اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حضور مردم در نماز جمعه با کارکرد ما در جامعه ارتباط دارد

امام جمعه پیشوا گفت: اگر نماز جمعه پرجمعیت و خوب بود یعنی ما و نهادها خوب عمل کرده ایم و اگر خلوت بود یعنی ما و نهادهای مربوطه بد عمل کرده‌ایم زیرا این مردم همانی هستند که اربعین و جشن غدیر را میلیون نفری برگزار می‌کنند.

حضور مردم در نماز جمعه با کارکرد ما در جامعه ارتباط دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا،حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه پیشوا در خطبه‌های نماز جمعه اظهار‌کرد: اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند، مانند مرده متحرکی است که در جامعه فقط زندگی می‌کند و آن جامعه، دیگر جامعه پویا و سالمی نیست‌.

امام جمعه پیشوا در رابطه با ارتباط با جوانان گفت: ما پای چند نفر را به مساجد باز کردیم؟ دست چند نفر را گرفتیم و به مسجد آوردیم؟ و پای نفر را از مسجد بریدیم؟ چقدر در خصوص اینکه جوانان به مکتب سیدالشهدا روی بیاورند، کار کردیم؟ 

وی در همین رابطه ادامه داد: وضعیت افزایش جمعیت جوان ما اصلا خوب نیست و اگر همینطور پیش برود در آینده با جامعه‌ای پیر روبرو می‌شویم.

امام جمعه پیشوا با اشاره به دیدار ائمه جمعه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان فرمودند، اهمیت نماز جمعه بسیار بالاست و برابر با حج است و فریضه‌ای استثنایی محسوب می‌شود.

باقری با تاکید بر اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه اهمیت زیادی دارد اما آنگونه که باید از آن بهره نبرده‌ایم و برایمان عادی شده است که در این میان بعضی از مسائل به امام جمعه، ستاد و نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی دیگر ارتباط دارد.

وی ادامه داد: اگر نماز جمعه شلوغ و خوب بود یعنی ما و نهادها خوب عمل کرده ایم و اگر خلوت بود یعنی ما و نهادها بد عمل کرده ایم زیرا این مردم همانی هستند که اربعین و جشن غدیر میلیون نفری برگزار می‌کنند.

امام جمعه پیشوا با اشاره به شخصیت بالای زن در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز دشمنان به هر شیوه‌ای در تلاشند تا به اجتماع و زنان ما آسیب بزنند که شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام باقری در همین رابطه افزود: امروز زنان ما با داشتن حجاب در عرصه‌های مختلف افتخار ساز شده‌اند و در عرصه‌های مختلف سیاسی،فرهنگی،اجتماعی و ورزشی با وجود داشتن حجاب، دارای جایگاه‌های بسیار خوبی هستند اما دشمن به جهت تنزل این جایگاه به روی حجاب زنان دست گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: در زمینه امر به معروف حجاب نیز باید به بهترین شکل ممکن اقدام کرد و باید به گونه‌ای برخورد کرد که جایگاه و شخصیت افراد حفظ شود اما اگر در برخورد با زنان ما رفتار بدی صورت گرفت نیز باید با این افراد برخورد شود.

امام جمعه پیشوا در پایان به فرارسیدن محرم حسینی نیز اشاره کرد و گفت: فردا اول محرم است و باید سعی کنیم تا از این ایام بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول