اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دشمن به دنبال زدن غیرت دینی است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: دشمن به دنبال زدن غیرت دینی است که همواره در طول انقلاب همچون موتور محرکه پیشرفت کشور نقش داشته و باید در برابر این توطئه‌های دشمنان هوشیار بود.

دشمن به دنبال زدن غیرت دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان راهیان پیشرفت با اشاره به برکات این اردو برای جوانان اظهار کرد: بازدید از مراکز صنعتی، کشاورزی و طرح‌های عمرانی برای دانشجویان بسیار مفید است و دستاوردهای بسیار زیادی برای آنها به همراه دارد و تجربیات ارزشمندی به آنها می‌آموزد و اردوهای راهیان پیشرفت گامی بلند برای آشنایی جوانان و دانشجویان برای حماسه‌های خلق شده در حوزه صنعت و پژوهش است.

وی افزود: جهاد تبیین در خصوص مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان مطرح شده و تبیین روایت صحیح و منصفانه با رعایت اخلاق و امانت‌داری در بیان مطالب برای آگاهی بخشی است و جهاد تبیین مهمترین راهبرد و مطالبه مقام معظم رهبری است و نخبگان نقش ویژه ای در این جهاد دارند و بایستی به خوبی از عهده این مهم بربیایند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: تحریم اقتصادی و جنگ شناختی با ابزار و تکنولوژی که یک ضلع آن عملیات روانی برای گروگان‌گیری ذهن‌ها و یک ضلع آن جنگ رسانه ای و راه‌اندازی عملیات‌ها برای انحراف اذهان و شناخت‌ها است، از اهداف دشمن در مواجه با اقتدار انقلاب اسلامی است.

کریمی بیان کرد: ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته با جهادهای مختلف بزرگترین حماسه‌ها را خلق کردند و در گام‌ اول کشور به سطح استراتژیک رسیده و در برابر نظام استکباری قدرت ماندگاری پیدا کرده و امروز انقلاب اسلامی در همه بخش‌ها در اوج اقتدار است.

وی با بیان اینکه دشمن با تعریف غلط از حقوق بشر به دنبال تحریف و دگرگونی واقعیت‌ها و زیرپا گذاشتن سنت‌های حسنه است، گفت: دشمن به دنبال زدن غیرت دینی که همواره در طول انقلاب همچون موتور محرکه پیشرفت کشور نقش داشته است و باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: تفکر انقلابی در دفاع مقدس بزرگترین حماسه‌ها را خلق کرد و امروز این تفکر باید الگوی عبور از مشکلات و بحران‌ها باشد و رمز موفقیت کشور در گام دوم انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن است.

کریمی با بیان اینکه امام‌ خمینی(ره) «ما می‌توانیم« را به ملت ایران و خصوصا جوانان آموخت، گفت: حضرت امام(ره) با راه‌اندازی انقلاب اسلامی ارزش‌های اخلاقی و دینی را در کشور پیاده‌سازی کرد و امروز بعد از گذشت ۴۳ سال هرکجا به «ما می‌توانیم» تکیه کردیم حماسه‌های بزرگی خلق شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) با بسیج مردمی انقلاب اسلامی را تشکیل داد و برای رسیدن انقلاب به پیشرفت، مردم را پای کار آورد و مردم با جهادهای مختلف در طول انقلاب از جمله انتظامی، امنیتی، دفاعی، سازندگی، علمی، پژوهشی و فرهنگی کشور را به اینجا رسانده و امروز در نظام بین‌الملل ایران اسلامی حرف برای گفتن دارد و در همه جهادها جوانان خوش درخشیدند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: استقلال، امنیت، مردم‌سالاری دینی و مردم‌باوری در نظام اسلامی، آزادی و عدالت از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب مدنظر بوده و روز به روز تقویت شده است.

کریمی با اشاره به مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی خواب پریشان دشمنان در کشورهای مقاومت را با بسیج مردمی و امت سازی به نابودی کشاند و بزرگترین دستاوردها را برای جهان اسلام به ارمغان آورد و مکتب شهید سلیمانی برای جوانان راهگشا است و دانشگاهیان باید از این مکتب نجات‌بخش الگوگیری کنند.

وی با تشریح ابعاد جنگ شناختی دشمن گفت: دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال دگرگونی در حقایق و واقعیت‌ها است و دشمنان با ایجاد یاس و ناامیدی و بزرگنمایی مشکلات به دنبال ضربه زدن به فرهنگ «ما می‌توانیم» بوده و لذا رمز عبور از مشکلات تکیه بر این فرهنگ ‌است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: دشمن با هیاهوی رسانه ای به دنبال غفلت از شکست های خود در طول ۴۳ سال است و دشمن در برابر انقلاب اسلامی شکست خورده و امروز در اوج ناتوانایی است و دشمن در جنگ تحریمی و اقتصادی با شکست جدی مواجه شده و به فضل الهی و هوشیاری و بصیرت مردم در جنگ ترکیبی شکست خواهد خورد.

کریمی تأکید کرد: خلق حماسه‌های بزرگ و پیشرفت‌های علمی و پژوهشی توسط جوانان در بخش‌های مختلف کشور غرورآفرین است و امروز باید این دستاوردها برای جوانان تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز دانشجویان بسیجی بیرق جهاد و پیشرفت علمی را به دست گرفته اند و برای استقلال حقیقی کشور در ابعاد مختلف تلاش می کنند و لذا دانشجویان بسیجی محور اقتدار ملت هستند.

پژوهش و فناوری اولویت مهم بسیج دانشجویی است

ابراهیم پوراسماعیل مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی نیز اظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه‌های نقش‌آفرینی بسیج عرصه پژوهش و فناوری است و با تحولی که در طی ۲ سال اخیر شکل گرفته مسئله پژوهش و فناوری به عنوان اولویت اول بسیج دانشجویی مد نظر است.

وی افزود: راهیان پیشرفت در راستای لبیک به فرمان مقام معظم‌ رهبری مبنی بر جهاد تبیین که فریضه فوری و قطعی در برابر توطئه‌های دشمنان است شکل گرفته که در این راستا با همکاری و تعامل سایر دستگاه درصدد این هستیم حرکتی مشابه راهیان نور راه‌اندازی کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی ادامه داد: راهیان نور حرکتی برای روایت صحیح حماسه‌های رزمندگان در دفاع مقدس بود و امروز با راهیان پیشرفت سعی داریم روایتی صحیح از مواجه ۴۳ ساله انقلاب اسلامی با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی استکبار جهانی ارائه دهیم.

پور اسماعیل بیان کرد: روایت صحیح از پیشرفت‌های چشمگیر انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و صنعتی از مهمترین اهداف راهیان پیشرفت است و مجاهدت‌های دانشمندان و جهادگران عرصه علم و فناوری در سنگر تولید و اقتصاد در راهیان پیشرفت تبیین خواهد شد.

وی ادامه داد: استان مرکزی این افتخار بزرگ را دارد که به عنوان‌ پایتخت صنعت کشور از ابتدای انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی مهمی در پیشرفت کشور داشته باشد و امروز خدمات جهادگران باید به خوبی تبیین‌ شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی اضافه کرد: بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان که از نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاه‌های کشور هستند در اردوی راهیان پیشرفت شرکت می‌کنند و سعی داریم در این دوره، صنایع پتروپالایشی استان مرکزی برای آنها روایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه علمی و پژوهشی راهیان پیشرفت یادواره شهدای پنجم مرداد ویژه گرامیداشت ۲۰۷ شهید اراک در حماسه‌های ۵ مرداد برگزار شد که با دعوت سخنرانان ویژه نقش استان مرکزی در مهندسی رزم برای آنها تبیین شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول