اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شمار مبتلایان به آبله میمون از 20 هزار نفر عبور کرد/ مردان همجنس‌باز عامل اصلی شیوع

براساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس آبله میمون از 20 هزارنفر عبور کرد و بیش‌تر این موارد در میان مردانی رخ می‌دهد که خود را همجنس‌باز معرفی می‌کنند.

شمار مبتلایان به آبله میمون از 20 هزار نفر عبور کرد/ مردان همجنس‌باز عامل اصلی شیوع

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس آخرین داده‌های موسسه Our World in Data (OWID)، موارد تایید شده آبله میمون از ۲۰۰۰۰ مورد در سراسر جهان گذشت.

تعداد موارد تایید شده جهانی آبله میمون روند افزایشی را در ماه می و ژوئن نشان داد. تعداد مبتلایان از اواخر خرداد تا اوایل تیرماه به سرعت شروع به افزایش کرد و این روند صعودی تا کنون ادامه داشته است. در ۲۳ ژوئیه (یک هفته پیش)، سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع این بیماری را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی (PHEIC) اعلام کرد و وضعیت شیوع را به یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی ارتقا داد.

شیوع مداوم آبله میمون برای اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ تایید شد و با مجموعه‌ای از موارد یافت شده در انگلیس شروع شد. موارد تایید شده توسط فردی با لینک‌های سفر به نیجریه ردیابی شد و در ۶ می ۲۰۲۲ تایید شد.

همه‌گیری کووید-۱۹ هنوز به پایان نرسیده که همه‌گیری جدید در سراسر جهان گسترش یافته است. انتقال در بسیاری از کشورهایی که قبلا موارد آبله میمون را گزارش نکرده بودند، رخ داده است. بیش از ۷۰ درصد موارد از منطقه اروپا و ۲۵ درصد از منطقه قاره آمریکا گزارش شده است. بر اساس ارزیابی خطر منطقه‌ای WHO در مورد شیوع آبله میمون در سال ۲۰۲۲، منطقه اروپا به عنوان منطقه پرخطر و منطقه آفریقا، منطقه قاره آمریکا، منطقه مدیترانه شرقی و منطقه جنوب شرقی آسیا به عنوان مناطق با خطر متوسط ​​طبقه بندی شدند. 

سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد که اکثر موارد گزارش شده در خارج از آفریقا در حال حاضر در مردان است و بیشتر این موارد در میان مردانی رخ می دهد که خود را همجنس‌باز معرفی می‌کنند. 

انتهای پیام/ ت 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول