اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

سورپرایز شدن بوکسور ایرانی در کویت/ موسوی: تجربه بزرگ و جدیدی کسب کردم

دارنده مدال برنز مسابقات بوکس قهرمانی آسیا گفت: مبارزه کردن در وزن 80 کیلوگرم در کویت برایم یک سورپرایز بود و تجربه جدیدی به دست آمد.

سورپرایز شدن بوکسور ایرانی در کویت/ موسوی:  تجربه بزرگ و جدیدی کسب کردم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بوکس کشورمان در تورنمنت بین‌المللی کویت حضور پیدا کرد و در پایان موفق به کسب 2 مدال نقره و 4 مدال برنز شد. سید شاهین موسوی در این رقابت‌ها موفق شد در وزن 80 کیلوگرم برای نخستین بار مدال برنز کسب کند.

سید شاهین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که به غیر از کشورهای عربی چه کشورهایی در این رقابت‌ها حضور داشتند، گفت: در این تورنمنت 22 کشور شرکت کرده بودند، علیرغم کشورهای عربی، ما تیم چین، آلمان، بلغارستان، اوکراین، ازبکستان و تایلند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز در این مسابقات داشتیم. رقابت‌های خوبی بود، تجربه جدیدی کسب کردم و خوشبختانه کل تیم دست پر از این مسابقات بازگشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در این رقابت‌ها شما در وزن 80 کیلوگرم مبارزه کردید و این در حالی بود که وزن تخصصی شما 75 کیلوگرم است، گفت: خواستند سورپرایزم کنند (باخنده). یک روز قبل از مسابقات به ما اعلام کردند که با تصمیم IOC وزن 75 کیلوکرم مسابقه برگزار نمی‌شود و من ناچار شدم در 80 کیلوگرم مبارزه کنم. برای نخستین بار در این وزن مبارزه کردم و تجربه خیلی خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کردم. این تصمیمات به یکباره گرفته شد و یک مقدار مبارزه در وزن جدید برایم سخت بود. طبق صحبت‌هایی که مطرح شده گویا با تصمیم IOC در المپیک دیگر ما مبارزه‌ای در وزن 75 کیلوگرم نخواهیم داشت و قرار است یک وزن بالاتر از این به بعد مبارزه کنم. در هر صورت یک تجربه جدیدی بود که به دست آوردم.

دارنده مدال برنز مسابقات بوکس قهرمانی آسیا در ادامه صحبت‌های خود از مبارزه با حریفان چینی و ازبکستانی گفت: در وزن جدید مقابل چین، با نتیجه 5 بر صفر پیروز شدم، مقابل نماینده ازبکستان 3 بر 2 بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ واگذار کردم اما همه شاهد بودند که چقدر مبارزه نزدیکی داشتیم. داوران می‌توانستند بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سود من تمام کنند، اما به هر حال ازبک‌ها سوگلی داوران هستند. بوکسور ازبکستانی نقره جهان و مدال طلای آسیا داشت، اما مقابل او یک بازی خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نمایش گذاشتم. علیرغم اینکه تغییر وزن داشتم، مبارزه خوبی به نمایش گذاشتم و کادر فنی از مبارزه من بسیار راضی بود.

عضو تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا نیز در وزن 80 کیلوگرم مبارزه کنید یا خیر، افزود: من در این مسابقات کلی تجربه کسب کردم. در وزن جدید خودم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امتحان کردم. می‌توانم در 80 کیلوگرم حرفی برای گفتن داشته باشم، برای مسابقات قهرمانی آسیا فعلا قرار نیست تغییراتی در اوزان مبارزات به وجود بیاید. به احتمال فراوان در همان وزن 75 کیلوگرم مبارزه خواهم کرد.

موسوی در واکنش به این سوال که حضور تیم ملی بوکس در تورنمنت بین‌المللی کویت برای شما پیش از مسابقات قهرمانی آسیا یک دیدار تدارکاتی محسوب می‌شود، به نظر شما این تورنمنت چقدر برای آمادگی همه ملی‌پوشان مفید بود، گفت: حضور در تورنمنت بین‌المللی کویت و اردوی مشترک بدون شک برای ما مثمرثمر است. ما مسابقات قهرمانی آسیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم. هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست، اما این دیدار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برای حفظ آمادگی‌ بچه‌ها بسیار مناسب بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. ما در این مسابقات با حمایت‌‌ اسپانسر راهی مسابقات شدیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. ‌بدون شک این تورنمنت برای تک‌تک ملی‌پوشان مفید بود. به هر حال ما مسابقات قهرمانی آسیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش رو داریم، امیدوارم با کسب مدال مزد زحمات مسئولان فدراسیون و کادر فنی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌بدهیم. ‌‌‌

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من در این مسابقات با وزن 78 کیلوگرم مقابل حریفانم در وزن 80 کیلوگرم مبارزه کردم. خیلی برایم سخت بود اما با توجه به قانون جدید IOC احتمالا تغییراتی در وزن 75 کیلوگرم ایجاد خواهد شد. به همین دلیل از امروز باید خودم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مبارزه کردن در وزن 80 کیلوگرم آماده کنم، متاسفانه بوکس از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی این دوره حذف شد که دلیل آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دانم، اما اگر ما در این بازی‌ها حضور داشتیم بدون شک این رویداد می‌توانست ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول