اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جمهور عراق خواستار گفت‌وگوی ملی شد

رئیس جمهور عراق جریان‌های سیاسی این کشور را به گفت‌وگوی ملی برای بررسی ریشه‌های بحران در کشور فراخواند.

رئیس جمهور عراق خواستار گفت‌وگوی ملی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای با اشاره به شرایط حساس کشور، همگان را به آرامش، عقلانیت، گفت‌وگو و اولویت دادن به منافع ملی عالی و حمایت از کشور دعوت کرد.

بنابر گزارش وبگاه «السومریة نیوز»، در این بیانیه با اشاره به بحران کنونی و جلوگیری از هر گونه تنشی، بر نیاز مبرم به برگزاری گفت‌وگوی ملی صادقانه و حفظ منافع کشور و شهروندان با هدف تضمین حمایت امنیت و ثبات کشور تأکید شده است.

صالح همچنین بر گفت‌وگوی مطلوب بین جریان‌های سیاسی با هدف بررسی ریشه‌های بحران در کشور در دوره گذشته، پیدا کردن راه‌حل‌های مطلوب برای عبور از این بحران و رساندن کشور به ساحل امن و ثبات تأکید کرد و افزود که اوضاع کلی کشور و خواسته‌های ملت صبور عراق، ما را در برابر آزمونی قرار داده است که اقدام جدی برای اصلاح مسیر‌ها، رفع ظلم و مبارزه با فساد و نهادینه کردن دولت مقتدر و خادم همه عراقی‌ها را می‌طلبد.

امروز (شنبه، ۳۰ ژوئیه)، در پی تشدید ناآرامی‌ها در بغداد و اعتراض‌های خیابانی حامیان جریان صدر عراق به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی منصب نخست‌وزیری عراق از جانب «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) در منطقه سبز بغداد، شماری از معترضان، وارد ساختمان پارلمان عراق شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول