اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

معاون وزیر خارجه در گفت‌وگو با فارس: ۲۵ رایزن بازرگانی تا پایان سال به خارج از کشور اعزام می‌شوند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه از استقرار ۱۱ رایزن بازرگانی وابسته به وزارت صمت در خارج از کشور خبر داد و گفت: رایزنان بازرگانی در بلاروس، لبنان، کنیا و امارات نیز بزودی اعزام می‌شوند و انتظار می‌رود تا پایان سال تعداد آنها به ۲۵ نفر افزایش یابد.

معاون وزیر خارجه در گفت‌وگو با فارس: ۲۵ رایزن بازرگانی تا پایان سال به خارج از کشور اعزام می‌شوند

«مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) چهارم مرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس بر حمایت وزارت امور خارجه از افزایش نقش رایزنان بازرگانی وابسته به وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) در پیشبرد اهداف دیپلماسی اقتصادی کشور تأکید کرد. 

وی در تشریح آخرین وضعیت اعزام رایزن بازرگانی به سایر کشورها عنوان کرد: در اواخر دولت دوازدهم تعداد رایزن بازرگانی روند کاهشی در پیش گرفته و به دو کشور افغانستان و عراق محدود شده بود، اما از اوائل سال ۱۴۰۰ روند اعزام رایزن بازرگانی با حمایت وزارت امور خارجه متحول شد و در حال حاضر رایزنان بازرگانی در کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، عمان، چین، عراق، ارمنستان، پاکستان، هندوستان، قطر، ترکیه و افغانستان مستقر شده و رایزنان بازرگانی در کشورهای بلاروس، لبنان، کنیا و امارات عربی متحده نیز به زودی اعزام خواهند شد.

صفری همچنین نسبت به افزایش تحرک در تجارت خارجی کشور در پی اعزام رایزنان بازرگانی ابراز امیدواری کرد و گفت: چنانچه افراد واجد شرایط، به موقع از سوی سازمان توسعه تجارت به وزارت امور خارجه به منظور اعزام به کشورهای هدف معرفی شوند، انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد رایزنان بازرگانی به ۲۵ نفر افزایش یابد.

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره افزایش رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی گفته بود: دو نوع کارشناس در سفارتخانه‌ها حوزه‌های دیپلماسی اقتصادی را پیگیری می‌کنند، یکسری رایزنان و کارشناسان اقتصادی هستند که همکاران ما در حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی و با رویکرد تخصصی برای همکاری‌های اقتصادی جامع بین دو کشور فعالیت می‌کنند. یکسری هم رایزنان بازرگانی که توسط وزرات صمت منصوب می‌شوند و ما باید حضور آنها را تسهیل کنیم که بیشتر بر گسترش مراودات بازرگانی، تجاری و صادرات و واردات کالاها متمرکز هستند...با صحبت‌هایی که کردیم وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) را ترغیب کردیم که رایزنان بازرگانی را هم معرفی کنند. برآورد ما این است که طی چند ماه آینده به سرعت از این وضعیت وزارت صمت خارج شود و اگر وزارت صمت همکاری لازم را داشته باشد حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از وابستگان بازرگانی را بتوانیم اعزام کنیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/ ت 80

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول