اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تجدید میثاق رایزنان فرهنگی با آرمان‌های امام راحل

رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و جمعی از مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.

تجدید میثاق رایزنان فرهنگی با آرمان‌های امام راحل

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مراسم تجدید میثاق و پیمان رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و جمعی از مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(ره) در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم، با اشاره به تجدید میثاق رایزنان فرهنگی ۶۰ کشور دنیا با آرمان‌های امام راحل، اظهار کرد: رایزنان فرهنگی امروز و در خلال برنامه‌های دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور با حضور در حرم مطهر امام راحل(ره) بار دیگر با آرمان‌های ایشان و انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.

وی همچنین با تبیین و تشریح ابعاد والای شخصیتی امام راحل، ترویج آرمان‌ها، افکار و باورهای امام خمینی(ره) را از مآموریت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی کشورمان دانست و افزود: رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سرباران جبهه فرهنگی انقلاب در خطوط مقدم در خارج از کشور هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال، تصریح کرد: شناخت منظومه فکری حضرت امام(ره) و اشاعه آن در خارج از کشور یکی از وظایف مهم رایزنان فرهنگی است که همواره نسبت بدان تأکید داریم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با اتکا به خدا، قرآن کریم و مردم متدین توانست در عصر حاضر انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) دارای هواداران بسیاری در خارج از کشور است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، در توصیف امام راحل می‌فرمایند: این انقلاب بی نام امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در ادامه همچنین با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) تا ابد زنده می‌ماند، ابراز امیدواری کرد تا این مجموعه این سازمان بتوانند به رسالت خود در مسیر معرفی این انقلاب عظیم الشأن عمل کنند.

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، روز شنبه اول مردادماه ۱۴۰۱ با حضور رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، گشایش یافت.

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تا ششم مردادماه جاری با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» در تهران در حال برگزاری است.

این اجلاس عصر پنجشنبه ششم مردادماه جاری با برگزاری آیین اختتامیه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کنفرانس خبری محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کار خود پایان می دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول