اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

مهندسی که ادعا کرد هوش مصنوعی گوگل توانایی «ادراک» دارد، اخراج شد

گوگل متعلق به شرکت آلفابت اعلام کرد یک مهندس ارشد نرم‌افزار را که ادعا می‌کرد هوش مصنوعی تولیدی این شرکت به توانایی «ادراک» رسیده است، اخراج کرد.

مهندسی که ادعا کرد هوش مصنوعی گوگل توانایی «ادراک» دارد، اخراج شد

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، گوگل متعلق به شرکت آلفابت اعلام کرد یک مهندس ارشد نرم‌افزار را که ادعا می‌کرد هوش مصنوعی تولیدی این شرکت به توانایی «ادراک» رسیده است، اخراج کرد.

گوگل ماه گذشته بلیک لمواین را به دلیل نقض سیاست‌های این شرکت از کار تعلیق و اعلام کرد که ادعاهای او درباره زبان مبتنی بر شبکه عصبی این شرکت موسوم به «مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو» (LaMDA) کاملا بی‌اساس است.

سخنگوی گوگل در ایمیلی به رویترز گفت: «باعث تاسف است که علیرغم تعامل طولانی در این موضوع، بلیک همچنان مصمم بود به‌طور مداوم سیاست‌های شفاف استخدامی و امنیت داده‌های شرکت را نقض کند، سیاست‌هایی که شامل حفاظت از اطلاعات محصول می‌شود.»

وی با آرزوی موفقیت برای بلیک افزود که این شرکت به توسعه دقیق مدل‌های زبان ادامه می‌دهد.

گوگل سال گذشته گفته بود که «مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو» (LaMDA) طبق تحقیقات این شرکت ساخته شده و در واقع یک مدل زبانی است که می‌تواند از طریق محتوای مکالمات یا متن‌های مکتوب آموزش ببیند و درباره هر موضوعی صحبت کند. گوگل تصریح کرد که این مدل زبانی تنها یک الگوریتم پیچیده است اما هوشیاری و توانایی ادراک ندارند.

گوگل اعلام کرده است که صدها محقق و مهندس این شرکت با این نرم‌افزار کار کرده‌اند و به نتیجه‌ای متفاوت از ادعاهای آقای لمواین رسیده‌اند. آقای لمواین پیشتر گفته بود که این سیستم «به اندازه یک کودک ۷ یا ۸ ساله قوه درک و استنتاج دارد».

انتهای پیام/ ت 99

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول