اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

سوت‌زنی| بلاتکلیفی دانشجویان هوانوردی در یک آموزشگاه هواپیمایی متخلف/معرفی متخلفان با عدم اقدام موثر

براساس گزارشات مردمی در رابطه با یکی از مراکز آموزش هوانوردی در رشته دیسپچری، این آموزشگاه بدون گرفتن مجوز برگزاری دوره این رشته از سازمان هواپیمایی کشوری، اقدام به جذب دانشجو کرده بود که اکنون دانشجویان این مجموعه با بخشنامه جدید سازمان مربوطه بلاتکلیف شده‌اند.

سوت‌زنی| بلاتکلیفی دانشجویان هوانوردی در یک آموزشگاه هواپیمایی متخلف/معرفی متخلفان با عدم اقدام موثر

به گزارش خبرگزاری فارس، دوره‌های آموزشی هوانوردی براساس آیین‌نامه سازمان هواپیمایی کشوری باید با مجوز و نظارت این سازمان صورت گیرد، به نحوی که شرکت‌ها و موسسات هواپیمایی با برگزاری دوره استاندارد و مورد تایید سازمان مربوطه و با برگزاری آزمون، فارغ التحصیلان را برای شرکت در آزمون نهایی به سازمان مذکور معرفی می‌کنند، تا در صورت قبولی در امتحان به کارگیری شوند.

دوره آموزشی ۶ ماهه بیش از ۱۱ ماه طول کشیده است

علیرغم موارد فوق، براساس گزارشاتی که فارغ التحصیلان رشته دیسپچری یکی از مراکز آموزش هوابردی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت کرده‌اند، این مرکز بدون گرفتن مجوز برگزاری دوره آموزشی در رشته مذکور، تعدادی از داوطلبان را ثبت‌نام کرده و آموزش داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با یکی از گزارشگران ارتباط گرفتیم که وی در این رابطه اظهار کرد: جمعی از علاقه‌مندان به رشته دیسپچری و کنترل پرواز در مرداد سال گذشته از طریق تبلیغ این موسسه با پرداخت ۷ میلیون تومان در دوره‌ی دیسپچری آن ثبت‌نام کردیم، به نحوی که اطلاعی از مجوز دوره و صلاحیت اساتید آن نداشتیم و این دوره که باید حداکثر ۶ ماهه برگزار می‌شد، به دلیل نابسامانی مدیریتی حدود ۱۱ ماه طول کشیده است.

تخلف موسسه را پس از بخشنامه سازمان هواپیمایی فهمیدیم

وی در ادامه به بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری در تاریخ ۱۶ خرداد اشاره کرد و افزود: براساس این بخشنامه تنها شرکت‌های کلان هواپیمایی قابلیت برگزاری دوره آموزشی رشته دیسپچری‌ را دارند که با توجه به نداشتن مجوز از سوی آموزشگاه مذکور، وضعیت پذیرش ما در سازمان هواپیمایی کشوری در هاله‌ای از ابهام است، گرچه برخی مسئولان سازمان قول همکاری به ما دادند ولی هنوز مشخص نیست.

این گزارشگر در پایان از ثبت نام جدید موسسه متخلف در رشته دیسپچری از مهرماه سال جاری خبرداد و گفت: هنوز امتحانات ما در موسسه متخلف تکمیل نشده و باید این مجموعه ما را برای فارغ التحصیلی و معرفی به سازمان کمک کند، همچنین از سازمان طی نامه‌ای درخواست کردیم که در صورت صلاح‌دید آموزش خود را در موسسه دیگری تکمیل کنیم تا زودتر بتوانیم در آزمون‌های نهایی شرکت کرده و پذیرش شویم‌.

افشای هویت در صورت احراز تخلف و عدم پذیرش دانشجویان

براساس آنچه مطرح شد، موسسه آموزش هوابردی متخلف بدون اخذ دوره دیسپچری اقدام به پذیرش دانشجو کرده بود که با ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، صلاحیت دوره و وضعیت پذیرش دانشجویان دچار مشکل شده است، بنابراین لازم است که تعامل لازم برای حل این مساله صورت گیرد، همچنین این مجموعه اقدام به ثبت نام جدید دوره دیسپچری از مهرماه کرده است که باید صلاحیت و مجوز آن سنجیده شود.

بنابراین طبق روال گروه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، منتظر نتیجه‌گیری مثبت میان موسسه متخلف و سازمان هواپیمایی کشوری هستیم تا تکلیف دانشجویان برای پذیرش و به‌کارگیری مشخص شود، در غیر این صورت با احراز قطعی تخلف و اقدام به برگزاری دوره جدید بدون مجوز، هویت مرکز آموزش متخلف و مسئولان مربوطه افشاء خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول