اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آن روی سکه سیل در بلوچستان+فیلم و عکس

در همین بحران سیل هم میتوان جلوه‌هایی از ایثار و رشادت را در وجود مردمان سیستان و بلوچستان به ویژه روستایی‌ها به نظاره نشست، آنجا که هر کدام به هر طریق ممکن تلاش کردند افراد گرفتار در سیلاب را نجات دهند، یکی با بولدزرش، یکی بیل، یکی زور باز و یکی هم با دست خالی به دل سیل میزند تا دو کودک را نجات دهد.

آن روی سکه سیل در بلوچستان+فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، از اواخر تیرماه امسال  سیستان و بلوچستان به صورت متناوب با بارش‌های شدید باران دست و پنجه نرم می‌کند، در این مدت بسیاری از راه‌های روستایی و اصلی مسدود و بازگشایی شد، کشاورزی مردم خسارت دید، خانه و کاشانه برخی از مردم در شهرها و روستاها گرفتار سیل شد و سیل همچنان خروشان به سمت روستاهایشان در جریان است و کمتر نقطه ای از 20 شهرستان سیستان و بلوچستان را میتوان دید که سیلابی نشده باشد و آب و در کوچه پس کوچه‌ها جمع نباشد.

با این حال در کنار همه خسارت‌ها حواس مردم به مراقبت از همنوعشان هست که جانشان در خطر نباشد به طوریکه این روزها آوازه ایثار و مردانگی مردمان سیستان و بلوچستان در رسانه‌های رسمی و مجازی دست به دست می‌شود، در همین بحران ها می توان جلوه هایی از مهربانی و از خودگذشتی را در دل آدمها به ویژه روستایی‌ها به نظاره نشست، آنجا که هر کدام به هر طریق ممکن تلاش کردند افراد گرفتار در سیلاب را نجات دهند، یکی با بولدزرش، یکی بیل، یکی زور باز و یکی هم با دست خالی به دل سیل میزند تا دو کودک را نجات دهد با اینکه می داند ممکن است جان خودش به خطر بیوفتد.

فیلم و عکس نمونه‌هایی از جانفشانی مردمان خطه خونگرم سیستان و بلوچستان در سیل را در زیر ببینید

راننده‌ای که با بولدوزرش ناجی سیل‌زدگان است

«علی نَسکند»، مرد میانسالی است که هنگام جاری شدن سیلاب با بولدوزر خود به کمک افراد گرفتار در سیل می‌رود. 

 

 

نجات جان مسافر گرفتار در سیلاب توسط اهالی «رودگلندام» نیکشهر+فیلم

رئیس شورای اسلامی روستای رودگلندام گفت: با تلاش مردم و جوانان روستای رودگلندام بخش بنت شهرستان نیکشهر مسافر گرفتار در سیل نجات پیدا کرد.

 

 

 

«نصیر سخنور» مرد فداکار بلوچی که در روستای کلگان سراوان برای نجات دو کودک گرفتار در سیل دل به آب می زند با وجود اینکه خودش در آب می افتد اما جان آن دو کودک را نجات می دهد.

 

 

 

 

 

 

تشکیل زنجیره انسانی در بستر رودخانه برای یافتن یاسین 16 ساله زرآبادی

در حین این بارندگی‌های اخیر «یاسین نهنگی» نوجوان 16 ساله زرآبادی در رودخانه رابچ زرآباد غرق شد، مردم برای یافتن جسد وی بسیج شدند در نهایت در روز ششم از جستجو زنجیره انسانی در بستر رودخانه تشکیل دادند مسیر رودخانه را با کیسه گونی تغییر دادند تا بتوانند جسد نوجوان را پیدا کنند.

 

 

 

در همین بارندگی‌ها خودروهای مسافران در سیلاب گرفتار میشود و دوباره همت مردم برای نجات آنها تماشاییست

 

 

 

 

بارندگی‌ها به زاهدان هم رسید، سیلاب کوچه و خیابان شهر را فرا گرفت و این بار تلاش مردم برای نجات جان یک نفر در یکی از کانال‌های آب در زاهدان را ببینید.

 

 

 

 

تشکیل زنجیره انسانی در رودخانه اگر منتج به پیدا شدن جسد کودک 8 ساله غرق شده در رودخانه راپچ نشد اما یکدلی مردم را به زیبایی به نمایش گذاشت

 

 

این روزها سیل و بارندگی اکثر نقاط کشور را فرا گرفته و همه در حال امداد به یکدیگر در تلاش هستند، اما با تمام تلاش‌هایشان اخباری که از این خطه مخابره شد از کمتر نقطه کشور مخابره شد. اخباری از جنس خبر خوب، خبر "ایثار و از خودگذشتی مردمان خطه خونگرم سیستان و بلوچستان ."

انتهای پیام/۳۱۳۹

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول