اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نیازمند مدیریت ویژه آب در پلدختر هستیم/تاکید بر تزریق دز چهارم واکسن کرونا

امام جمعه پل‌دختر گفت: در مناطق بالادست کشکان برخلاف مصوبات جلسه‌های گرفته شده و اعلام این مطلب و تاکید بر آن از طرق مختلف ، از جمله رسانه‌ها، سخنرانی‌ها و توسط مسئولان مرتبط مانند جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای و ممنوعیت کشت محصولات آب‌دوست ،اما به این کار اقدام شده است.

نیازمند مدیریت ویژه آب در پلدختر هستیم/تاکید بر تزریق دز چهارم واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محسن موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: مطالبه وانتظار مردم، کشاورزان و باغداران شهرستان پل‌دختر از استاندار انقلابی و ارزشی لرستان، مدیریت آب رودخانه کشکان در شرایط بحران آب و بی‌آبی است.

وی خطاب به استان‌دار لرستان افزود: با توجه به جلسه‌های متعددی که از ابتدای بحران کم‌آبی برای مدیریت و حفاظت از منابع آب در لرستان که به طور مرتب برگزار شده، آیا خروجی آن استفاده از آب اندک رودخانه کشکان به صورت جزیره‌ای بوده است؟

امام جمعه پل‌دختر گفت: در مناطق بالادست کشکان برخلاف مصوبات جلسه‌های گرفته شده و اعلام این مطلب و تاکید بر آن از طرق مختلف ، از جمله رسانه‌ها، سخنرانی‌ها و توسط مسئولان مرتبط مانند جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای و ممنوعیت کشت محصولات آب‌دوست ،اما به این کار اقدام شده است.

وی افزود: امروز برعکس این مطلب شالی‌زارهای منطقه ویسیان غرقابی هستند و در پایین‌تر نیز امسال بیشترین کشت در معمولان به برنج تعلق گرفته در حالی که در همین بخش درختان انجیر ۳۰ ساله که باغ‌داران خون دل خوردن تا به این مرحله رسیده، در آستانه نابودی بر اثر بی‌آبی قرار گرفتند.

 موسوی یادآور شد: در شرایط بحران آب و بی‌آبی مدیریت آب صحیح نیست و انتظار مردم و نمازگزاران پل‌دختر در نماز جمعه امروز بازدید استاندار جهادی و انقلابی لرستان به همراه معاونان و مدیران کل مرتبط از حوضه رودخانه کشکان و مدیریت مقدار آب کم این رودخانه است.

وی افزود: کشکان امروز تفتیده وخشکیده و تنها سنگ‌های کف آن باقی مانده و به دلیل عدم مدیریت صحیح ، پل‌دختر به ویژه در مناطق پایین‌تر آن مانند روستاهای چم‌مهر و غیره به طور کلی خشک است.

امام جمعه پل‌دختر گفت:این در حالی است که در بالادست هر کس در هر روستا با ایجاد سد خاکی جلوی آن را گرفته و نسبت به حق مردم پایین‌دست بی‌تفاوت است.

 وی خطاب به مسئولان استان افزود: شما که در زمان سیل فروردین ماه ۹۸ در این شهر سلفی می‌گرفتید ، الان که کشکان خشکیده نیز حداقل از وضعیت بحرانی کشاورزان پل‌دختر احوالی بگیرید و آب را در بالادست مدیریت کنید و تنها به مصوبات روی کاغذ اکتفا نکنید.

 موسوی به آغاز ماه محرم اشاره کرد و با تسلیت آغاز این ماه افزود:هیات‌های مذهبی با توجه به شعار امسال محرم‌الحرام مبنی بر "نجات اهل عالم با حسین(ع) است"، حول این محور ابعاد و زوایای مختلف قیام اباعبدالله الحسین (ع) از جمله امر به معروف و نهی از منکر را با استفاده از وجود روحانیون اعزامی به شهرستان و به صورت منبر محور تبیین کنند.

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور انقلابی در مذاکرات موضع کشور را شفاف بیان کردند که ایران هیچ‌گاه از مذاکرات عقب‌نشینی نکرده بلکه این غربی‌ها هستند که بحران ایجاد کردند و جمهوری اسلامی هیچ عامل بحران در مذاکرات هسته‌ای نبوده و چنان‌چه غربی‌ها نیز مانند دیپلمات‌های ایران در این مذاکرات از بر پایه عقل و منطق تصمیم بگیرند برجام به نتیجه خواهد رسید.

 امام جمعه پل‌دختر به وضعیت افزایش شیوع کرونا و فوتی‌های ناشی از آن اشاره کرد واز مردم خواست ضمن تزریق دز چهارم واکسن، پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر داشته و کرونا را جدی بگیرند.

وی با خداقوت به کارکنان سازمان انتقال خون در کشور، این نوید را داد که با توجه به مطالبات مردم پل‌دختر ،در این زمینه و به همت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مقدمات ایجاد شعبه انتقال خون در این منطقه ایجاد شده که به زودی شاهد این اقدام خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول