اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی و ۷۰۰ نوزاد و کودک در کرمانشاه

کارشناس پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با غربالگری بینایی و شنوایی سنجی از نابینایی و ناشنوایی ۷۰۰ نوزاد و کودک جلوگیری شد.

پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی و ۷۰۰ نوزاد و کودک در کرمانشاه

مسعود پایدار کارشناس پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از معلولیت‌ها قابل پیشگیری است و‌ می‌توان با غربالگری و افزایش ایمنی‌ها در تصادفات جلوگیری کرد.

وی با اشاره به فعال بودن ۲۴ پایگاه شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی در استان، افزود: سالانه حدود ۱۰۰ هزار نوزاد و کودک در استان کرمانشاه غربالگری بینایی و شنوایی می‌شوند.

کارشناس پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه از فعال بودن پایگاه‌های بینایی و شنوایی‌سنجی در همه شهرستان‌ها این استان خبر داد و گفت: اکیپ‌های بهزیستی حتی به روستاهای دور افتاده اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه درمان در سنین پایین‌تر با شناسایی به موقع موثرتر و با موفقیت بیشتری همراه است، گفت: با غربالگری بینایی و شنوایی سنجی از نابینایی و ناشنوایی ۷۰۰ نوزاد و کودک جلوگیری شد.

پایدار بیشترین معلولیت‌های در استان را حسی حرکتی و اعصاب روان دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر معلولیت‌ها اکتسابی هستند، اما بخش قابل توجهی به رفتار مردم بستگی دارد تا از بسیاری معلولیت‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول