اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

فرمانده کل سپاه: مساحت سیاسی آمریکا در حال عقب‌رفت و شکست است

سرلشکر سلامی با بیان اینکه مساحت سیاسی آمریکا در حال عقب‌رفت و شکست است، گفت: دشمنان ما امروز حتی نمی‌توانند به یکدیگر کمک کنند؛ آنها از هم گسسته و جدا شده‌اند.

فرمانده کل سپاه: مساحت سیاسی آمریکا در حال عقب‌رفت و شکست است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سی‌امین همایش هادیان و مدیران سیاسی سپاه اظهار داشت: دشمن سعی می‌کرد جهان را در یک تراکم بردگی نگه دارد. یعنی می‌خواست با مظاهر دنیا مردم را در یک جهالت عمیق محبوس کند. اما با طلوع افق ذهن امام (ره) این جهل‌ها کنار زده شد و نهضتی در علم و آگاهی طلوع کرد. نهضتی که با تمام سختی‌ها، تحریم‌ها، جدال‌های روانی دشمن و فشار‌های سنگین سیاسی تا کنون رو به رشد بوده است و عرصه تقابل را به سود اسلام کشانده است. به گونه‌ای که توانسته مدیریت و کنترل را به دست خود بگیرد.

وی افزود: این پیشروی انقلابی هم در بعد ذهن بود هم در ابعاد جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی که تاثیرش در دنیا قابل قضاوت است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به شکست آمریکایی‌ها در پیگیری راهبرد تحریم و فشار حداکثری خاطرنشان کرد: وقتی در جنگ اقتصادی هستیم، اما هیات و شکل یک کشور شکست خورده را نداریم این نشانه پیروزی و بیانگر این حقیقت است که مردم باور دارند کشور در مسائل نظامی، سیاسی و پیشرفت‌های فرهنگی به سمت اقتدار، پیشرفت و برانگیختگی می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بیرق‌داران علم و آگاهی باید حقیقت دشمن را به خوبی بیان کنند، تصریح کرد: دشمن قادر به رویارویی شفاف، صریح و صادقانه در میدان مبارزه با شما نیست، نگاهی به این فضای مجازی و موهومی بیندازید، به گونه‌ای آن آراسته‌اند که در آن همه چیز مبهم و تردیدپذیر دیده می‌شود.

سرلشکر سلامی فضای موهوم دشمن را فضای تکثیر ناامیدی و قلب حقیقت توصیف کرد و افزود: بدون تردید اگر این فضای موهوم را در جهاد تبیین، واضح و روشن بیان نکنیم در جدال تبیین موفق نخواهیم بود.

فرمانده کل سپاه گفت: اینکه دشمن از خطوط مقدم خود که در اعماق ذهن و جغرافیای بشری ایجاد کرده بود در حال عقب نشینی است، یک حقیقت است. باید باور کنیم که بین ما و دشمنان ما یک حالت جزر و مد است. هر گاه که ما مد می‌کنیم، دشمن به حالت جزر عقب نشینی می‌کند. این مساله دائمی و همیشگی بوده و در همه عرصه‌های انقلاب جاری است.

وی با اشاره به اینکه مساحت سیاسی آمریکا در حال عقب رفت و شکست است، خاطرنشان کرد: دولت سازی‌های متداول آمریکا را که به صورت دومینو در حال شکست است؛ خوب نگاه کنید. به فرار آن‌ها از افغانستان توجه کنید. به شکست‌های آنان در سوریه و مصر نظر کنید. به برنامه‌ها و طرح‌های کلانی که در رژیم صهیونیستی به پا کرده بودند، ولی به حاشیه کشیده شد دقت کنید. این موارد نشانه‌هایی هستند که از یک اتفاق بزرگ خبر می‌دهند و آن شکست آمریکا است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: دشمنان ما امروز حتی نمی‌توانند به یکدیگر کمک کنند آن‌ها از هم گسسته و جدا شده‌اند، چرا که صیغه اخوت آن‌ها را شیطان رجیم خوانده است و عناصر و عواملی که که آن‌ها را بهم متصل می‌کند از بین رفته است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز نه عربستان می‌تواند برای آمریکا کاری کند، نه آمریکا برای عربستان گفت: عربستانی که با پول به کمک آمریکا می‌رسید امروز برای حل مشکلات اقتصادی خود کم توان شده است.

وی در خصوص سفر رئیس جمهور به خاورمیانه هم گفت: جوبایدن از سفر اخیر منطقه‌ای خود با دستان خالی و بدون هیچ دستاوردی به خانه بازگشت و این اتفاق ناشی از حرکت‌های مومنانه و آگاهی‌بخش رهبر معظم انقلاب در منطقه است که تحت ضوابط دقیق، دشمن‌شناسی‌های وسیع، تجربیات طولانی‌مدت و حکمت‌های بالغه و منحصر به فرد ایشان شکل گرفته است.

سرلشکر سلامی به هادیان سیاسی تصریح کرد: واقعیات را به مردم بگویید. کشور خودتان را با کشور‌های که قدرت بی‌سابقه‌ای در فیلم و سریال و ادراک سازی و مدیریت دارند، مقایسه کنید. با دقت تفاوت‌ها را احصا کنید. آن وقت روشن می‌شود کدام کشور غرق در سختی‌ها و مشکلات است. مطمئنا خواهید دید که مشکلات دشمنان ما بسیار بیشتر از مشکلات ما است.

فرمانده کل سپاه دریا، انرژی، زمین، دانش، هوش، ایمان، مکتب، عاشورا، امام حسین (ع)، امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب را از سرمایه‌های و داشته‌های قدرتمند ایران اسلامی توصیف و افزود: در کجای عالم با وجود سختی‌ها و دغدغه‌های موجود مردم با شور و شعف این چنین در روز عید غدیر به خیابان می‌آیند؟ دشمن چشم دیدن این‌ها را ندارد و تمام سعی خودش را می‌کند تا با روح شیطانی‌اش در جهت عکس این حقایق صحبت کند.

وی با اشاره به اینکه اراده دشمن سست شده، اظهار داشت: دشمن همیشه با اراده شناخته می‌شود. ابزار‌ها تابع اراده‌اند. اراده دشمن سست شده است. یاس و ناامیدی در چهره دشمنان دیده می‌شود. نباید یاس و ناامیدی در ما به وجود بیاید، ناامیدی فقط برای جبهه دشمن است. امید صفت جبهه اسلام است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: پیمودن قله‌ها سخت است، اما این مشکلی نیست که مخرب باشد. این سختی‌ها قدرت‌آفرین هستند. مانند کشتی‌گیری که برای نبرد با حریف متحمل سختی‌های فراوانی می‌شود، اما در نهایت پیروزی شادمانه دارد. جامعه ما در انگیزه، امید و حرکت چیزی کم ندارد و حتی در این سال‌ها به این سرمایه بزرگ افزوده هم شده است.

فرمانده کل سپاه در تبیین وضعیت امروز ملت ایران و دشمنان نظام و انقلاب گفت: شما امروز می‌توانید در سواحل مدیترانه قدم بزنید و قدرت اسلام را ببینید. کلافگی دشمن به وضوح دیده می‌شود. دشمن برای شکست ما تمام مسیر‌ها را رفته است. هیچ قدرتی نیست که اعمال نکرده باشد. هر آنچه که بوده انجام داده است، اما به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به سرود «سلام فرمانده» خاطرنشان کرد: این یک ندای آسمانی، یک بیان لطیف الهی است که ژرفای عمیق انسانی را نشان می‌دهد. نوجوانان و جوانان برای امام زمان (عج) اشک می‌ریزند. درحالیکه دشمنان تصور می‌کردند دیگر کسی رغبتی برای این حرکات الهی نداشته باشد، اما به یکباره همه چیز بر خلاف رویا و تصور دشمن شد. پدیده‌ای ساده، اما شگفت‌انگیزی شکل گرفت که تا عمق وجود افراد نشست. چقدر دشمن برای تسخیر ذهن‌ها، قلب‌ها قدم برداشته بود، اما به یکباره با یک تلاش خداخواهانه تمام نقشه‌های آن‌ها از بین رفت.

سرلشکر سلامی در پایان اظهار داشت: امروز فراوانی جمعیت، قویترین رکن قدرت ما است. ما نیازمند تربیت افرادی مومن، متعهد، منسجم و بصیر هستیم. انقلاب ما از طریق همین مردم به پیروزی رسیده است. نصر و فتح و ظفر الهی که هر سه برای غلبه بر دشمن کفایت می‌کند همراه ما است. دشمن می‌خواهد با وارونه سازی تاریخ، مهره‌های طواغیت را قهرمان نشان دهد. دشمن می‌خواهد این انقلاب را که خانه‌شان را خانه عنکبوت کرده است از میان بردارد، اما شما ناامید نشوید و به نصر و فتح و ظفر الهی امیدوار باشید که پیروزی حتمی است.

انتهای پیام/ ت 24

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول