اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

لغو 1000 پرواز در آلمان به علت اعتصاب کارکنان

شرکت لوفت‌هانزا آلمان اعلام کرد، بیش از هزار پرواز خود را در آستانه اعتصاب یک روزه کارمندان بخش زمینی این شرکت که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، لغو کرده است.

لغو 1000 پرواز در آلمان به علت اعتصاب کارکنان

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت لوفت‌هانزا آلمان اعلام کرد، بیش از هزار پرواز خود را در آستانه اعتصاب یک روزه کارمندان بخش زمینی این شرکت که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، لغو کرده است و این لغو پروازها در حالی صورت می‌گیرد که خانواده های آلمانی در سراسر این کشور تعطیلات تابستانی خود را آغاز کرده‌اند.

این اقدام کارکنان لوفت‌هانزا در اعتراض به پایین بودن دستمزدهایشان انجام می‌‌شود و باعث اختلال بیشتر در پرواز در زمان اوج تقاضا برای سفرهای تابستانی خواهد شد.

به نوشته این گزارش، اعتصاب و کمبود کارکنان، شرکت های هواپیمایی از جمله لوفت‌هانزا را مجبور کرده است تا هزاران پرواز را لغو کنند و این اقدام، باعث ایجاد صف‌های طولانی در فرودگاه‌های بزرگ شده و ناامیدی مسافرانی که می‌خواهند پس از محدودیت‌های کرونایی سفر کنند را به همراه داشته است.

لوفت‌هانزا امروز اعلام کرد، 678 پرواز را در مرکز فرانکفورت خود لغو کرده است که بیشتر آنها برای چهارشنبه برنامه ریزی شده بود و 345 پرواز نیز در مونیخ لغو شده است.

این شرکت با اشاره به سرگردانی بیش از 130 هزار مسافر، افزود، احتمال دارد، در روز های پنج شنبه و جمعه، پس از پایان اعتصاب نیز چندین لغو تاخیر در پروازها وجود داشته باشد.

فرودگاه‌های فرانکفورت، دوسلدورف و برلین از جمله فرودگاه‌ هایی هستند که کارگران لوفت‌هانزا می‌‌خواهند در آن‌ها اعتصاب کنند.

اتحادیه وردی خواستار افزایش 9.5 درصدی یا 350 یورو بیشتر در ماه برای 20 هزار کارگری شده بود که مدعی هستند تورم و فشار ناشی از کمبود کار، کمر آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خم کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول