اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

پناهیان: مشکل اصلی کشور بوروکراسی اداری است/ پیشرفت در گرو اعتماد به مردم

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: مشکل اصلی کشور بوروکراسی اداری است و پیشرفت در گرو اعتماد به مردم است.

پناهیان: مشکل اصلی کشور بوروکراسی اداری است/ پیشرفت در گرو اعتماد به مردم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، علیرضا پناهیان عصر امروز سه شنبه ۴تیر در اختتامیه نمایشگاه و رویداد ملی هم‌افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱، اظهار داشت: فعالیت گروه‌های خودجوش مردمی در عرصه‌های مختلف آینده کشور را می‌سازد که این حرکت باعث شکل‌گیری مردم‌سالاری و حکمرانی حقیقی مردمی می‌شود.

وی افزود: مشکل اصلی حل مشکلات کشور بروکراسی اداری است و چیزی جز بروکراسی مارکس و وبر جامعه را اداره نمی‌کند. این موضوع هم شامل افراد انقلابی و غیر انقلابی می‌شود و به ایدیولوژی مرتبط نمی‌شود.

پناهیان با بیان اینکه بروکراسی برای غربگرایان ابزار سلطه است، گفت: همین افراد اکنون معتقدند که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تمام شده است اما این مجموعه‌ها باید در عمل و اندیشه انقلاب را به نظام تبدیل کنند زیرا غربگرایان نمی‌دانند که انقلاب اسلامی تازه آغاز شده است و گام دوم نقطه آغازین آن است.

پژوهشگر حوزه دینی تصریح کرد: اگر انقلاب به نظام تبدیل شود تمام وزارتخانه‌ها کوچک خواهند شد و بودجه‌های کشور به سمت حرکت‌های خودجوش مردمی هدایت خواهد شد که باعث می‌شود رانت خواری و باند بازی سیاسی از بین برود.

وی تأکید کرد: همچنین باعث می‌شود کسانی که افکار عمومی را فریب می‌دهند و نماینده خود را به مردم تحمیل می‌کنند دیگر با چنین حرکات خودجوش این فرصت به آنها داده نمی‌شد و باعث می‌شود جلوی مبارزات بی‌ارزش انتخاباتی گرفته شود.

پناهیان ادامه داد: همچنین با این اقدامات کشور تخصصی اداره می‌شود و با تعویض دولت هیچ اتفاقی نمی‌افتد زیرا متخصصین باعث تصمیم‌سازی می‌شوند و بازی‌های سیاسی دروغین چپ و راست بار دیگر شکل نمی‌گیرد.

پژوهشگر حوزه دینی بیان داشت: کار مردمی باعث می‌شود که کار به دست مردم افتاده و کشور پیشرفت کند و این باعث خواهد شد که هیچ نخبه‌ای از کشور خارج نشود زیرا این اقدام سبب خواهد شد که هر فرد متخصص در جای خود قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: بدنه متحجر کارشناس نمی‌خواهد کار به دست مردم افتاده زیرا باعث می‌شود کارشان را از دست بدهند.

پناهیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه و رویداد ملی هم‌افزایی مدیریت ایران، گفت: این نمایشگاه باید دائمی باشد زیرا باعث می‌شود الگویی برای جوانان مومن انقلابی شود و همچنین باعث می‌شود سبک زندگی جوانان شکل گیرد.

پژوهشگر حوزه دینی بیان داشت: بعد از دفاع مقدس با برپایی نمایشگاه رویداد ملی هم افزایی دوباره شاهد بازآفرینی عرصه های دفاع مقدس شدیم از این رو باید مردم به عرصه بیایند و باید برپایی این نمایشگاه در سراسر کشور برگزار شود.

وی ادامه داد: نمایشگاهی که در آن حرکت خودجوشی مردمی حضور دارد باعث می شود با بروکراسی مرده که مسئولین نمی‌توانند از بین ببرند رقابت کنند و از بین ببرند. متأسفانه مجلس هر چند انقلابی بر بروکراسی دامن می‌زند و با تصویب برخی قوانین بر آن تأکید می‌کند.

پناهیان بیان داشت: باید اقتصاد مردمی شود و تنها راه آن ایجاد تعاونی‌هاست حتی در سطح منطقه باید این موضوع اجرایی شود. متأسفانه افرادی ادعای مردمی بودن می کردند و می‌کنند اما در در عمل هیچ حرکتی نکردند.

پژوهشگر حوزه دینی گفت: این مجموعه‌های مردمی باید بر کارهای خودشان استوار باشند و به سمت اهداف خودشان حرکت کنند و باید در حرکت خود مقتدرانه عمل کنید بدانند رئیس‌جمهور و دولت کنونی حامی آنهاست.

انتهای پیام/ ت 73

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول