اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آرایش آفندی راه مقابله با امپریالیسم رسانه‌ای غرب

به گفته مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور نباید در مقابل امپریالیسم رسانه‌ای غرب به دنبال دفاع باشیم، زمان آن رسیده که آفند داشته باشیم و حمله کنیم.

آرایش آفندی راه مقابله با امپریالیسم رسانه‌ای غرب

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس محمدیان عصر امروز در جمع بانوان بسیج رسانه‌ای گیلان در سالن جلسات اقشار با بیان اینکه قرآن بزرگترین رسانه بشریت و پیامبر اسلام بزرگترین خبرنگار است، اظهار کرد: دین اسلام دین رسانه و شهدای عزیز ما بزرگترین خبرنگاران هستند، قدمت تاریخی رسانه را امروز ما از غرب نیز جلوتر هستیم. 

وی با بیان اینکه غرب هنوز هویت خود را پیدا نکرده، افزود: علت اینکه برخی اندیشمندان رسانه را متعلق به غرب می‌دانند، ضعف در بیان رسالت جبهه انقلاب بود، اگر ما با این مصداق‌ها ورود می‌کردیم امروز قانون رسانه ما به اسلامی بودن نزدیکتر می‌بود و متون تدریس دروس رسانه در دانشگاه‌ها متون غربی نبود. 

مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه با این قدمت و سابقه تاریخی نباید در جبهه رسانه دچار انحلال باشیم، گفت: نباید در مقابل امپریالیسم رسانه‌ای غرب به دنبال دفاع باشیم، زمان آن رسیده که آفند داشته باشیم و حمله کنیم. 

محمدیان با تأکید بر اینکه یکی از ضعف‌های ما در رسانه فقرمحتوایی است، بیان کرد: باید این فقر محتوا را باتوجه به رشد تکنولوژی و عصر ارتباطات باید با متفاوت‌ترین محتوا و روش‌ها برای مخاطبین آگاه تولید کنیم. 

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها هنوز در دهه ۶۰ سیر می‌کنند و مخاطب را نشناخته‌اند، افزود: انقلاب رسانه باید با تشکیل جبهه رسانه محقق شود، متأسفانه هنوز جبهه رسانه انقلابی شکل نگرفته و رضایت اجتماعی و مسؤولیت اجتماعی رسانه‌ها فراموش شده است. 

مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه برخی رسانه‌ها صرفاً دچار روزمرگی شده‌اند، تصریح کرد: متولیان امر جریان رسانه باید پاسخگو باشند، جهت‌گیری رسانه‌ها از منافع ملی فاصله گرفته و بنگاه‌های رسانه‌داری امروز در کشور شکل گرفته و درصدد این هستند تا جایگاه اصیل و نجیب جامعه خبرنگاری را به فروش بگذارند و  بنگاه‌های رسانه‌داری را کم خواهیم کرد تا رسانه وخبرنگار واقعی مشخص شود.

محمدیان با بیان اینکه امروز هر کسی که یک تلفن هوشمند در اختیار دارد نباید به خود اجازه بدهد که خود را خبرنگار معرفی کند، افزود: این اتفاقات آفت جبهه رسانه انقلاب شده و توسعه استان‌ها در گرو توسعه رسانه‌ها است اما باید رسانه‌ها به درستی و در جبهه انقلاب رشد کنند. 

وی با اذعان به اینکه بسیج رسانه مدافع تک تک خبرنگاران خواهد بود، گفت: بسیج رسانه در دفاع از جامعه رسانه جانفشانی خواهد کرد، مسؤولان و دستگاه‌ها نباید برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود از خبرنگاران پلکان بسازند. 

مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه بانوان خبرنگار سفیران حاج قاسم هستند و زینب گونه برای دفاع از آرمان‌های خود قیام می‌کنند، افزود: نباید اجازه روایت به رسانه‌های معاند و مزدور را بدهیم، بزرگترین سپر دفاعی خبرنگاران بیان دستاوردهای انقلاب است و پرچم داری این عرصه اگرچه سخت اما به دست خبرنگاران انقلاب رقم می‌خورد. 

محمدیان با اشاره به راه‌اندازی نخستین باشگاه تخصصی بانوان خبرنگاران در گیلان بیان کرد: این باشگاه در صورت مهیا بودن تمامی شرایط انجام خواهد شد و امیدواریم با نگاه خیرخواهانه در تشکیل رسانه جبهه انقلاب از این آزمون سخت و سنگین موفق بیرون بیاییم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول