اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جنجالی‌های هفته| از شاخ پشمکی تا فیلم منشوری بازیکن سپاهان/ قرارداد میلیاردی والیبال و فرمول حیرت انگیز فوتبال

در هفته‌ای که گذشت اتفاقات جنجالی زیادی رخ داد اما نقش اول این حواشی را یک شاخ پشمکی به نام سجاد غریبی برعهده گرفته بود.

جنجالی‌های هفته| از شاخ پشمکی تا فیلم منشوری بازیکن سپاهان/ قرارداد میلیاردی والیبال و فرمول حیرت انگیز فوتبال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته ورزش را باهم مرور می‌کنیم در حالیکه بازهم فوتبال در حاشیه‌ و جنجال سازی پیشتاز بود! ولی هالک قلابی و شاخ مجازی و پشمکی به نام سجاد غریبی نقش اول را در عرصه رسانه‌ای ورزش کشور داشت. 

 * کتک‌کاری دو سرمربی باشگاهی در ترکیه

6 مرداد 1401 با یک خبر حیرت انگیز آغاز شد، روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران اعلام کرد:« صبح امروز در سالن غذاخوری و پس از صرف صبحانه، ناگهان ساکت الهامی و دستیارانش که سابقه درگیری با کادرفنی سایر تیم ها را دارند به سوی حمید مطهری سرمربی و اسماعیل اسماعیلی سرپرست تیم نساجی مازندران حمله ور شده و به زد و خورد پرداختند.عربده کشی و داد و فریادهای کادرفنی تیم هوادار در سالن غذاخوری هتل گرین پارک باعث تعجب و شگفتی حاضران شده و تأسف اعضای دو تیم را در پی داشت!ساکت الهامی و دستیارش عادل باباپور ضمن تهدید و ارعاب برای مطهری و کمک هایش خط و نشان کشیدند که دیگر اجازه کار در فوتبال ایران را نخواهند داد!»

به گزارش فارس، ظاهرا این کتک‌کاری خارج از کشور که در زمان خارج از مسابقات رخ داده بخاطر جذب یک پزشک بوده است. واقعا حیف است که برخی اینگونه آبرو و اعتبار ورزش کشور را به حراج می‌گذارند! مربیان فوتبال که در نقش معلم هستند کتک‌کاری می‌کنند. آن هم در اردوی پیش فصل، البته ساکت الهامی پیش از این هم سابقه درگیری با مربیان تیم‌های دیگر را داشته است. آخرین موردش هم در فینال جام حذفی و زمانی بود که او در نساجی مربیگری می‌کرد با محمد نوازی مربی آلومینیوم اراک درگیر شد! فهرست بقیه درگیری‌ها طولانی و حوصله سربر است!

* شاید قدم بعدی AFC تعلیق لیگ ایران باشد!

سهیل مهدی مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران از  احتمال تعلیق لیگ برتر کشور خبر داد و گفت: نمی‌دانم دیگر باید چه کار کنند که فوتبال ما استاندارد بشود.وی در خصوص اینکه آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا همانند فصل گذشته اعلام کرده است که استقلال و پرسپولیس بازهم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم هستند؟ گفت: صراحتاً نگفته‌اند که این تیم‌ها حق حضور در لیگ قهرمانان را ندارند ولی بپذیریم بعد از چند ماه که بحث صدور مجوز حرفه‌ای را رها کردیم شاید روزها سخت‌تر بشود.

مهدی همچنین در واکنش به خبر احتمال تعلیق لیگ ایران به خاطر بی توجهی به اخطارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار کرد: هر روز دارد این تیغ ممیزی تیزتر می‌شود. بعد از آنکه در آسیا شرکت نکردیم نمی دانم باید چه کار کنند که استاندارد بشویم؟ شاید قدم بعدی تعلیق لیگ باشد.

وی ادامه داد: وقتی می‌گویند حق ندارید به آسیا بروید، قدم بعدی شاید لیگ باشد. اصلاً لیگ را تعلیق نکنند، وقتی قرار نیست به آسیا برویم پس لیگ چرا برگزار می‌شود؟ هنوز بحث تعلیق لیگ ایران ابلاغ نشده است ولی خطرهای بعدی وجود دارد. اول اخطار بود، سپس جریمه نقدی و بعد هم محرومیت.

این هم از عجایب فوتبال کشورمان است که مدیر مسابقات سازمان لیگ که زمانی خودش در بخش صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه ها فعالیت می‌کرده به صراحت از احتمال تعلیق لیگ کشورمان خبر می‌دهد! خب جناب مهندس شما برای رفع این خطر چه توصیه‌ای دارید یا احتمالا چه اقدامی می‌توانید انجام بدهید؟!

پیشنهاد عجیب برای جذب رونالدو؛ 20 راس گوسفند در ازای ابرستاره فوتبال جهان!

باشگاه فوتبالی از کشور جزایر فارو پیشنهاد معاوضه 20 راس گوسفند با کریستیانو رونالدو را ارائه داد. رونالدو  یک ماه درخواست خروج داد ولی هنوز نتوانسته که تیمی را برای خود انتخاب کند. دیلی میل در آخرین گزارش خود مدعی شد که رونالدو به سیم آخر زده و از منچستریونایتد درخواست کرده که قرارداد او را فسخ کنند تا وی بتواند به هر باشگاهی که علاقه‌مند است برود که هنوز این اتفاق رخ نداده است. در حقیقت به نظر می‌رسد هیچ تیمی حاضر به خرید رونالدو در شرایط فعلی نیست و به همین دلیل ماندن در اولدترافورد نه انتخاب او، بلکه تنها گزینه ممکن محسوب می‌شود. تیم هایی چون چلسی، بایرن مونیخ، اتلتیکو مادرید، بارسلونا و پاری‌سن ژرمن همگی از جذب کریستیانو رونالدو انصراف داده‌اند.

عجیب‌ترین خبر در مورد این فوق ستاره پرتغالی این بود: باشگاه کلاکسویک جزایر فارو اعلام کرد: ما به منچستریونایتد برای خرید رونالدو پیشنهاد معاوضه 20 راس از بهترین گوسفندان را ارائه می‌کنیم. منتظر پاسخ منچستریونایتد هستیم. این توییت با واکنش بسیاری در فضای مجازی مواجه شد و برخی نیز به این شوخی را جالب دانستند.یک کاربر در زیر این پست نوشت که به نظرتان 20 گوسفند زیاد نیست که باشگاه کلاکسویک پاسخ داد: ما باشگاه مهربانی هستیم.

* یک شاخ پشمکی به نام غریبی!

هنوز مدت زیادی از داستان عجیب و غریب مبارزه سجاد غریبی ملقب به (هالک ایرانی) با مارتین فورد انگلیسی و افتضاحی که به بار آمد نگذشته است که این چهره پشمکی و  اینستاگرامی یک بار دیگر خبرساز شد.این فرد متوهم، مجازی و قلابی! که در این مدت نشان داده بیشتر به دنبال جذب فالوئر و مسائل مالی است تا بالا بردن نام و پرچم کشور، در یک مبارزه آماتوری مقابل آلمات باخیتوویچ از قزاقستان که لقب گوریل را به خود داده است، در راند اول ناک اوت شد تا ثابت شود که همه این کری خوانی‌ها و نمایش‌ها مجازی بوده و او در عمل چیزی برای عرضه ندارد. نحوه مبارزه او در مسابقه نیز از سطح آماتوری هم پایین تر بوده و ویدیوهایی هم که او از خود منتشر می‌کند هم نشان می‌دهد تنها برای فریب دادن افکار عمومی و مخاطبان بوده است.

سجاد غریبی بهترین الگو برای نشان دادن فاصله دنیای واقعی و مجازی و اینستاگرامی است و اینکه قهرمان شدن در دنیای واقعی با فتوشاپ و شعار شدنی نیست و باید عرق ریخت و زحمت کشید تا یک مدال و عنوان قهرمانی بین‌المللی به دست آورد. بماند که رشته‌ آقای سجاد غریبی اصلا در چارچوب ورزش هم تعریف نمی‌شود.

*رقم قرارداد دو فوق‌ستاره والیبال؛ هزینه میلیاردی برای یک هفته!

رقم قرارداد دو فوق ستاره والیبال جهان برای حضور در تیم پیکان فاش شد. تیم والیبال پیکان برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا که اواخر اردیبهشت ماه به میزبانی تهران برگزار شد با نیمیر عبدالعزیز و اروین انگاپت، دو فوق ستاره والیبال جهان به توافق رسید و توانست با حضور این دو بازیکن مطرح جهان عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند. حضور این ستاره‌های سرشناس در کنار سعید معروف و محمد موسوی حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشت.

در همان روزها امیر عطابخش، مدیرعامل وقت باشگاه پیکان در اظهارنظری مدعی شد که انگاپت و عبدالعزیز قراردادی با پیکان ندارند و قرار است در قالب پاداش، به آنها پول پرداخت شود. این اظهارنظر عجیب مدیرعامل جوان خودروسازان بسیار عجیب بود و خیلی‌ها نتوانستند قانع شوند که این دو فوق ستاره تنها به دریافت پاداش قهرمانی رضایت داده‌اند.

عطابخش در پاسخ به این سوال که آیا این پاداش بعد از هر برد پیکان در جام باشگاه‌های آسیا به آنها تعلق می‌گیرد؟ گفت: خیر؛ در صورتی که قهرمان آسیا بشویم این پاداش پرداخت می‌شود. یعنی اگر قهرمان آسیا نشویم انگاپت حتی یک یورو هم نمی‌گیرد!

پس از پیگیری‌های خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مشخص شد که باشگاه پیکان برای جذب هرکدام از این دو بازیکن مبلغ 50 هزار یورو هزینه کرده است تا نیمیر و انگاپت به مدت یک هفته در قالب تیم پیکان به میدان بروند. گفته می‌شود این مبلغ غیر از پاداش و مزایایی بود که باشگاه پیکان در اختیار این دو ستاره قرارداد.به این ترتیب با نرخ تقریبی ارز باید گفت خودروسازان مبلغی حدود 15 میلیارد ریال برای یک هفته به هر کدام از این دو بازیکن پرداخت کرده‌اند. هرچند که حضور این دو بازیکن در تیم پیکان تاثیر زیادی در قهرمانی خودروسازان در آسیا داشت و یک بار دیگر نگاه‌ها به سمت والیبال ایران و تیم پیکان برگشت، اما باید دید که در شرایط اقتصادی کنونی آیا به صلاح بود که مجموعه ایران‌خودرو و باشگاه پیکان چنین مبلغی را برای رسیدن به عنوان قهرمانی فقط برای دو بازیکن هزینه کند یا خیر؟

به هر حال عطابخش هم از مدیرعاملی باشگاه پیکان کنار رفت و مثل دو ستاره خارجی تیم والیبال دیگر در این باشگاه حضور ندارد!

*  63 داور و کمک داور لیگ برتری مردود شدند

سمینار دانش افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتری از روز گذشته با حضور 145 داور و کمک داور زیر نظر دیوید فرناندز، مدرس اسپانیایی برگزار شد. ، داوران در ورزشگاه دستگردی تست‌های آمادگی جسمانی را پشت سر گذاشتند.براساس پیگیری‌ها گفته می‌شود 63 داور و کمک داور نتوانستند این تست‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند و به این ترتیب تا پایان نیم فصل نمی‌توانند در لیگ برتر فعالیت کنند.

به جز مهدی سیدعلی، اشکان خورشیدی، محمد حسین زاهدی‌فر، روح‌الله شریفی، علی صفایی و علی میرزابیگی ظاهرا کمیل غلامی، رضا عادل، میثم حیدری و محمد راهی دیگر داوران مطرحی هستند که نتوانستند این کلاس را با موفقیت تمام کنند.
البته برخی داوران معتقدند که مردودی زیاد داوران به دلیل استاندارد بودن تست‌ها در این دوره بود و در دوره‌های گذشته ممتحن‌ها خیلی سختگیری نمی‌کردند! به هر حال آنچه مسلم است با مردودی داوران با تجربه دست کمیته داوران برای چینش داوران در لیگ برتر بسته شده است. 

* تیم ناامیدِ امید و گلایه‌های مهدوی‌کیا

 مهدی مهدوی‌کیا درخصوص شرایط کلی تیمش خاطرنشان کرد: من بعد از آمدن از ازبکستان جمله‌ای را گفتم و اگر قرار باشد با همین شرایط پیش برویم ما تا فرودگاه مهرآباد هم نمی‌توانیم برویم، چه برسد به پاریس! این اعتقاد و نظر من است. اصلاً از شرایط راضی نیستم و با این تیم نصفه و نیمه هیچ کاری نمی‌توان کرد.  اگر قرار باشد اینگونه پیش برویم همه بازیکنان دچار مصدومیت می‌شوند و اگر بنا باشد با همین بازیکنان به مسابقاتی برویم که تیم‌های بزرگسالان حضور پیدا می‌کنند به مشکل خواهیم خورد، چون ما حداقل به دو تیم کامل نیاز داریم تا بتوانیم هر دو روز یک بار بازی کنیم. فکر نمی‌کنم با این شرایط بتوان ادامه داد؛ همه بازیکنان در آستانه مصدومیت قرار دارند. از طرف دیگر خیلی از بازیکنان اصلی در اختیار ما نیستند و این روند هیچ کمکی به ما نخواهد کرد.

وی درمورد اینکه آیا ماجدی و سایر مسئولان درمورد این موضوعات صحبتی کرده‌اند یا خیر، تصریح کرد: صحبت شده است اما قول دادند و همکاری نکردند. ما حدود یک ماه پیش لیست نفرات مدنظرمان را اعلام کردیم. خیلی‌ها هم قول همکاری دادند اما لحظه آخر بازیکنان نیامدند. ما روی برخی مسائل حساب کرده و برنامه‌ریزی داشتیم اما ناگهان همه چیز برعکس شد. این موضوع به ما ضربه می‌زند، چون نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم.

به این ترتیب تیم امید از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی انصراف داد و مسئولان کمیته المپیک هم برای اینکه جریمه نشویم کرونا را بهانه کردند.گاهی اوقات باید گفت کرونا متشکریم! 

* گروکشی بین رکابزن المپیکی و فدراسیون دوچرخه‌سواری!

محمود وفایی سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه سعید صفرزاده گفته است، فدراسیون دوچرخه سواری از سال گذشته طلب 30 میلیون تومانی او را نداده است، اظهار داشت: بله او مبلغی را از فدراسیون طلب دارد، اما از سوی دیگر یک دوچرخه هم از المپیک به صورت امانت در اختیارش است که باید تحویل فدراسیون بدهد. با همه این شرایط چک او آماده و با این رکابزن در آینده تسویه حساب خواهد شد.

وی در مورد اینکه او معتقد است این پول از سوی کمیته واریز شده و فدراسیون پرداخت نکرده است، گفت: اگر واریز شده باشد، فدراسیون هم پرداخت می‌کند و چیزی که من اطلاع دارم، هنوز واریز نشده است. البته این مبلغ زیاد نبوده و در مقابل دوچرخه‌ای که حدود 200 میلیون تومان قیمت دارد و در اختیار است، ناچیز است.

سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری در مورد اینکه آیا فدراسیون در این مورد گروکشی می‌کند، تاکید کرد: گروکشی نیست، سعید صفرزاده یکی از رکابزنان خوب ما است و دوست نداریم بین او و فدراسیون کدورتی به وجود بیاید. این قضیه هم به زودی حل می‌شود. او باید دوچرخه را هم تحویل دهد تا دیگر ملی پوشان هم بتوانند از آن استفاده کنند.

* فیلم درگیری بازیکن سپاهان با خبرنگار ترکیه‌ای!

 سایت «haberturk» ترکیه خبر داد مانوئل فرناندز ستاره پرتغالی تازه وارد سپاهان در اردوی ترکیه جنجال بزرگی به پا کرد.طبق گزارش این رسانه ترکیه ای مانوئل فرناندز که مدتی در بشیکتاش بازی کرد و سپس به تیم  سپاهان ایران منتقل شد، در کورچشمه(منطقه ای در ترکیه) جنجال آفرین شد. این فوتبالیست پرتغالی وقتی از محل میهمانی(کلوپ شبانه) خارج شد از فلاش های یک عکاس شوکه شد و با این خبرنگار برخورد فیزیکی کرد.

مانوئل فرناندز که مدتی در بشیکتاش بازی کرد و به تیم سپاهان ایران منتقل شد، به کوجائی آمد تا همراه تیمش اردو بزند. این بازیکن فوتبال که روز گذشته در طول روز تمرین کرده بود، شبانه از کمپ سپاهان خارج شد و به مکانی در استانبول به نام کوروچشمه آمد.فردی که در کنار مانوئل فرناندز بود و سعی می کرد از عکس گرفتن خبرنگاران جلوگیری کند، گفت: من نمی خواهم با شما برخورد فیزیکی داشته باشم، من مدیر او هستم، نمی گذارم عکس بگیرید! و بعد به خبرنگار مصطفی آقداغ حمله کرد.

فرناندز به صورت آقداغ مشت زد. در حالی که مصطفی آقداغ که از ناحیه صورت و بازوی خود مجروح شده بود به پلیس اطلاع داد، در ادامه فرناندز و همراهانش سوار تاکسی شدند و صحنه را ترک کردند.

ظاهرا فیلم این درگیری و همراهی بازیکن خارجی و جدید سپاهان به همراه یکی دو زن هم منتشر شده! به این ترتیب باشگاه سپاهان قبل از شروع لیگ وارد حاشیه‌هایش شده است. 

* فرمول حیرت انگیز رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال

بعد از آن که باشگاه‌ها با تیم ملی امید همکاری نکردند و مهدی مهدوی‌کیا با ناراحتی از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی انصراف داد، موجی در انتقاد از فدراسیون فوتبال ایجاد شد. در این شرایط غلامرضا جباری، سرپرست کمیته جوانان با یک ایده فانتزی عجیب و غریب به میدان آمد و گفت: «ما می‌گوییم باید باشگاه را تشویق کرد. مثلا اگر تیمی بازیکن خود را به تیم ملی داد و در بازی باشگاهی خود شکست خورد، یک امتیاز به این تیم بدهند! اگر باشگاه‌ها را جمع کنیم و مصوبه داشته باشیم، چنین کاری امکان‌پذیر است.»

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال مرزهای شوخی و جدی را هم درنوردیده و فردی که سرپرست کمیته جوانان است فرمولی از خودش اختراع کرده که می تواند جهان فوتبال را حیرت زده کند. راستی کسی می‌تواند به زبان پرتغالی این حرف‌ها را برای مورایس سرمربی سپاهان و ساپینتو سرمربی استقلال ترجمه کند؟! و بگوید شما در روزهای غیر فیفا باید به تیم امید بازیکن بدهید و اگر باختید یک امتیاز به شما کادو داده می‌شود! در واقع هر مسابقه لیگ برتر با صحبت‌های جناب جباری 4 امتیازی خواهد بود! یک امتیاز به تیم بازنده که به تیم امید بازیکن داده و3 امتیاز به تیم برنده! خدایا 8 شهریور و روز انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را زودتر برسان!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول