اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ایده‌های نوآورانه در حوزه نانوفناوری به محصول ایران‌ساخت تبدیل می‌شود

ارائه زیرساخت‌های صنعتی‌سازی و تبدیل ایده به نمونه اولیه محصول، توسط مرکز شتابدهی ICAN به فعالان فناور، صاحبان ایده و پژوهشگران نانو ارائه می‌شود.

ایده‌های نوآورانه در حوزه نانوفناوری به محصول ایران‌ساخت تبدیل می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،تبدیل شدن یک ایده نوآورانه گاهی به کسب و کاری موفق نیازمند دریافت حمایت‌های زیرساختی از جمله تجهیزات لازم برای آزمایشات، نمونه سازی و ابزارهای لازم برای و نهاهای مرتبط با آن ایده است.

بر همین اساس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز صنعتی سازی نانوفناوری آی‌کن در قالب یک شتابدهنده دانش‌بنیان افزایش مقیاس، با هدف رفع نیازها و مشکلات صنعت به کمک نانو فناوری شکل گرفت و به تازگی توانست مجوز دانش‌بنیان را دریافت کند و خدمات خود به فعالان حوزه نانو را توسعه دهد.

این مرکز، صاحبان ایده‌های نوآورانه در حوزه نانوفناوری را برای شکل دادن یک محصول آزمایشگاهی و تبدیل آن به محصول یا کاربردی جدید در حوزه فناوری نانو همراهی می‌کند.

 این مرکز بر آن است تا با حمایت از پژوهشگران، دانشجویان، شرکت¬های دانش بیان و حتی صنعتگران به عنوان پلی میان دانشگاه و صنعت عمل کرده تا بتواند ایده ها و محصولات نوآورانه را به بازار نزدیک کند.

شرکت‌ها و مراکز تخصصی در شرکت‌های بزرگ و صنعتی برای تحقیق و توسعه محصولات و رسوخ فناوری به صنایع، نیازمند صرف بودجه قابل توجهی هستند که ICAN با ارائه خدمات لازم برای توسعه محصولات نانویی مرتبط با صنایع این راه را کوتاه و هموار کرده است.

تلاش برای کاهش نیازهای صنایع، هزینه و ریسک اولیه حل چالش صنعتی در کنار ارائه استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی در مرکز برای متقاضیان صنعتی و دانشگاهی، برای رسوخ نانوفناوری در صنایع، از خدمات ICAN به شمار می‌رود.

این مرکز با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علاوه بر ارائه تجهیزات لازم آزمایشگاهی و صنعتی به پژوهشگران و دانشگاهیان، خدمات مشاوره فنی را به صنعتگران و فعالان این حوزه ارائه می‌دهد.

با توجه به این که یکی از نیازهای تبدیل محصول نمونه اولیه به نمونه صنعتی، در کنار مشاوره‌ها و خدمات راهبری لازم، وجود زیرساخت و تجهیزات پیشرفته است و جزو  قدرتمندترین نیروهای محرکه به شمار می رود، این مرکز با فراهم آوردن زیرساخت-های صنعتی در حوزه های فناوری مختلف در مسیر توسعه فناوری کنار فناوران و صنعتگران خواهد بود و دستیابی به هدف را امکان پذیر می‌کند. 

در مرکز آی کن زیرساخت های صنعتی و آزمایشگاهی در حوزه‌هایی چون نانو الیاف، پلاسمای سرد، نانو مواد، نانو پوشش، نانو کویتاسیون و التراسونیک هموژنایزر و نیز زیرساخت های اولیه و آزمایشگاه عمومی شامل پرینتر سه بعدی، فریز درایر، اتاق تمیز و سایر تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی نانوفناوری ارائه می‌شود.

علاوه بر فعالیت های یاد شده، بدنه اجرایی ICAN، با برنامه های آموزشی و توانمندسازی تئوری و عملی، مشاوره و ...، نیز در کنار فناوران و فعالان حوزه فناوری نانو خواهد بود.

شتابدهنده دانش‌بنیان ICAN  این حمایت ها را در قالب استقرار در فضای کاری اشتراکی، مشاوره‌های فنی و کسب و کاری، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و همچنین حمایت‌های مالی و  اعتباری ارائه می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول