اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سقف ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد

لازمه ادامه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و به عرصه رساندن فناوری‌هایی که به دانش فنی آن دست پیدا کرده‌اند، حمایت از آنها و در اختیار گذاشتن سرمایه و تسهیلات است.

سقف ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان  اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران طی سال‌های اخیر توانسته‌اند در عرصه‌های زیادی حضور پیدا کنند و با بومی‌سازی محصولات در راستای کاهش خروج ارز قدم بردارند، اما ادامه این مسیر نیازمند در اختیار داشتن سرمایه و بودجه کافی برای به سرانجام رساندن آزمایش‌های لازم است.

علی‌اصغر نجیمی، دبیر کارگروه صنعت و بازار ستاد فناوری درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما دو نوع اکتساب فناوری داریم که در یک مدل، شرکت‌ها از طریق تحقیق و توسعه داخلی به فرآیند توسعه فناوری خود می‌پردازند. در مدل دوم، ما از طریق مکانیسم‌های نوآوری باز، برای ارائه فناوری به یک مجموعه اقدام می‌کنیم و برای هر دو مورد در ستاد فناوری نانو برنامه‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در رویداد «رینکست»، مدل توسعه داخلی شرکت‌ها را ارائه می‌دهد که در این برنامه، هم ایده‌های فناورانه به شرکت‌ها معرفی می‌شود و هم اینکه تسهیلات و حمایت‌هایی را در اختیار قرار می‌دهیم تا بتوانند با کمک تیم R&D خود را انجام دهند».

نجیمی افزود: در مدل دوم که به آن شبکه تبادل گفته می‌شود، تقاضاهای صنعتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی می‌کنیم یا شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگی که قصد دارند R&D محصولات را برون‌سپاری می‌کنند، به شرکت‌های توانمند دیگر معرفی می‌کنیم تا با یکدیگر توافق کنند و اقدامات لازم انجام شود. 

دبیر کارگروه صنعت و بازار ستاد فناوری یادآور شد: به طور کلی فرایندهای ستاد نانو در این باره تسهیل گری یک ارتباط در آن مدل است و در مدل اول نیز ارائه تسهیلات مالی و حمایت‌های معنوی خدمات تجاری‌سازی مثل معرفی فناوری و کمک به انجام پروژه مانند تامین مثلا آزمایشگاه، مواد اولیه موردنیاز و... است.

نجیمی در پایان گفت: تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شود، براساس پروژه آنها است؛ با توجه به تقاضاهای زیاد و منابع محدود در حال حاضر سقف ارائه تسهیلات یک و نیم میلیارد تومان است که اگر محصول شرکت به نتیجه برسد قرض‌الحسنه در نظر گرفته می‌شود و بخشی از آن بلاعوض می‌شود؛ ضمن اینکه تلاش می‌شود برای پروژه‌های مهم و استراتژیک از منابع دیگر هم تامین مالی انجام شود که طرح حتما عملیاتی شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول