اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

زیباترین پیست‌های فرمول یک در کدام کشورهاست؟/ مسیرهای شگفت‌انگیز و تبدیل پایگاه هوایی به پیست +تصاویر

پیست‌هایی برای فرمول یک در جهان طراحی شده که برخی از آنها جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای دارند.

زیباترین پیست‌های فرمول یک در کدام کشورهاست؟/ مسیرهای شگفت‌انگیز و تبدیل پایگاه هوایی به پیست +تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس، فرمول یک همه چیز در مورد سرعت و مهارت است. تماشای رانندگان برتر با سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهای مسابقه‌ای که برای قهرمانی جهان رقابت می‌کنند، به سادگی جذاب است با این حال در کنار هیجانی که این مسابقات دارد نمی‌توان مسیرهای شگفت‌انگیزی را که به زیبایی و فنی طراحی و به جدیدترین امکانات برای بهبود تجربه کلی مجهز شده‌اند، از دست داد.

از زمان افتتاح جایزه بزرگ فرمول یک در سال 1950 بیش از 70 پیست میزبان مسابقات بوده است. در زیر نگاهی به 10 مورد از محبوب‌ترین پیست‌های فرمول یک می‌اندازیم که باید در فهرست مکان‌هایی  باشد که باید از آنها بازدید کنید:

1. مونزا از زمان شروع مسابقات میزبان حداکثر تعداد مسابقات گرندپری بوده است. از سال 1922، 72 مسابقه در این پیست برگزار شده است. پیست مونزا به عنوان «معبد سرعت» شناخته می‌شود. پیست خیابانی ایتالیا دارای شکن‌هایی است که سرعت را بدون توقف کامل ماشین‌های مسابقه ثابت نگه می‌دارد و همچنین فرصت‌های سبقت خوبی را فراهم می‌کند. پیست جایزه بزرگ ایتالیا با 53 دور 5.793 کیلومتر طول دارد و هواداران را در سکوهای بزرگی که عمدتاً بدون سرپوش هستند، در خود جای می‌دهد.

2. دومین کشور کوچک جهان 68 بار مسابقات قهرمانی جهان را در این پیست فوق‌العاده برگزار کرده است. پیست خیابانی موناکو آخرین پیست واقعی و قدیمی در فرمول یک در نظر گرفته می‌شود در حالی که طول آن حدود 3.34 کیلومتر و از سال 1929 میزبان مسابقات بوده است این پیست در سال 1950 شروع به برگزاری مسابقات فرمول یک کرد و در نتیجه دومین پیست شد. 

3. سیلورستون انگلیس میزبان اولین مسابقه از 7 مسابقه گرندپری در سال 1950 بود و از آن زمان تاکنون 57 بار گرندپری بریتانیا را برگزار کرده است. این پیست که در سال 1942 ساخته شد، قبل از اینکه به طور کامل به مدار فرمول یک تبدیل شود، یک پایگاه هوایی قدیمی برای نیروی هوایی انگلیس بود. شکل پیست گرندپری بریتانیا برای همه رانندگان و طرفداران فرمول یک "مکه" در نظر گرفته می شود که البته در طول سال‌ها تغییر کرده است. برای اطمینان از ایمنی، تعدادی گوشه به مدار خیابان اضافه شده اما شکل اصلی مدار هنوز دست نخورده باقی مانده است. 52 دور در این پیست وجود دارد که اندازه آن 5.891 کیلومتر است.

4. پیست مونترال کانادا به عنوان یکی از مرگبارترین پیست‌های مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک شناخته می شود که از سال 1978 میزبان گرندپری بوده است. این پیست در سال 1967 برای نمایشگاه جهانی اکسپو ایجاد اما در نهایت به پیست تبدیل شد.با 41 مسابقه، این مسیر خیابانی به دلیل تنظیمات منحصر به فرد و غیر متعارف خود که شامل دو پیچ تند، دو مسیر مستقیم و یک منحنی مارپیچ خطرناک است، محبوب شد. این پیست 70 دور دارد و 4.361 کیلومتر است.

5. مارینا بای سنگاپور؛ مسابقه شبانه در این پیست جدید در سنگاپور در واقع برای طرفداران فرمول یک لذت بصری است. پیست خیابان مارینا بی در سال 2008 بخشی از صحنه قهرمانی جهان و در همان سال با میزبانی مسابقه فرمول یک در طول شب در همان سال تاریخ ساز شد. جالب اینجاست که از آن زمان تاکنون این پیست 13 جایزه بزرگ را میزبانی کرده است.

این پیست به دلیل سطح ناهموارش می‌تواند از نظر فیزیکی برای رانندگان فرمول یک سخت باشد. پیست سنگاپور با 61 دور و 18 پیچ منحصربه‌فرد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول