اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

گفت‌‍وگوی فارس با راننده‌ای که با بلدوزرش ناجی سیل‌زدگان شد

علی نَسکند مرد میانسالی که با بلدوزرش ناجی 5 کودک گرفتار در سیلاب شد، می‌گوید: افراد زیادی را تاکنون از خطر غرق شدگی نجات دادم و خدارا شاکرم که این وسیله در بحران‌ها برای نجات جان انسان‌ها به کار آمده است.

گفت‌‍وگوی فارس با راننده‌ای که با بلدوزرش ناجی سیل‌زدگان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال بارندگی‌ها بر خلاف هشدارهایی که داده شده بود که مردم و کودکان از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند اما بازهم به هر دلیل شاهد تردد و گرفتار شدن تعدادی از مردم در سیلاب بودیم.

به طوریکه ۵ کودک در «رود گویمرک روستای نسکند شهرستان سرباز» گرفتار شدند، که در نهایت یکی از مردم بومی با بلدوزری که داشت به کمک آنها شتافته و آنها را از خطر غرق شدگی نجات داد.

علی نَسکند مرد میانسالی است که ناجی ۵ کودک گرفتار در سیلاب جاری شد، خوشبختانه موفق شدیم او را از طریق فرماندار و اهالی روستا پیدا کنیم و به صورت تلفنی ماجرا را جویا شویم.

او می‌گوید روز گذشته هنگام بارندگی ها در روستایی دیگر مستقر بودیم وقتی که بارندگی شروع شد و رودخانه طغیان کرد از اهالی روستا شنیدم که چند کودک و سرنشینان یک خودرو در سیلاب گرفتار شده اند.

 

 

بلدوزر را روشن کردم و با احتیاط راهی نقطه ای که کودکان گرفتار شده بودند شدم، حدودا 10 دقیقه ای طول کشید، بچه ها بسیار ترسیده بودند و اقوام و آشنایانشان از  حاشیه رودخانه فریاد میزدند و به آنها امید می دادند که به زودی نجاتشان می دهند اطرافشان را آب گرفته بود و جایی برای پا گذاشتن نبود، استرس خانواده و و بچه ها را که دیدم خودم را سریعا به آنها رسانده و سوارشان کردم و خداراشکر به سلامت به حاشیه رودخانه منتقل شدند.

در روستای دیگری ساکنان یک خودرو هم در سیلاب گرفتار شده بودند تلاش کردم خودم را به آنها هم برسانم، حجم آب سیلاب بسیار زیاد بود و ماشین به کندی حرکت می کرد اما به هر طریقی بود خودم را به روستای مورد نظر رساندم، آنها را از دور دیدم که خودشان را به بلندای تپه ای رسانده بودند اما خودرویشان در سیلاب می غلتید، به تپه ای که آنها ایستاده بودن رسیدم و آنان را به وسیله بلدوزر به نقطه امن رساندم، میگفتند اگر کمک شما نبود مانند خودروی مان در سیل غرق میشدیم، این خوشحالی آنها سبب شد که خدارا بیشتر شکر کنم که این وسیله را برای نجات جان انسان ها در اختیارم قرار داده است.

 

 

در کل نجات جان این کودکان و یا هر فردی که گرفتار  سیلاب باشد یا در هر نقطه گرفتار شود که کاری از من بر بیاید، برایم انجام وظیفه می دانم.

 

این مرد مهربان که این روزها فیلم کار خوبش در فضای مجازی دست به دست می شود میگوید: در سیلاب‌های گذشته هم در کنار مردم بوده و خیلی ها را از سیلاب نجات داده است و این کار را وظیفه می داند.

او می‌گوید: این خودرو برای خودم نیست و من فقط به عنوان راننده با این خودرو کار می کنم، اما صاحب خودرو هم راضی هست که اگر کسی گرفتار بود به او کمک کنم.

دانش فرماندار سرباز که این روزها فیلم های زیادی از وضعیت طغیان رودخانه ها در شهرستانش در فضای مجازی دست به دست می شود، می گوید: با تمام بی احتیاطی هایی که از سوی برخی کودکان رخ داده اما تلفات جانی اعلام نشده است.

تمام ارگان‌های امدادی و حتی مردم با ماشین آلات شخصی خود آماده امداد رسانی هستند و آقای علی نَسکند نمونه‌ای از چندین نفر از مردان غیور این منطقه است که در این بحران‌ها به کمک مردم گرفتار در سیلاب می‌‌شتابد.

انتهای پیام/۳۱۳۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول