اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مطالبات مردم لرستان به سران ۳ قوه اعلام شد/ تاکید بر احداث راه‌آهن و سد معشوره

امام جمعه خرم‌‌آباد گفت: در دیدار با سران قوا هم مطالبات مردمی و هم مطالبات نمایندگان ولی فقیه مطرح شد، نشست‌های خوبی هم داشتیم، همچنین سه نامه در خصوص وضعیت فرهنگی، اجتماعی ،اقتصادی و عمرانی استان به سران سه قوه داشتم.

مطالبات مردم لرستان به سران ۳ قوه اعلام شد/ تاکید بر احداث راه‌آهن و سد معشوره

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اگر می‌توانید گشایشی در کار مردم انجام دهید به خود افتخار کنیم، خود را خدمتکار و‌ نوکر مردم بدانیم و در جهت محرومیت زدایی تلاش کنیم.

وی با اشاره به بیست و پنجمین گردهمایی نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور در تهران عنوان کرد: در این گردهمایی سه روزه که ۱۸ نفر از ائمه جمعه استان هم حضور داشتند، مطالبات مردمی با حضور سران سه قوه مطرح شد.

 خطیب نماز جمعه خرم‌‌آباد گفت: هم مطالبات مردمی و هم مطالبات نمایندگان ولی فقیه مطرح شد، نشست‌های خوبی هم داشتیم، همچنین سه نامه در خصوص وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی استان به سران سه قوه داشتم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: برخی از مصوبات سفر که کند پیش می‌رود مانند سد معشوره و راه آهن نیز در این نامه‌ها مطرح شد.

وی در ادامه بیان کرد: البته در این گردهمایی مقرر شد ۹ نفر از نمایندگان ولی فقیه مطالبات مردمی را در جلسه مطرح کنند، یکی از این ۹ نماینده من بودم که مطالبات مردمی سراسر کشور و نماینده‌گان ولی فقیه را مطرح کردم.

امام جمعه خرم‌‌آباد گفت: در خصوص قوه قضاییه مطالباتی مطرح شد که به بخشی از آنها اشاره می‌کنم.

وی اعمال مقتدرانه قانون براساس عدل و انصاف در مورد اراذل و اوباش همچنین رها نکردن آنان در محیط اجتماعی پس از دستگیری را از جمله مطالبات مطرح شده در گردهمایی نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه کشور عنوان کرد.

خطیب نماز جمعه خرم‌‌آباد افزود: اعمال مقتدرانه قانون در مورد سارقان مسلح به نحوی که عبرت آموز باشد و جلوگیری از طولانی شدن دادرسی‌ها که مجازات‌ها را بی‌اثر و بی فایده می‌کند از دیگر مطالبات مطرح کرد.

شاهرخی ایجاد باور در افکار عمومی که قوه قضاییه حامی محرومان و مخالف قانون شکنان است را از دیگر مطالبات عنوان کرد.

وی گفت: نکته دیگر اینکه در تعدادی از استان‌ها که از توسعه نامتوازن رنج می‌برند صنایع بزرگ‌ به واسطه پرونده‌هایی که در قوه قضاییه دارند تعطیل شده‌اند، سرمایه این کارخانه‌ها بیش از بیست هزار میلیارد تومان است که با تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها هزاران نفر مشغول و تولید رونق می‌گیرد.

امام جمعه خرم‌‌آباد تاکید کرد: از رییس قوه قضاییه تقاضا داریم این پرونده‌ها را دنبال کند، زیرا پرونده‌ها در مرکز مطرح شده‌اند، برخی از کارخانه‌ها سال‌ها است منتظر رسیدگی نهایی در قوه قضاییه است.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به صحبت‌های مقام معظم رهبری در بیست و پنجمین گردهمایی نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از جایگاه نماز جمعه به عنوان یک فرصت استثنایی نام بردند و گفتند از حج هم استثنایی‌تر است چون هر هفته برگزار می‌شود هم ذکر خدا است و هم اجتماع است.

شاهرخی بیان کرد: بعضی از عبادات باید در خلوت انجام شود، اما برخی عبادات مانند نماز جمعه باید در اجتماع باشد زیرا آثار و برکات آن در اجتماع است.

 وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص منش و رفتار ائمه جمعه هم صحبت کردند همچنین بر تقوی و رفتار پدرانه ائمه جمعه با عموم مردم چه انقلاب و چه آنهایی که با انقلاب فاصله دارند تاکید کردند.

امام جمعه خرم‌‌آباد با اشاره به اینکه ائمه جمعه نقش پدر را در جامعه دارند، اظهار کرد: متاسفانه بعضی‌ها به این نکته توجه ندارند و تصورشان این است که نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه فقط باید با یک گروه خاص ارتباط داشته باشد‌.

شاهرخی خاطرنشان کرد: درحالی که ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه باید سیاست جذب حداکثری را اعمال کنند، یعنی مخالف مسلح را باید کاری کنند که اسلحه را از او بگیرند، بی‌تفاوت را به موافق تبدیل کنند و موافق را برای جان نثاری در راه خدا آماده کنند.

وی بیان کرد: اگر مخالف را بگذاریم در همان مخالفت باقی بماند جذب دشمنان می‌شود.

خطیب نماز جمعه خرم‌‌آباد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که با مردم ارتباط بگیرید و با آنها فاصله نگیری، در رسیدگی به نیازمندان کوشا باشید، بر ستادهای نمازجمعه نظارت کنید و از فعالیت‌های اقتصادی دوری کنید.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند،«به عنوان اینکه می‌خواهید مصلی درست کنید یا کار فرهنگی انجام دهید دنبال فعالیت‌های اقتصادی نروید».

امام جمعه خرم‌‌آباد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «ائمه جمعه سخنگوی انقلاب هستند و باید در مسیر عدالت، استقلال، حمایت از مستضعفان و اتحاد دنیای اسلام قدم بردارند».

شاهرخی گفت: من در خطبه‌های خود تاکنون ۲۳۹ بار در باب عدالت، ۹۷ بار در نهی تبعیض و ۲۳۲ بار در خصوص وحدت و اتحاد صحبت‌ کرده‌ام، اما هر چه سخن بگوییم باز نیاز است در این گفتمان حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فرا رسیدن محرم اشاره کرد و گفت: محرم برای حفظ دین بود و نشان می‌دهد که برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های دینی عزیزی ماند امام حسین(ع) جان خود را فدا می‌کند‌.

شاهرخی بیان کرد: حرکت و قیام امام حسین (ع) برای برپایی احکام و حکومت دینی، اقامه عدل و مقابله با ظلم بود، پس ما هم با بزرگداشت ایام محرم و گرامی‌داشت سالار شهیدان و اصحاب و یاران این آرمان‌ها در زندگی خود ببینیم.

امام جمعه خرم‌‌آباد خاطر نشان کرد: هیات‌های عزاداری، مسوولان هیأت‌ها، مداحان و شرکت کنندگان باید مجموعه فعالیت‌ها را در راستای احیا عزای امام حسین(ع) انجام دهند و این فعالیت‌ها جامعه به اهداف آن امام نزدیکتر کند.

خطیب نماز جمعه خرم‌‌آباد گفت: امروز بشریت و دنیا بیش‌از هر زمان دیگری به معرفی امام حسین( ع) نیاز دارد.

شاهرخی در ادامه خطبه‌ها به مذاکرات ایران و چهار بعلاوه یک اشاره کرد و گفت: مذاکرات همچنان ادامه دارد، گرچه در برخی محورها توافقاتی حاصل شده اما اصرار جمهوری‌اسلامی بر تضمین توافق است.

وی با تاکید بر اینکه توافق بدون تضمین مساوی با تحریم است، خاطرنشان کرد: در واقع توافق بدون تضمین معنایی ندارد و عاقلانه نیست، تنها برای خودمان تعهداتی ایجاد می‌کنیم.

امام جمعه خرم‌‌آباد در پایان صحبت‌های خود گفت: در هر حال همه ما باید تلاش کنیم با همدلی، تعاون و خرد جمعی از این گذرگاه‌ها و گردنه‌ها با موفقیت عبور کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول