اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

نوجوانان در «سوگواره آیینی بلندا» هیأت‌ راه می‌اندازند

سوگواره آیینی بلندا، امسال برای سومین بار در شهر تهران ویژه نوجوانان دختر و پسر برگزار می‌شود. این سوگواره با ایجاد شرایطی جدید برای گروه سنی نوجوان، فرصتی را فراهم کرده است تا نوجوانان هیأت‌های عزاداری مختص خود را برپا کنند.

نوجوانان در «سوگواره آیینی بلندا» هیأت‌ راه می‌اندازند

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خونویی دبیر سوگواره آیینی بلندا در بیستمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» گفت: این سوگواره با هدف ایجاد فرصتی برای شکل گیری هویت دینی و همچنین ایجاد موقعیتی برای تشکیل هویت هیأتی نوجوان شهر تهران اجرا می‌شود. این سوگواره امسال برای سومین سال پیاپی و پس از اضافه شدن بخش‌های ویژه‌ای به این سوگواره، در شهر تهران اجرا خواهد شد. 

وی با بیان اینکه  این سوگواره پس از اضافه شدن بخش‌های ویژه‌ای امسال نیز اجرا می شود افزود: با اضافه شدن بخش رقابتی ویژه به این سوگواره، نوجوانان دختر و پسر بناست به همراه چند تن از دوستان خود اقدام به تشکیل هیأت کرده و به همراه تسهیل‌گران دینی، تجربه‌ای متفاوت از کار گروهی در حوزه آیینی را طی کنند.

خونویی تصریح کرد: نوجوانان تهرانی علاقمند با حضور در میدان آیینی امام حسین علیه السلام و نمایشگاه عطر سیب و با مراجعه به غرفه «سوگواره بلندا» ضمن آشنایی بیشتر با این طرح، هیأت خود را در این رقابت ثبت کرده و پس از آشنایی با تسهیل‌گر دینی همراه خود در برنامه بسته اقلام راه اندازی هیأت را دریافت می‌کنند. همچنین نوجوانان می‌توانند با ارسال عدد یک به شماره ۰۲۱۹۶۶۵۰۰۰۰ در نرم‌افزار واتساپ، در این طرح رقابت ثبت نام کنند.

دبیر سوگواره آیینی بلندا گفت: این رقابت تا پایان محرم سال جاری اجرا می‌شود و بناست نوجوانان حاضر در این سوگواره در طی سال و در مناسبت‌های آیینی در قالب باشگاه نوجوانان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برنامه‌های متنوع فرهنگی به تحکیم هویت آیینی و هیأتی خود بپردازند. همچنین علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات با شماره ۰۲۱۳۳۰۱۵۴۲۳  تماس بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول