اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نذیری اصل نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی و دفتر سازمان ملل در وین شد

محسن نذیری اصل به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و همچنین نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی منصوب شد.

نذیری اصل نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی و دفتر سازمان ملل در وین شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، به پیشنهاد حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و تأیید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محسن نذیری اصل به عنوان سفیر جدید و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و همچنین نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین شد.

او‌ جایگزین کاظم غریب آبادی شده است. غریب آبادی سال گذشته به عنوان معاون بین‌الملل قوه قضاییه و رئیس ستاد حقوق بشر تعیین شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه سوم مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره تعیین نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفته بود: انتخاب‌ها و انتصاب‌ها و تعیین سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران یک روند منطقی و حرفه‌ای در وزارت خارجه است و انتصاب‌های جدید هم تغییر و تحول دوره‌ای است. انتخاب‌های جدید صورت گرفته است. خوشبختانه موافقت‌ها حاصل و دیدار با رئیس جمهور انجام شده و طبق برنامه‌ریزی در محل ماموریت حضور می‌یابند. در وین هم رئیس نمایندگی انتخاب شده و ان‌شاءالله شروع به کار خواهد کرد. آقای غائبی دیپلمات خوب ماست و از ظرفیت‌های ایشان استفاده خواهد شد.

محسن نذیری اصل در آستانه عزیمت به محل مأموریت در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، برنامه کاری خود در طول این دوره کاری را تقدیم و در جریان توصیه‌ها و رهنمودهای وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

نذیری اصل دانش آموخته دکترای حقوق بین‌الملل است و پیش از این به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو فعالیت کرده اسن. او سابقه حضور در چندین ماموریت در حوزه سازمان‌های بین‌المللی را در پرونده کاری خود دارد. وی پیش از این به عنوان مشاور وزیر و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فعالیت کرده است. رئیس دبیرخانه مرجع شیمیایی در وزارت امور خارجه از دیگر سمت‌های نذیری اصل بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول