مرکز فضایی «اوچینورا» در «کیوشو» در جنوب ژاپن پرتاب شد. موتور این موشک با رسیدن موشک اس-۵۲۰ به ارتفاع ۱۶۸ کیلومتری از بدنه موشک جدا شد. در حین فرود، نیز آزمایش احتراق انجام شد.

پیش از این نیز علی‌رغم هشدارهای پکن، پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش کمک‌های فنی نظامی به تایوان به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار را تأیید کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول