اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دنیای کفر از هر نوع جنایتی استفاده کرد تا ملت ایران را زمین‌گیر کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسلمین در تمام ایام سال مورد حمایت الهی هستند، ما در دوره خودمان این حقیقت را تجربه کرده‌ایم، مقابل دنیای کفر بوده‌ایم، دنیای جنایتی که از هر نوع جنایتی از انواع بمب‌ها و سلاح‌ها علیه کشور استفاده کردند تا این ملت را زمین‌گیر کند.

دنیای کفر از هر نوع جنایتی استفاده کرد تا ملت ایران را زمین‌گیر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان با اشاره به آیه‌ای از قرآن اظهار کرد: مسلمین در تمام ایام سال مورد حمایت الهی هستند، ما در دوره خودمان این حقیقت را تجربه کرده‌ایم، مقابل دنیای کفر بوده‌ایم، دنیای جنایتی که از هر نوع جنایتی از انواع بمب‌ها و سلاح‌ها علیه کشور استفاده کردند تا این ملت را زمین‌گیر کند.

وی افزود: اگر خدا را بندگی کردیم باید مطمئن باشیم که پیروزی از آن راه خدا است، امید است که خدا ما را هرگز از لطف و عنایت خودش دریغ نکند.

میردامادی با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص مسأله اخیر پیرامون حجاب گفت: این موضوعات از ابتدای پیروزی انقلاب، مطرح بوده و مجدداً همان تلاش‌های ناکام درحال تکرار شدن است؛ دشمن علیه مساله حجاب که یک امر الهی است و حدود ۱۷ آیه نیز درمورد آن داریم، تلاش می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه پیشرفت‌های زن ایرانی در تمام ابعاد غیرقابل انکار است، اظهار کرد: می‌شود با حفظ پوشش الهی بهترین بود، امروز ما بهترین بانوان را داریم و اگر اسلام به حجاب تکیه کرده برای این است که زن کالا نیست، زن فکر، عقل، تلاش و همت است، اسلام می‌گوید وقتی زن از خانه بیرون آید باید فکرش کار کند نه شهوتش.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های اخلاقی و اجتماعی زیادی هم درمورد حجاب شده است، بیان کرد: بزرگترین تکلیف ائمه جمعه این است که اگر بفهمند کسی مشکل اخلاقی و اعتقادی دارد او را توجیه کنند؛ احترامی که مردم برای روحانیت قائل هستند، بسیاری را می‌تواند تغییر دهد همین کار را پیامبر می‌کردند دشمن ترین دشمن را به دوست ترین دوست تبدیل می‌کردند.

میردامادی با اشاره به اینکه عالم برزخ عالم حیات است، بیان کرد: روزهای آتی ایام محرم است، شب عاشورا امام حسین(ع) به یاران نشان دادند که در چه مقامی هستند و پس از آن به گونه‌ای شد که برای شهادت لحظه شماری می‌کردند؛ شب عاشورا عده‌ای دور هم نشسته بودند و شادی می‌کردند وقتی دیگران اعتراض کردند که ما فردا شهید می‌شویم، شما چرا خوشحالید؟ دیگری گفت که چگونه شاد نباشم در حالی که دیدم فرداشب مهمان رسول خدا هستم؛ باید مطمئن باشیم حیات ما در عالم برزخ ادامه دارد، بهشتی متناسب با حالات افراد آنجا وجود دارد و عالم برزخ تمام شده نیست.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های قیامت ظهور امام زمان(عج) است، بیان کرد: روایت است که اگر یک روز به آخر دنیا مانده باشد، ایشان ماموریت خود را انجام می‌دهد و این یک روز به معنای دقیق یک روز نیست، تاکید بر ماموریت ایشان است حتی روایت است که ایشان ۴۰۰ سال بعد از ظهور حکومت می‌کند، این به این معنی نیست که ما حساب کنیم که چند سال دیگر ظهور به وقوع می‌پیوندد.

وی با اشاره به آیه ۱۲۵ از سومین سوره قرآن، تصریح کرد: خداوند فرموده که در مقابل حملات دشمن اگر مقاومت کردید، صبر و تقوا پیشه کردید، حتی اگر دشمن حملات سنگین‌تری کند، ما به شما کمک می‌کنیم و این تجربه‌ای است که در طول تاریخ انجام دادیم، طبق تاریخ، اسلام تحت حمایت الهی بوده وگرنه همان روزهای اول نابود شده بود.

وی با بیان اینکه هرکس در راه خدا، هستی خود را در طبق اخلاص بگذارد خدا جبران می‌کند، گفت: امشب شب اول محرم است و همه جا سیاهپوش شده، همه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند، ببینید در این مملکت، در عراق و دنیای شیعه چه خبر است با اینکه ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا گذشته است.

میردامادی با اشاره به خاطراتی از علمای بزرگ در خصوص نوکری امام حسین(ع) گفت: به مداحان و وعاظ توصیه می‌کنم، مطالب مستند بگویند و از گفتن مطالب خرافی بپرهیزند، خود متن مقتل آدم را تکان می‌دهد.
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: حقیقت و راستی ارزشمند است، مردم توجه کنند فلسفه شهادت امام حسین(ع) فقط گریه و عزاداری نیست، توجه کنید یکی از جملات امام حسین(ع) در عاشورا هیهات من‌الذله بود،  اگر ۴۰ و چند سال است به راهنمایی و رهبری فردی مثل امام هیهات من الذله می‌گوییم، دروغ نمی‌گوییم، حاضر نیستیم به جای گندم و برنج آمریکایی دین خود را بدهیم، آمریکا روی هر کشوری دست گذاشت او را به بدبختی کشانید.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول