اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک نوجوان ۱۶ ساله به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک نوجوان ۱۶ ساله به ضرب گلوله مأموران رژیم صهیونیستی خبر داد.

یک نوجوان ۱۶ ساله به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت تشکیلالت خودگردان فلسطین امروز (جمعه) از شهادت یک نوجوان فلسطینی 16 ساله به نام «امجد نشأت ابو علیا» در شرق رام‌الله خبر داد.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که مأموران صهیونیست در روستای «المغیر»  به سینه این شهید شلیک کرده بودند و تلاش پزشکان برای احیای وی با شکست همراه بود.

شهید «امجد نشأت ابو علیا» تنها فرزند پدر و مادرش بود. «ابراهیم ملحم» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت که اشغالگران از جنایات خود علیه کودکان و جوانان و زنان دست بر نمی‌دارند که آخرین آن شهید «امجد نشأت او علیا» بود و مأموران صهیونیست به قصد کشت به سمت سینه او شلیک کردند.

 

منابع فلسطینی امروز از وقوع درگیری بین ده‌ها فلسطینی و شهرک‌نشینان صهیونیست در شرق رام‌الله خبر دادند.

شاهدان عینی گفتند که در پی برگزاری تظاهرات فلسطینیان در اعتراض به تجاوزات شهرک‌نشینان در روستای المغیر واقع در شرق رام‌الله، درگیری بین فلسطینیان و شهرک‌نشینان به وقوع پیوست و نظامیان نیز به سمت فلسطینیان تیراندازی کردند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، شهرک‌نشینان ساکن شهرک‌های صهیونیستی نزدیک به روستای المغیّر با باتوم و سنگ به سمت فلسطینیانی که در تظاهرات اعتراض‌آمیز مشارکت کرده بودند، حمله کردند.

شاهدان عینی گفتند که نظامیان رژیم صهیونیستی نیز به سمت فلسطینیان گلوله جنگی و پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، سه تن از فلسطینیان که هدف اصابت گلوله جنگی قرار گرفته بودند تحت درمان قرار گرفتند و ده‌ها نفر نیز هدف اصابت گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور قرار گرفته بودند که در محل درمان شدند.

گزارش‌های جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» حاکی از وجود حدود ۶۶۶ هزار شهرک‌نشین و ۱۴۵ شهرک بزرگ و ۱۴۰ بلوک شهرک‌نشینی در کرانه باختری به ویژه قدس شرقی است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول